دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز استفاده از جارو برقی
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از مسائلی که در خانه باید به آن توجه داشت ، چگونگی استفاده از لوازم منزل است. داشتن این مهارت کمک می کند تا هم از لوازم منزل به خوبی استفاده کنید و هم عمر دستگاه طولانی تر شود.

یکی از مسائلی که در خانه باید به آن توجه داشت ، چگونگی استفاده از لوازم منزل است. داشتن این مهارت کمک می کند تا هم از لوازم منزل به خوبی استفاده کنید و هم عمر دستگاه طولانی تر شود.

طرز استفاده از جارو برقی

برای این‌كه جاروبرقی شما سالم بماند و عمر طولانی‌تری داشته باشد باید به نكاتی در این رابطه توجه داشته باشید:

1 ـ جاروبرقی را همیشه تمیز نگه داشته و مواظب باشید زباله بزرگی در لوله‌های آن باقی نماند. زیرا در صورت گرفتگی لوله‌ها به موتور جاروبرقی فشار بیشتری وارد خواهد شد.

2 ـ هیچ گاه نگذارید كیسه جاروبرقی كاملا پر شود و همیشه قبل از این‌كه كیسه كاملا پر شود، آن را تعویض نمایید. همچنین اگر كیسه جاروبرقی شما دائمی است، آن را با آب تمیز بشویید و سعی كنید از مواد شوینده استفاده نكنید.

3 ـ فیلتر جاروبرقی را همیشه كنترل كنید تا گرد و غبار نگیرد. در صورتی كه فیلتر جاروبرقی شما خیلی كثیف و آلوده شده است، آن را شسته یا تعویض نمایید.

از جارو كردن سطوح مرطوب با جاروبرقی‌های معمولی خودداری كنید. همچنین هیچ وقت اشیا نوك تیز را با استفاده از جاروبرقی نگیرید تا باعث پاره شدن لوله‌ها یا پاكت جاروبرقی نشود.

4 ـ برای نظافت هر قسمت از خانه از درجه مخصوص آن استفاده نمایید. مثلا برای نظافت فرش‌ها از درجه مخصوص فرش و برای نظافت مبل‌ها از درجه مخصوص به آن استفاده كنید.

5 ـ جاروبرقی را بطور مداوم روشن نگذارید و هر 20 دقیقه یكبار به مدت 15 دقیقه آن را خاموش كنید تا موتور جاروبرقی خنك شود.

6 ـ هیچ وقت جاروبرقی را بشدت نكشید. این كار باعث پاره شدن بخشی از لوله جاروبرقی می‌شود.

7 ـ از جارو كردن سطوح مرطوب با جاروبرقی‌های معمولی خودداری كنید. همچنین هیچ وقت اشیا نوك تیز را با استفاده از جاروبرقی نگیرید تا باعث پاره شدن لوله‌ها یا پاكت جاروبرقی نشود.

8 ـ موقع تعویض پاكت جاروبرقی یا نظافت فیلتر آن، جارو را از برق بكشید. در صورتی كه جاروبرقی صدایی غیرعادی دارد، حتما آن را به نمایندگی اطلاع دهید ولی هرگز جاروبرقی خود را به افراد غیرمسوول و غیرمتخصص نسپارید.

منبع : چهاردیواری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits