دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش نحوه جرم گیری دستگاه بخور افزایش بخار به سطح اولیه

چگونگی تمیز کردن دستگاه بخور : آموزش نحوه رسوب زدایی و جرم گیری

آموزش نحوه جرم گیری دستگاه بخور افزایش بخار به سطح اولیه
5
زمان مطالعه: 6 دقیقه
دستگاه بخور خود را به کمک روش های خانگی به آسانی رسوب زدایی کنید : رسوب زدایی یا جرم گیری دستگاه بخور سرد کاری ضروری در جهت حفظ سلامتی در محیط زندگی است ، با دلگرم همراه باشید.

تمیز کردن و نگهداری از انواع دستگاه بخور

یکی از مشکلاتی که خیلی از مصرف کنندگان از بخور سرد باهاش مواجه می شوند بعد از یک مدت احساس می کنید که انگار بخار دستگاه بسیار کمتر از روز اول شده و خروجی دستگاه مثل گذشته قدرتمند نیست .

نکته مهم این است که دلیل بر خرابی دستگاه بخور شما نیست و بسیاری از مردم به دلیل نداشتن آگاهی این دستگاه را تا محل گارانتی حمل می کنند و در نهایت آنجا دلیل اصلی این اتفاق را متوجه می شوند .

جرم زدایی دستگاه بخور سرد به دلیل وجود آهک ، گچ و رسوبات بسیار زیاد موجود در آب لوله کشی باعث می شود آب سنگین شوند و در این دستگاه باعث ایجاد جرم گردد. در صورتی که از تصفیه آب استفاده نمایید و آب با کیفیت بالا در آن بریزید امکان ندارد که دستگاه شما دچار جرم شود و همیشه با بهترین قدرت تولید بخار را انجام می دهد و هوای تنفسی شما در محیطتان نیر بسیار برای سلامتی خوب است .

عمدتا در نظر گرفتن موارد تعمیر و نگهداری این دستگاه ها اجتناب ناپذیر است، زیرا رابطه مستقیمی با سلامت افراد و استفاده صحیح از دستگاه (افزایش طول عمر) دارد.
با این حال، ممکن است افرادی به تازگی بخور سرد خریداری کرده اند یا حتی افرادی نیز هستند که تا به حال اطلاعی درباره تمیز کردن بخور خود نداشته اند. ما در این مقاله، به طور جامع درباره رسوب زدایی دستگاه بخور سرد مطالبی را بیان می کنیم، با دلگرم همراه باشید.


چرا باید دستگاه بخور خود را تمیز کنیم؟

رسوب زدایی دستگاه بخور سرد

رطوبت سنج ها بخار آب را در هوا پراکنده می کنند که باعث افزایش سطح رطوبت نسبی در فضای می شود. استفاده یکی از آنها می تواند به خصوص در طول فصول سرد بسیار مفید باشد، زیرا کمک می کند تا هوا خشک داخل مرطوب شود. بخور برای سرماخوردگی حفظ سلامت پوست، خشکی لب و چشم، کاهش علائم سرفه، آلرژی و سایر مشکلات مرتبط با هوای خشک کمک کند.
اگر به هر نحوی آنها را تمیز نگه ندارید، می توانند تاثیر منفی در سلامتی شما داشته باشند. شرایط هوایی بسیار گرم و مرطوب (رطوبت بالای ۵۰%) می تواند باعث ایجاد باکتری و کپک شود. اگر مخزن آب تمیز نباشد، دستگاه بخور شما می تواند این باکتری ها را گسترش داده و باعث رشد بیشتر آنها شود. بنابراین لازم است دستگاه خود را تمیز و ضدعفونی کنید.

دستورالعمل های عمومی در تمیز کردن و رسوب زدایی دستگاه بخور

  • هر روز مخزن را خالی کنید و دوباره پر کنی
  • همیشه مخزن را با آب تمیز (مقطر یا خالص) پر کنید تا عاری از مواد معدنی باشد.
  • زمان تمیز کردن به مقدار استفاده شما بر می گردد، به طور کلی در هر ۳ بار استفاده، بخور خود را تمیز کنید.

رطوبت ساز خود را از برق جدا کنید، فیلتر (اگر دستگاه شما دارای فیلتر باشد) را از دستگاه جدا کنید و آن را تمیز کنید. بعضی از مواد شیمیایی می توانند باعث آسیب دائمی به فیلتر شوند، بنابراین بهتر است از مواد شوینده معمولی (صابون یا مابع ظرفشویی) استفاده کنید. فیلتر تمیز را بر روی یک حوله قرار دهید و هرگونه آب اضافی را خالی کنید.
مخزن آب را جدا کنید، قسمت اتصال مخزن به دستگاه را برای وجود هر گونه مواد معدنی و یا آلودگی ها بررسی کنید. برای تمیز کردن این مناطق، از قلم مو یا یک مسواک کهنه در کنار سرکه سفید استفاده کنید. در صورت لزوم فرآیند تمیزکاری را دوباره تکرار کنید، سپس قسمت های مورد نظر را به طور کامل بشویید.
هنگامی که مرطوب کننده را تمیز کرده اید، می توانید آن را با کمک سفید کننده (پراکسید هیدروژن را اگر ترجیح می دهید) ضد عفونی کنید. مخزن را با آب پر کنید و یک قاشق چای خوری پراکسید هیدروژن در هر گالن آب (یا ۴ لیتر آب) اضافه کنید. بعد از ۳۰ دقیقه مخزن را خالی کنید. سپس دوباره برای استفاده مخزن را از آب پر کنید.


رسوب زدایی و تمیز کردن دستگاه بخور

10 نکته درباره رسوب گذاری دستگاه بخور

  1. نظرات مختلفی در مورد اینکه چگونه باید مرطوب کننده خود را تمیز کنید وجود دارد اما باید هر سه روز یک بار آن را تمیز کنید.
  2. در حالی که استفاده از آب مقطر ضروری نیست، آب شیر حاوی مواد معدنی است که می تواند باعث ایجاد رسوب در مرطوب کننده شما و رشد باکتری ها شود.
  3. اجازه ندهید رسوبات در داخل دستگاه ایجاد شود. آب مخزن را در هر بار استفاده خالی کنید، سطوح داخلی را خشک کنید و در زمان استفاده دوباره آن را با آب تازه پر کنید.
  4. برای تمیز کردن دستگاه خود را از برق جدا کنید، مطمئن شوید که بخش موتور را از مخزن جدا و تمام قطعات را جدا کنید. برای این منظور دفترچه راهنمای مدل بخور سرد خود را مطالعه کنید.
  5. شما می توانید از پراکسید هیدروژن (نوعی سفید کننده است) یا به سادگی از سرکه سفید استفاده کنید. سرکه را می توان ترجیح داد، زیرا خطر وجود سفید کننده را پس از تمیز کردن به طور کلی از بین می برد.
  6. قسمت اتصال دستگاه به مخزن را با سرکه به طور کامل تمیز کنید.
  7. یک فنجان سرکه و مقدار کافی آب (به اندازه حجم مخزن) را در مخزن مخلوط کنید و آن را برای مدت زمان کوتاهی نگه دارید. چند بار بطور کامل شستشو دهید تا بوی سرکه را بگیرد.
  8. اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات قبل از مونتاژ به طور کامل خشک شده باشد.
  9. بهترین راه حل برای تمیز کردن دستگاه بخور این است که با تکنولوژی ضد میکروبی ساخته شده باشد.
  10. در نظر داشته باشید که در حالی که مرطوب کننده ها در حفظ هوای خشک برای افراد مبتلا به سرماخوردگی بسیار مهم هستند، هوای مرطوب مداوم می تواند باعث ایجاد افزایش باکتری و آلاینده های مختلف در محیط شود.

بهتر است بگوییم هیچ کس طرفدار “فصل سرد” نیست، زیرا فکر بیمار شدن و تاثیرات خشکی هوا می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. به خصوص برای والدینی که فرزندانشان دچار بیماری می شوند، فصل سرما و آنفلوآنزا هرگز سرگرم کننده نیست.

حتماً بخوانید:
فرق بخور سرد با گرم : بخور گرم چه فرقی با بخور سرد دارد؟

فرق بخور سرد با گرم : بخور گرم چه فرقی با بخور سرد دارد؟

فرق بخور گرم و سرد : دستگاه بخور گرم و سرد هردو هوا را مرطوب می‌کنند اما مکانیزم آن‌ها کمی با هم متفاوت است. دستگاه بخور گرم برای تسکین عفونت و سرفه…

متاسفانه اغلب برای کودکان زیر شش ساله داروهای سرماخوردگی توصیه نمی شود. یکی از بهترین راه هایی برای کمک به آنها، استفاده از بخور مخصوص کودکان و نوزادان است، جهت کمک به از بین بردن احتقاق بینی، گلودرد، سرفه، خونریزی بینی، بیماری های تنفسی و غیره.
استفاده از بخور سرد به دلیل عدم سیستم گرمایشی دارای ایمنی بیشتر و رسوب گذاری کمتر است. اما مراقب باشید، اگر مرطوب کننده سرد خود را به خوبی تمیز و نگهداری نکنید، این ابزار مفید می تواند در واقع تبدیل به یک خطر سلامتی شود. رطوبت سازهایی که رسوب زدایی نشود برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی بسیار مشکل ساز خواهد بود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits