دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز گرفتن تلخی آب لیموی تازه
88
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نحوه گرفتن تلخی آب لیمو تازه _ این روزها, فصل لیمو و آب لیمو می باشد و چون اکثرا بصورت ماشینی و با دستگاه آب گرفته می شود و دیگر خانم ها سنتی اینکار را انجام نمی دهند

چگونه تلخی آب لیموی تازه را بگیریم؟

روش گرفتن آبلیمو با دستگاهای صنعتی باعث میشود هسته های، لیمو هم کمی له شود و باعث تلخی آب لیمو می شود برای رفع این مشکل بعد از گرفتن آب لیمو در ادامه مطلب با دلگرم همراه باشید.

راهکار مناسب برای گرفتن تلخی آبلیمو تازه در منزل

دلیل تلخ شدن آب‌ لیموهای خانگی چیست؟

گاهی فشار به پوست لیمو، باعث ترکیب روغن‌های اسانسی موجود در آن با آبلیمو می‌شود. از آنجا که ترکیب‌های برخی از این روغن‌ها تلخ است، امکان تلخ شدن آبلیمو هم به وجود می‌آید. البته این ترکیب‌های تلخ هیچ ضرری برای بدن ندارند.

راهکار مناسب برای گرفتن تلخی آبلیمو تازه در منزل

هویج ها تلخی آب لیمو را به خودش می گیرد

  1. برای ۱۵ کیلو لیمو ۴ عدد هویج متوسط پوست کنده درسته بندازید داخل لیمو ۲۴ ساعت بماند بعد صاف کنید، هویج ها تلخی آب لیمو را به خودش می گیرد و بعد از صاف کردن آبلیمو می توانید گوشت لیمو را برای خورشت ها استفاده کنید بدون اینکه نگران تلخی آن باشید.
  2. ضمنا برای اینکه آبلیمو تا سال آینده یا بیشتر رنگ آن کدر یا سیاه نشود حتما در جای تاریک نگهداری شود روی شیشه های آبلیمو مشماع مشکی بکشید رنگ آن عالی می ماند.

نکته آخر برای گرفتن تلخی آبلیمو

هیچ موقع آبلیمو و آبغوره و آب نارنج و کلا ترشیجات را داخل ظرف یا بطری های پلاستیکی نریزید چون ترشی آنها باعث اکسیده شدن ظروف و سمی شدن آن ها می شود.

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (88 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits