دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش مرحله به مرحله کاشت سبزه لوبیا قرمز
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سبزه لوبیا قرمز یک سبزه شیک که کمتر کسی تابحال روی به سبز کردن آن آورده . برای تهیه سبزه لوبیا قرمز از روشی بسیار راحت و آسان که در ادامه ذکر کرده ایم استفاده نمایید .

نحوه کاشت سبزه لوبیا قرمز

سبزه لوبیا قرمز روش کاشت و نگهداری بسیار ساده ای دارد و می توانید به راحتی در منزل سبزه آن را در ظرف یا سینی ساده کاشته و پرورش دهید. برای آموزش راحت و ساده ی سبزه لوبیا قرمز با دلگرم همراه باشید .

تهیه سبزه لوبیا قرمز برای عید

نخست ظرفی مناسب که بهتر است یک ظرف پلاستیکی درب دار باشد را به منظور سبز کردن دانه های لوبیا قرمز انتخاب نمایید. این گونه ظرف ها تاثیر زیادی در روند رشد سریع تر سبزه می توانند داشته باشند. در زیر ظرف یا سینی مورد نظر سوراخ هایی با استفاده از پانچ ایجاد نمایید.

در این مرحله دانه های لوبیا قرمز را برای اینکه از هر گونه مواد اضافی مثل دانه های لوبیای شکسته و سنگ عاری شوند بشویید.

در این مرحله نوبت به خیساندن دانه های لوبیا قرمز می رسد، بدین ترتیب که دانه های لوبیای شسته شده را در ظرفی که حدود سه چهارم آن با آب پر شده ریخته و روی آنها را با پارچه ای پوشش دهید به نحوی که هوا به دانه ها نرسد.

در کل برای خیساندن بیشتر بذرها مدت زمانی در حدود 8 ساعت کفایت می کند. البته این زمان می تواند برای دانه های بزرگتر بیشتر باشد. به طور مثال برای خیساندن دانه هایی مثل لوبیا و نخود مدت زمان 24 ساعته مورد نیاز است، این زمان می تواند بسته به گرم و سرد بودن دما متغیر باشد.

تعویض آب دانه های لوبیا قرمز بایستی به نحوی باشد که هوا را در داخل آنها بخوبی به جریان بیاندازد. برای این کار بهتر است از ظروفی با درب توری یا آبکش مانند استفاده نمایید. زیرا در صورتی که آب بخوبی در بین دانه ها به جریان نیافتد، سبزه خوبی نخواهیم داشت.

در این مرحله از کاشت سبزه، بذرها را با آب سرد شسته، آب آن را تخلیه کنید. سعی کنید این کار را به آرامی انجام دهید تا آسیبی به جوانه های تازه نرسد. پروسه شست و شو و تخلیه آب بذرها را سه روز مکررا و هر روز در دو الی سه نوبت انجام دهید. این عمل را در روزهای گرم به نسبت روزهای سرد به دفعات بیشتری انجام دهید.

اکنون زمان پهن کردن بذرها در یک سینی و قرار دادن آن در جایی به دور از نور مستقیم آفتاب است. قرار دادن بذرها در معرض تابش غیر مستقیم آفتاب نه تنها باعث در امان ماندن آنها از آسیب های نور مستقیم خورشید می گردد، بلکه باعث رشد بهتر بذرها هم می شود.

بعد از اینکه بذرها را پهن کردید تا سه روز و روزانه 2 بار جوانه ها را آبیاری کنید. می توانید برای ممانعت از آسیب رساندن به سبزه از یک اسپری یا افشانه برای آبیاری جوانه های لوبیا استفاده کنید. در هنگام آبیاری توجه کنید که نباید میزان آب داده شده به سبزه به قدری باشد که هنگام خم کردن ظرف در کناره آن جمع گردد. فقط به اندازه نم دار شدن پارچه کفایت می کند. بعد از رسیدن اندازه جوانه ها به یک یا دو سانتیمتر می توانید کار انتقال جوانه ها به ظرف اصلی را انجام دهید.

توجه داشته باشید، آب داده شده به سبزه ها نباید آنقدری باشد که به هنگام کج کردن ظرف در کنار آن جمع شود، بلکه تا حدی که پارچه نم دار شود، کافی است. بعد از اینکه اندازه ریشه ها به یک یا دو سانت رسید، می توانید جوانه ها را به ظرف مورد نظرتان منتقل کنید، به منظور خارج شدن آب اضافی، لازم است زیر ظرف را سوراخ هایی ایجاد کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits