دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چرا سبزه عید بو میگیرد ؟

علت کپک زدن سبزه عید چیست ؟

چرا سبزه عید بو میگیرد ؟
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
علت کپک زدن سبزه عید چیست ؟ چرا سبزه عید کپک می زند ؟ آیا میدانید چرا سبزه عید بو میگیرد ؟ برای رسیدن به پاسخ سوالات خود با ما همراه باشید .

علت کپک زدن سبزه عید چیست ؟

کپک زدن سبزه عید ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که سبزه عیدتان تنها چند روز پس از تحویل سال کپک بزند و تا سیزده بدر نتوانید از آن استفاده کنید. در این مطلب روش های جلوگیری از کپک زدن سبزه عید شرح داده شده است.

کپک نوعی قارچ است که هاگ های ریز تولید می کند. این هاگ ها که حاوی ماده محرک و آلرژی زاست به قدری کوچک است که بدون این که متوجه شویم، آن را استنشاق می کنیم. چگونه کپک به سلامت ما آسیب می رساند؟ به هنگام استنشاق کردن، هاگ های کپک می تواند باعث آزار چشم، بینی و گلو، سرفه، خس خس سینه و واکنش های آلرژی زا شود.

علت کپک زدن سبزه عید

معمولا سبزه گندم را در ۱۵ اسفند سبز میکنند که تا پایان سیزدهم فروردین زیبا و سبز بماند .

اگر بخواهید سبزه تان را تا سیزده بدر سبز نگه دارید ، بهتر است اجازه ندهید که سبزه ها با سرعت زیاد رشد کند . به همین منظور سبزه را در جای خنک قرار دهید. .سرما، از رشد سریع و در نتیجه زرد شدن سبزه جلوگیری می کند .

برای جلوگیری از کپک زدن سبزه ، باید ۱ تا ۲ بار در روز روی سبزه آب اسپری کنید .

دقت کنید پس از اسپری کردن آب ظرف سبزه را کج کنید و آب ظرف را خالی کنید . بنابراین مطمئن شوید که آب اضافی داخل ظرف نیست چون دقیقا علت کپک زدن همین مورد است .

علت کپک زدن سبزه چیست

دارچین برای جلوگیری از کپک زدگی سبزه

دارچین که در بسیاری از نانها و شیرینی ها به عنوان ادویه استفاده می شود به عنوان ماده ضد کپک در بسته بندی مواد غذایی استفاده خواهد شد.

با وجود شیرینی و عطر موجود در این ماده، دارچین می تواند عامل نابودی میکروبها شود. این ماده در مصر باستان در مومیایی کردن مورد استفاده قرار می گرفته است.

با توجه به این خصوصیت، محققان اسپانیایی از قابلیت ضد میکروبی دارچین برای تولید نوعی بسته بندی ضد کپک استفاده کرده اند. آنها اعلام کردند بر اساس آزمایشهای به عمل آمده، کاغذی که دارای 6 درصد از روغن دارچین باشد تا 96 درصد از گسترش کپک در سطح نانی که از قبل دچار کپک زدگی شده بود، جلوگیری کرده و می تواند تازگی نان را تا 10 روز حفظ کند.

چرا سبزه کپک می زند ؟

علت کپک زدن سبزه می تواند وجود رطوبت ، تاریکی در زیر سبزه ها و نفوذ میکروب ها باشد که می‌توان با یک روش خیلی ساده از کپک زدن سبزه جلوگیری کرد .

تنها کافیست یک لایه دستمال آشپزخانه روی آن پهن کنید .

توصیه می‌کنیم که از دستمال نخی و کاملاً نو و تمیز استفاده کنید زیرا این امر باعث می شود که دیگر میکروب ها به درون سبزه ها نفوذ نکرده و در آن رشد نکنند .

مضرات جوانه گندم کپک زده

مصرف جوانه گندم کپک زده می تواند منجر به مسمومیت شود.

اگر بیش از حد به پرندگان مانند عروس هلندی داده شود می تواند منجر به مشکلاتی در پرنده شود.

علت بوگرفتن سبزه عید

جوانه کمی بو دارد و وقتی خراب میشود که اطراف گندم لزج هم شده باشد. بهتر است گندم را یک شبانه روز در آب خیسانده ، سپس داخل کیسه یا پارچه ای گندم ها را بریزید و سپس درون یخچال بگذارید و هر وقت آب آن خشک شد به آن آب بزنید تا نم دار شود. بهترین جوانه در زمستان و زیر باران و برف حاصل میشود که شیرین شود. برای جوانه شیرین و بهتر از یخچال استفاده شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits