دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چند روش هوشمندانه برای استفاده از شکر

آشنایی با کاربردهای شکر در زندگی

چند روش هوشمندانه برای استفاده از شکر
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
کاربرد متفاوت شکر : دانستن کاربرد مواد مختلف در شرایط خاص زندگی، مهارتی است که همه عمر به کار می آید و می تواند زندگی را برایمان آسان تر کند. شکر میتواند کاربردهایی داشته باشد که با اطلاع داشتن از آنها بسیاری از مشکلات آسان حل خواهد شد.

روش‌هایی برای استفاده از شکر

دلایلی فراتر از طعم وجود دارند که چرا استفاده از شکر در رژیم مدرن غربی شایع است. نه تنها شکر باعث می شود که لاته حلوایی ادویه دار شما طعم شگفت انگیزی دهد، بلکه یک تثبیت کننده، مخمر، نگهدارنده و مرطوب کننده است که همه این ها شکر را برای این 10 ترفند شیرین غیر آشپزی مناسب می کنند!

با ما همراه باشید تا با چند روش هوشمندانه برای استفاده از شکر آشنا شویم.

کاربردهای جالب شکر

با شکر گل های خود را تغذیه کنید

گل ها مانند انسان ها نیاز به سوخت زیبایی دارند! گل های تازه بریده شده، کربوهیدرات های موجود در شکر را به انرژی (گلوکز) تبدیل می کنند. افزودن مقدار کمی شکر به گلدان، باعث می شود که گل ها احساس خوبی داشته باشند.

تغذیه گلها با شکر

دستورالعمل:

یک محلول از 3 قاشق غذاخوری شکر و 2 قاشق غذاخوری سرکه سفید به ازای یک کوارت ( پیمانه ای در حدود یک لیتر) آب درست کنید و آن در گلدان گل های تازه بریده شده بریزید.

با شکر پاک کننده لکه درست کنید

اگر تاب جدید شما با روغن، چربی، چای یا قهوه تماس پیدا کرده و لکه شده، آنزیم های نیشکر (شکر) و شیرین کننده های دیگر، پاک کننده های موثر لکه هستند. همانطور که شکر یک شربت ساده با میوه ایجاد می کند، ماده آلی را نیز در لکه ها می شکند و الیاف پارچه ای را از لکه های موجود از طریق جذب، عاری می کند.

پاک کردن لکه لباس با شکر

دستورالعمل:

یک خمیر را با مخلوط کردن 1/2 فنجان شکر و 1/4 فنجان آب گرم، ایجاد کنید. در صورت لزوم، مخلوط را با افزودن یک قاشق غذاخوری شکر غلیظ کنید. خمیر شکری را روی لکه بسابید و اجازه دهید قبل از شستشو به طور معمول، به مدت یک شب بماند.

دهان پرحرارت خود را با شکر خنک کنید

اگر شما بیش از حد از ادویه جات استفاده کرده اید، به سادگی شکر را روی زبان خود بمالید. هیچ رمز و رازی نیست که سازندگان میان وعده ها از شکر استفاده می کنند.

در درجه اول برای توانایی شیرین کردن آن است که تمام احساسات در دهان را تحت تأثیر قرار دهد. دانشمندان شکر، این را “آستانه طعم” می نامند و شکر روزمره (ساکارز) دارای “شیرینی نسبی” است که فلفل های چیلی را شکست می دهد!

دستورالعمل:

مقداری شکر را روی زبان خود بمالید یا یک حبه مکعبی شکل قند را در دهان خود قرار دهید.

با شکر اسکراب لب درست کنید

با استفاده از شکر می توان اسکراب لب درست کرد. از آنجا که شکر با آب پیوند می دهد، واکنش هایی که به آب نیاز دارند، در حضور شکر، به تأخیر می افتند. به همین دلیل است که شکر به عنوان نگهدارنده، به کیک ها برای مرطوب ماندن کمک می کند.

تهیه اسکراب لب با شکر

دستورالعمل:

2 قاشق چای خوری شکر، 1 قاشق چای خوری روغن نارگیل یا روغن زیتون، یک قاشق سوپخوری عسل و 3-4 قطره روغن اسانس نعناع (یا مقدار کمی آب مرکبات) را در یک ظرف کوچک با یک چنگال ترکیب کنید.

این دستورالعمل سریع یک مقدار کوچکی را ایجاد می کند که می توانید آن را در یک ظرف قدیمی براق کننده لب ذخیره کنید.

تسکین نیش حشرات و بریدگی ها با شکر

شکر یک راه درمان قدیمی برای بیرون کشیدن سموم از نیش حشرات و نیش زنبور عسل است. حتی شرکت هایی مانند Band-Aid موادی را میفروشند که دارای تکه های کریستال شکر هستند.

هیچ دلیلی برای پرداخت پول برای خرید باند های فانتزی وجود ندارد، زمانی که شما می توانید به راحتی برای تسکین فوری به کاسه شکر خود بازگردید!

دستورالعمل:

خمیری را با مخلوط کردن شکر و آب در یک نسبت 3: 1، ایجاد کنید. قبل از اعمال خمیر، زخم یا نیش را پاک کنید. به مدت 30 دقیقه آن را با باند بپوشانید.

حذف بوهای خانه گی با شکر

شکر یک خداحافظی شیرین را به عطر و بوهای آشپزخانه و بوهای خانگی پیشنهاد خواهد داد! هنگامی که شکر تا بالای نقطه جوش حرارت داده شود، سحر و جادو به شکل کاراملی رخ می دهد. عطر و رایحه خوشمزه ای در حین قهوه ای شدن شکر آزاد می شود.

حذف بوهای خانه با شکر

دستورالعمل:

با حرارت متوسط و کم، 2 قاشق غذاخوری شکر را به یک ظرف اضافه کنید تا کاراملی شود. همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری شکر و سرکه را به یک ظرف آب قبل از جوشاندن سبزیجات “بد بو” اضافه کنید تا بوی بد تحت کنترل باشد.

با شکر دست های چرب را تمیز کنید

شکر به مرباها، کوکی ها و نان یک احساس دهانی قوی می دهد. این همان حالتی است که مقداری شکر را به یک عامل قوی خراش تبدیل می کند که کثیفی و چرک را از بین می برد.

پاک کردن چربی های دست با شکر

دستورالعمل:

یک قاشق غذاخوری شکر را به یک کف دست پر از صابون اضافه کنید، آن را به حالت کف کردن برسانید و سپس آن را بشویید. همچنین می توانید از کف خلاص شوید و یک مخلوط با نسبت 2: 1 از شکر و روغن زیتون ایجاد کنید که در حالی که تمیز می کند مرطوب می شود.

توت های بهتر

یک شربت ساده درست کنید که با استفاده از آن، انواع توت های تازه را از حالت خسته کننده بودن به سمت خیره کننده بودن بدون هیچ گونه چاشنی یا اضافه کردن کالری تبدیل کنید. آنزیم هایی موجود در شکر یک شهد آبدار و طبیعی را با شکستن فیبر و پوست توت خرد شده تولید می کنند. شکر + انواع توت ها = شربت!

دستورالعمل:

یک قاشق چای خوری شکر را روی هر فنجان از انواع توت ها بپاشید و اجازه دهید 15 تا 30 دقیقه بماند (تا زمانی که توت ها خیس خورده باشند و شربت تشکیل شده باشد).

لایه بردار خانگی درست کنید.

روال عادی محافظت از پوست خود را با چند قاشق پر از شکر شیرین کنید! شکر به دلیل توانایی اش برای اضافه کردن حجم و بافت، مرتبا به محصولات پخته شده اضافه می شود. این خواص، شکر را پاک کننده و لایه بردار چشمگیری می کنند.

شکر برای لایه برداری پوست

دستورالعمل:

1/4 فنجان شکر، 1/4 فنجان روغن نارگیل یا روغن زیتون و یا چند قطره روغن اسانس و یا آب میوه از میوه های بسیار رسیده را مخلوط کنید.

همچنین می توانید به سادگی یک تا دو قاشق غذا خوری شکر را به شستشوی بدن یا صابون صورت خود اضافه کنید تا یک پاک کننده لایه بردار سریع و مقرون به صرفه داشته باشید.

نگهداری محصولات پخته شده

قند و شکر نه تنها لب و پوست را شیرین و شاداب می کنند، بلکه خواص هیگروسکوپیک قند یا شکر، آن را یک نگهدارنده غذایی موثر می کند. به معنای واقعی کلمه دلیل این که شکر یا قند به اغلب مواد غذایی پردازش شده در قفسه های فروشگاه مواد غذایی اضافه می شود، همین است.

شکر یا قند رطوبت را از محیط اطراف خود جذب می کند، که در حفظ و گسترش طول عمر محصولات پخته شده مانند کوکی ها، کیک و سایر شیرینی ها کمک می کند.

دستورالعمل:

چند حبه قند را در کنار مخلوط پخته شده در ظرف ذخیره کنید. این ترفند با پنیر هم کار می کند!


۵ مورد از کاربرد های مفید روغن نارگیل در آشپزی

۲۶ کاربرد مختلف و جالب استفاده از نمک در منزل

بهترین روش برای رنگ کردن لباس و شلوار جین در منزل



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits