دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تهیه یک لیست مناسب از کادوهای جشن تولد یک سالگی

۱۹ کادوی مناسب و دوست داشتنی برای جشن تولد ۱ سالگی

تهیه یک لیست مناسب از کادوهای جشن تولد یک سالگی
64
زمان مطالعه: 8 دقیقه
شاید برای خرید هدیه برای فرزند یک ساله ایده خاصی در ذهن نداشته باشید. همه یا سراغ لباس می روند یا اسباب بازی. اما گزینه های دیگری نیز غیر از این ها هست که ما به 19مورد از آنها اشاره کرده ایم.

هدیه تولد برای کودک را چگونه انتخاب کنیم ؟

دلگرم : بسیاری از روانشناسان بر اثرات مثبت جشن تولد بر رفتار و آینده کودکان اعتقاد دارند. همچنین ایشان بر این باور هستند که جشن تولد برای کودکان زیر چهار سال معنای زیادی دارد. پس خاطره انگیز ترین تولد را بگیرید و بهترین کادوها را انتخاب کنید.

پیشنهاد های عالی برای هدیه تولد پسر و دختر بچه

1 - گوشی موبایل اسباب‌بازی

کودکان این زمانه بسیار باهوش هستند و معمولا همه آن‌ها کار با موبایل را بلدند. همانطور که می‌دانید گوشی موبایل اشعه‌های مضر زیادی دارد که برای بچه بسیار خطرناک است. شما می‌توانید با خرید این گوشی‌های موبایل پلاستیکی هم کودکان را خوشحال کنید و هم آن‌ها را از مضرات موبایل‌های والدینشان در امان نگه‌دارید.

هرکدام از این گوشی‌های اسباب‌بازی امکاناتی دارند که کودکان را به خود جذب خواهند کرد.

2 - تاب و سرسره

کودکان عاشق پارک و تاب‌ بازی هستند. سعی کنید حداقل هفته‌ای یک بار آن‌ها را به پارک ببرید تا با دوستان خود بازی کرده و شیطنت کنند. اگر شاغل هستید و وقت کافی برای پارک رفتن ندارید، می‌توانید با این تاب و سرسره‌ها پارک را به خانه بیاورید. البته اگر جای کافی در منزل داشته باشید!

این تاب و سرسره‌های پلاستیکی انواع مختلفی دارد و معمولا تا ۵ سالگی هم برای کودکان قابل استفاده خواهند بود.

3 - سرویس آشپزخانه

این هدیه مخصوص دختر بچه‌ها است. شما می‌توانید برای هدیه جشن تولد یک‌سالگی او برایش یک سرویس آشپزخانه اسباب بازی با گاز و یخچال و کابینت بخرید تا در آن جا برای خودش آشپزی کند و لذت ببرد.

۱۹ کادوی مناسب و دوست داشتنی برای جشن تولد ۱ سالگی

4 - کفش

یکی از زیباترین هدیه‌ها برای کودک یک ساله، کفش است. کفش‌های این کودکان بسیار زیبا و عروسکی هستند و وقتی آن‌ها را پای کودک می‌کنید، خودتان بیشتر لذت می‌برید.

کفش‌های چرمی که جنس نرم و لطیفی دارند در انواع رنگ‌ها موجود هستند و می‌توانید یکی از زیباترین‌ها را برای کودک یک ساله عزیزتان خریداری کنید. کفش‌های جغجغه دار یا چراغ‌ دار هم از کفش‌هایی است که بچه‌ها عاشقشان هستند.

5 - لگو و پازل‌های ساختنی

کودکان در این سن نمی‌توانند خودشان به تنهایی پازل را درست کنند، اما بازی با آن و تماشای تصاویر رنگی آن‌ها برای کودک جالب است. در خرید پازل و لگو برای کودکان حتما به رده سنی آن دقت کنید و از خرید مدل‌های تیز و ریز و خطرناک خودداری کنید.

6 - ظرف غذاخوری

پس از یک سالگی باید به مرور به کودک بیاموزید خودش به تنهایی غذا میل کند. از این سن دیگر کودک پشت میز برای خودش به مکان ویژه نیاز دارد و شما با خرید سینی‌های پلاستیکی که حکم بشقاب دارند و جایگاهی ویژه برای قاشق و چنگال دارند، می‌توانید او را خوشحال و غیر‌مستقیم آداب پشت میز غذا‌خوردن را به او بیاموزید.

7 - کتاب داستان و شعر

کودکان در این سن با کتاب‌های داستان و شعری که دارای نقاشی‌ها و عکس‌های رنگی و جذاب است ارتباط برقرار می‌کنند.

در انتخاب کتاب هم باید به رده‌سنی آن دقت کنید. بهتر است اول با کتاب‌های شعر شروع کنید سپس کم‌کم داستان‌های کوتاه و بلند را انتخاب کنید. هر شب قبل از خواب یک کتاب شعر برای کودکتان بخوانید تا ببینید که چگونه دایره لغاتش افزایش یافته و چیز‌های جدید یاد می‌گیرد.

8 - قاب عکس

یک قاب عکس عروسکی زیبا، خاطره‌انگیزترین کادو برای کودک خواهد شد. عکس‌‎های هنگام تولد تا ۱ سالگی را در قاب‌های زیبا چیده و آن‌ها در اتاق کودک بگذارید. این هدیه زیبا باعث می‌شود کودک همیشه به یاد شما باشد و در خاطرش بماند که تا چه اندازه او را دوست داشته و دوست دارید.

9 - سه‌ چرخه

همه بچه‌ها عاشق گشت‌و‌گذار هستند و یکی از تفریحات مفید برای آن‌ها، سه‌چرخه‌سواری است. استفاده از سه‌چرخه هم نوعی ورزش برای کودکان محسوب می‌شود، هم مهارت آن‌ها را بالا می‌برد. سه‌چرخه‌ها انواع مختلفی دارد.

می‌توانید سه‌ چرخه‌های اهرم کنترل‌دار و سایه‌ بان دار را برای کودکان ۱ ساله انتخاب و آن‌ها را خوشحال کنید.

10 - چراغ‌ خواب کودک

یکی از راه‌هایی که کودک را تشویق می‌کند که در اتاق خودش بخوابد، خرید یک چراغ‌خواب رنگی و فانتزی زیبا برای او است. چراغ‌خواب‌ها انواع مختلفی دارد. با توجه به سلیقه کودک و شخصیت‌های کارتونی‌ای که دوست دارد، مناسب‌ترین چراغ‌خواب را انتخاب کنید و هدیه دهید.

11 - عروسک برای دختر‌ها و ماشین برای پسر‌ها

معمولا همه دختربچه‌ها عاشق عروسک و همه پسربچه‌ها عاشق ماشین هستند. عروسک‌هایی با طرح نوزاد، عروسک‌های نرم، عروسک‌های انگشتی و خرس‌های پشمالو از گزینه‌های مناسب برای دختر کوچولو‌ها است.

ماشین‌های مسابقه‌ای، عقب‌کِش، کامیون و اتوبوس و ... را هم می‌توانید به پسربچه‌ها هدیه بدهید.

پس اگر تولد یک‌سالگی یکی از بچه‌های شیرین فامیل دعوت شده‌اید، از این پیشنهادات برای کادو استفاده کنید و به صورت آنلاین سفارش بدهید تا در وقت و هزینه‌تان هم صرفه‌جویی شود.

۱۹ کادوی مناسب و دوست داشتنی برای جشن تولد ۱ سالگی

12 - چادر سرخپوستی

این چادر پیک نیک برای کودک یک ساله شما یک دنیا ارزش دارد. او از اینکه یک چادر اختصاصی دارد و می تواند داخل آن برود و برای خودش تفریح کند، غرق در لذت می شود.

13 - سرهمی حروف الفبا

این سرهمی ها بسیار زیبا هستند و می توانید هنگامی که آن را تن کودک می کنید، حروف الفبا را نیز با او تمرین کنید. البته این کار را باید در قالب بازی انجام دهید تا کودک نیز لذت ببرد.

14 - خانه سازی های چوبی

این خانه سازی های چوبی و آموزنده برای بازی کودکان مناسب هستند. رنگ ها و اشکال میوه ها یا حیواناتی که روی این خانه سازی ها قرار دارند، مورد توجه کودکان قرار می گیرد.

15 - کتاب داستان یک سالگی

هنگامی که فرزند دلبند شما به یک سالگی رسید، برای او یک کتاب در همان زمینه، یعنی جشن تولد یک سالگی خریداری کنید.

داستان های متنوعی در این موضوع می توانید پیدا کنید. با این کار به او می فهمانید تا چه اندازه این روز برایتان مهم است. کودک همه حس اطرافیان را درک می کند.

16 - نخستین آی‌فون

این آی‌فون چوبی برای دندان درآوردن کودک بسیار جالب است، زیرا علاوه بر اینکه آن را گاز می گیرد و خارش لثه هایش از بین می رود، یک موبایل هم دارد که می تواند به هر که می خواهد زنگ بزند و حرف بزند.

17 - لباس و و سایل مورد نیاز روزانه نوزاد

هرچه ساده تر، بهتر. یک بلوز نوزاد ساده و چند عدد ماژیک مخصوص پارچه بخرید و اسم نوزاد تازه رسیده را روی آن بنویسید و یا گل های زیبا نقاشی کنید.

حتی اگر کودکی در خانه دارید از او بخواهید نقاشی های کودکانه ای روی بلوز بکشد. این کادو بی شک خاص ترین هدیه ای است که نوزاد و مادرش می گیرند.

18 - سبد هدیه رنگارنگ

انواع مختلفی از پستانک، قاشق غذای کودک، عروسک، پیشبند و ... بخرید و در سبدی تزئین کنید. حتی اگر وقت این کار را ندارید، الان با پیشرفت خرید آنلاین، می توانید آنلاین این چنین سبد های هدیه ای را بخرید.

19 - هنرهای دستی

اگر گلدوزی می دانید بهترین هدیه برای یک نوزاد دختر این است که یک بلوز یا پیراهن ساده بخرید و جلوی آن را یک گل زیبا گلدوزی کنید و در نهایت در توری بپیچید و به عنوان کادوی نوزاد ببرید.

بیشتر بخوانید :

کودکان را برخلاف میل آنها نبوسید : هرگز کودک را به زور نبوسید !

بهترین روش برای نگهداری از غذای کودک در طولانی مدت

۵ روش برای علاقه مند کردن کودکان به مسواک زدن



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.8 از 5 (64 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits