دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سبزه بذر کتان
13
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سبزه بذر کتان سبزه ای خاص مختص به زیبا پسندان. در ادامه نحوه سبزه کردن و کاشت سبزه بذر کتان را خواهید دید .

سبز کردن سبزه بذر کتان

سبزه بذر کتان یکی از زینتی ترین سبزه های هفت سین که طراوت خاصی به سفره شما میدهد . اگر شما هم مایل به کاشت و سبز کردن سبزه با بذر کتان هستید با دلگرم همراه شوید .

سبزه تخم کتان برای جوانه زدن نیاز به 24 ساعت ماندن در آب دارد.

نحوه کاشت سبزه تخم یا بذر کتان

برای سبز‌ کردن سبزه تخم کتان باید به اندازه ظرف مورد نظر، حدود یک تا دو قاشق غذا خوری بذر کتان را به مدت 24 ساعت خیس کنید تا مثل بذر شاهی حالت ژله‌ای پیدا کند.

نیمی از ظرف خود را خاک کرده و تخم کتان را روی خاک بپاشید . زیبایی و ظرافت این بخش مختص به سلیقه خودتان است برای زیبایی بیشتر کف ظرف را کاملا بپوشانید .

در این قسمت روی ظرف را با آب پاش آب بپاشید و یک عدد کیسه پلاستیک روی آن بکشید.

ظرف را به مدت 2 روز در جای تاریک و گرم قرار دهید .

پس از این مدت، ظرف را به محلی خنک و کاملا پر نور مثلا پشت پنجره یا حیاط و تراس انتقال دهید. حدود یک هفته بعد ارتفاع سبزه شما تقریبا 4 تا 8 سانت خواهد شد.

باید هر روز یکی الی 4 بار سرپوش پلاستیکی را حدود نیم ساعت بردارید تا اکسیژن کافی به سبزه برسد و بعد دوباره آب روی سبزه اسپری کنید و پلاستیک را روی آن بکشید.

پرپشت شدن سبزه بذر کتان

باید این نکته را به یاد داشته باشید که ظرفهای فلزی گزینه ی مناسبی برای سبز کردن سبزه نیستند. همچنین ظرف انتخاب شده و مقدار بذر استفاده شده باید با هم متناسب باشند این یک نکته طلایی در پر پشت شدن سبزه می باشد.

برای آبیاری کردن مناسب است از آبپاش استفاده کنید.زمانی که دانه ها در حال خیس خوردن هستند باید مرتبا آب آن را عوض کنید دقت کنید که نوع بذر مهم نیست بلکه اندازه آب در ظرف باید به حدی باشد که دانه ها در آب شناور باشند.

بهترین ظرفها برای سبزه سبز کردن ، ظرفهای سفالی است و اگر ظرف سفالی نداشتید ظرف چینی هم می تواند گزینه ی بهتری باشد .در آبیاری دقت کنید اگر به ظروف نایلونی زیاد آب بدهید باعث بوی بد و گندیدگی سبزه می شود پس از آبپاشی زیاد اجتناب کنید.

نحوه کاشت تخم کتان سبزه عید




این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (13 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits