دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تکنیک های مفید خانه داری برای نو عروسان
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
آیا تازه ازدواج کرده‌اید و هنوز موقع غذا درست‌ کردن نمی‌دانید باید اول نمک را بریزید یا فلفل را؟ غصه نخورید، فقط چند فن کوچک لازم است با دلگرم همراه باشید تا شما را از این تکنیک ها مطلع گرداند.

تکنیک های خانه داری نو عروسان

چه وقت‌ باید به‌ غذا نمک‌ زد ؟

  1. به‌ سوپ‌ و آبگوشت‌ از ابتدای پخت‌ نمک‌ بزنید.
  2. به‌ گوشت‌ها درست‌ اندکی‌ قبل‌ از برداشتن‌ از روی‌ آتش‌ نمک‌ بزنید.
  3. سبزیجات‌ را در آب‌ نمک‌ دار بپزید.

چه‌ کنیم‌ که‌ تخم‌ مرغ‌ ترک نخورد ؟

برای‌ آنکه‌ هنگام‌ پختن‌ تخم‌ مرغ‌، آن ها در آب‌ ترک‌ نخورند چند راه‌ وجود دارد:

  1. در آبی‌ که‌ تخم‌ مرغ‌ ها در آن ‌می‌جوشد مقدار زیادی‌ نمک‌ بریزید.
  2. قبلا به‌ وسیله‌ یک‌ سوزن‌ ته‌ تخم‌ مرغ‌ را سوراخ‌ کنید و آن‌ را داخل‌ آب‌ سرد بیندازید.
  3. وقتی‌ می‌ خواهید تخم‌ مرغ‌ بپزد تا سفت‌ شود مقداری‌ سرکه‌ به‌ آب‌ اضافه‌ کنید.

نکته‌ ای در مورد روش شکستن نارگیل

برای شکستن نارگیل به این صورت عمل کنید، ابتدا الیاف آن را کاملاً از نارگیل جدا کنید، روی نارگیل لکه‌ هایی مانند چشم وجود دارد آن قسمت را سوراخ کنید و شیره داخل نارگیل را کاملاً از آن خارج کنید.

سپس نارگیل را داخل تابه قرار داده به مدت ۳۰ الی ۶۰ دقیقه بگذارید تا با حرارت بالا بپزد بعد از این زمان صبر کنید تا پوست آن سرد شود. سپس با یک ضربه چکش پوست نارگیل را از آن جدا کنید.

روش شکستن نارگیل

چند نکته در مورد گرفتن آب میوه

در نظر داشته باشید که وقتی می‌خواهید آب میوه را بگیرید به مقدار مصرف تهیه کنید. زیرا مثلا اگر آب هویج بماند، تلخ و اگر آب سیب مدتی بماند سیاه می‌شود. اگر می‌خواهید از آب میوه‌ ای استفاده کنید که در آن فصل وجود ندارد، می‌ توانید در فصلی که آن میوه وجود دارد، آن را ذخیره کنید.

به این صورت که آب میوه مورد نظر مانند لیمو ترش یا شربت نعناع و یا آب نارنج را درون قالب یخ ریخته تا ببندد. سپس آن را از قالب جدا کرده و درون کیسه پلاستیکی قرار دهید و داخل فریزر نگه دارید تا در زمان مورد نظر یکی از این قالب‌ها را درون لیوان شربت بیندازید و از آن استفاده کنید.

نکاتی در مورد گردو

  1. اگر می‌خواهید پوست گردوی سبز را از آن جدا کنید و دستتان سیاه نشود، داخل ظرف پر از آب، پوست گردو را بکنید.
  2. اگر می‌خواهید مغز گردو را سالم از پوست آن جدا کنید، گردوها را یک شب تمام، داخل آب نمک خیس کنید، سپس به آرامی پوست آن را شکسته و مغز گردو را بیرون بیاورید.

چند نکته درباره میوه‌ ها

تشخیص گریپ‌ فروت خوب

از ضخامت و کلفتی پوست گریپ‌ فروت به آبدار بودن یا نبودن آن می‌توانید پی ببرید. برای تشخیص اینکه گریپ‌ فروت ضخیم است یا نازک به انتهای آن یعنی قسمتی که به ساقه مربوط می‌شود توجه کنید.

در این قسمت از گریپ‌ فروت برآمدگی ایجاد شده است و اصولاً ناصاف و پر چین به نظر می‌ رسد که پوست آن ضخیم است و هر چه پوست گریپ‌ فروت ضخیم‌ تر باشد پر آب‌ تر است.

رسیده شدن خرمالوی نارس

اگر خرمالوی شما نارس است، آن ها را در کنار هم بچینید و در گوشه‌ ای بگذارید. مدتی که در همین حال بمانند خرمالوها رسیده و شیرین می‌شوند.

نکته ای در مورد کیک و شیرینی

برای تازه ماندن کیک و شیرینی می‌ توانید آن ها را در ظرفی پلاستیکی گذاشته که یک تکه نان تازه یا نصف سیب درختی در آن قرار دارد. رطوبت موجود در نان و سیب باعث تازه ماندن شیرینی و کیک می‌شود.

نکته ای برای شستن کاهو و کلم

بعضی وقت‌ ها هر چقدر کاهو و کلم را بشوییم باز هم حشراتی در آن باقی می‌ماند؛ حشراتی سمج که حتی بعد از این همه شستن باز هم زنده هستند.

در این مواقع می‌ توانید ظرفی را پر از آب کنید و چند قاشق چایخوری نمک یا سرکه در آن بریزید و بگذارید کاهو یا کلم 15 دقیقه در آن بماند. سپس آن ها را بیرون آورده و آبکشی کنید.

روش شستن کاهو و کلم

نکته ای برای شستن لباس های تیره

لباس‌ های تیره بعد از هر بار شستشو معمولا بور می‌شوند و شفافیت روز اول را نخواهند داشت. برای این‌ که لباس‌های تیره شما کدر و بور نشود، می‌ توانید یک فنجان سرکه سفید را در ظرفی که آب سرد و مایع شوینده در آن است مخلوط کرده و لباستان را در آن خیس کنید.

بعد از گذشت 30 دقیقه آن را بشویید. سرکه سفید مانع بور و کدر شدن لباس‌های شما می‌ شود.

از بین بردن تندی غذا

اگر یادتان رفت و فلفل غذای شما زیاد شد، با این غذای تند چه کار می‌کنید؟ برای از بین بردن تندی غذا، آب یک عدد لیمو ترش تازه را گرفته و داخل غذا بریزید. با این کار طعم تند غذا کاهش می‌ یابد.

ترفند نگه داری یخ

برای جلوگیری از بی مزه شدن یخ که زمان ریختنش در شربت و تغییر طعم آن می شود بهترین روش استفاده از میوه هایی همچون انگور، آلبالو، گیلاس به شکل یخ زده می باشد که برای خنک نگه داشتن شربت ها در تابستان می توان از آن ها بهره گرفت.

نگهداری یخ

خشک کردن پرده ها

برای خشک کردن پرده ها پس از شستشو در منزل به جای اینکه آن ها را در سبد رخت ها قرار دهید و یا اینکه آن ها را تا کنید می توان به شکلی نیمه خشک و نمدار در محلی که مناسب باشد آویزان نمایید زیرا به این صورت حالت اتو کشیده نیز به خود می‌گیرند.

رفع بوی بد فاضلاب

برای رها شدن از شر بوی بد فاضلاب مقداری مناسب از پودر ماشین لباسشویی و جوش شیرین را با هم مخلوط نموده و با کمک فشار آب زیاد به داخل لوله های فاضلاب بریزید اگر این روش را شب هنگام انجام دهید بهتر است.

کندن کاغذ دیواری

برای کندن کاغذ دیواری از روی دیوار بدون اینکه آسیب جدی به دیوار زده شود و به راحتی آن را جدا کنیم می‌توان مقداری محلول سرکه و آب را با یکدیگر ترکیب نموده و آن را با کمک دستمال بر روی کاغذ دیواری بکشیم تا خیس شود و سپس این کار را آنقدر تکرار نمایید تا به نتیجه دلخواه برسیم.

ترفند نگهداری برنج

برای راحتی در نگهداری برنج و مانع از ورود حشرات به داخل آن بهترین روش ترکیب کردن کیسه برنج با نمک می باشد با این روش نیز می‌توان از شپشک زدن آن پیشگیری نمود.

بیشتر بخوانید:

خانه داری بهتر و نکات خانه داری قابل توجه

تکنیک های معجزه آسا برای از بین بردن لکه لاک از روی فرش

ترفند های جادویی خانه داری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits