دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کاردستی کودک : لیوان بادکنکی
9
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اسباب بازی های متنوع و زیاد بعد از مدتی کودک را خسته می کند و همچنین خلاقیت کودک شما را از بین خواهد برد پس سعی کنید با ساخت وسایل ساده بازی برای کودک خلاقیت آنها را پرورش دهید.

روش ساخت کاردستی لیوان بادکنکی

دلگرم : بازی کردن با اسباب بازی و وسیله ای که ساخت خود کودک باشد برای آنها بسیار جذاب است. به یاد داشته باشید همیشه لازم نیست اسباب بازی ها و وسایل گران قیمت و آماده برای سرگرم کردن کودکتان بخرید.

بلکه میتوانید با ساخت وسایلی ساده او را بصورتی مفیدتر و بهتر سرگرم کنید. کافیست کمی حوصله به خرج دهید.

آموزش درست کردن لیوان بادکنکی در خانه

ساخت ابزار و وسایل اعتماد به نفس، خلاقیت، و ذوق کودک را بیشتر میکند. خیلی از اسباب بازی هایی که به صورت اماده به فروش میرسند قابلیت ساخت در خانه و همراهی کودک را دارند.

اما باید این روند را به گونه ای تنظیم کنید تا برای کودک جذاب باشد. علاوه بر این با کمی خلاقیت هم میتوانید اسباب بازی هایی مخصوص به خودتان درست کنید.

کاردستی زیر یک وسیله ی سرگرمی بسیار جذاب و سرگرم کننده است. این لیوان های مخصوص جشن یا لیوان های آب پاش به ابزار خاصی برای درست کردن احتیاج ندارند.

وسایل مورد نیاز جهت ساخت لیوان بادکنکی

  1. لیوان یک بار مصرف
  2. بادکنک
  3. رنگ و قلم مو
  4. خرده کاغذ یا برچسب های ستاره ی کوچک
  5. قیچی

آموزش ساخت لیوان بادکنکی کاردستی جذاب برای کودکان

روش انجام کار :

در اولین قدم از کودکان بخواهید لیوان ها را به سلیقه خودشان تزئین و رنگ آمیزی کنند.

آموزش ساخت لیوان بادکنکی کاردستی جذاب برای کودکان

با قیچی و با احتیاط قسمت ته لیوان را ببرید. سپس ته بادکنک را گره زده، سر آن را قیچی کنید و ته لیوان را داخل بادکنک کنید.

آموزش ساخت لیوان بادکنکی کاردستی جذاب برای کودکان

لیوان شما آماده است. داخل آن را خرده کاغذ های رنگی یا ستاره های تزئینی بریزید و سپس با کشیدن ته بادکنک و پرتاب آن خرده کاغذ ها به هوا پرتاب خواهند شد.

استفاده از این وسیله در جشن های تولد و در فضای باز کودکان را بسیار هیجان زده خواهد کرد. در فضای باز و در تابستان میتوانید از این لیوان ها برای آب بازی هم استفاده بکنید.

بد نیست درباره تاریخچه بادکنک بیشتر بدانید!

بادکنک های اولیه از مثانه حیوانات ساخته می شد. ( گالیله در آزمایشی ، مثانه خوکی را باد کرد تا به وسیله آن وزن هوا را اندازه بگیرد ) در آن زمان مثانه های باد شده حیوانات دربازی بچه ها استفاده می شد ولی بادکنک های مدرن و امروزی ازموادی مانند لاستیک ، لاتکس ، پلاستیک ، … ساخته می شوند.

بادکنک فویلی

در اواخر ۱۹۷۰ بادکنک های گران تر و بادوام تری تحت عنوان بادکنک فویلی ساخته شد . تکنولوژی استفاده از روکش با آلیاژ فلز روی ورقه های پلاستکی که مستقیما از تحقیقات فضایی ناسا مشتق می شد باعث ساخت بادکنک فویلی شد.

این بادکنک از ورقه های نایلون که روی آن با پلی اتیلن و روی دیگر آن بالایه نازکی از آلیاژ فلز پوشیده می شود ، ساخته می شود. این بادکنک ها سبک هستند که این مساله باعث افزایش حالت شناوری آنها می شود. آنها کش نمی آیند درنتیجه طرح های رنگارنگ روی آنها دراثر باد کردن به هم نمی ریزند.

بادکنک هلیومی

درابتدا از گاز هیدروژن برای باد کردن بادکنک استفاده می شد ولی از آنجا که هیدروژن بسیار قابل اشتعال است از سال ۱۹۲۲ استفاده از هیدروژن ممنوع شد و به جای آن گاز هلیوم را جایگزین کردند.

هلیوم ، گازی غیرسمی ،سبک ، غیر قابل اشتعال است که به صورت وسیع درزمین و همچنین زیرزمین یافت می شود. بادکنک های پرشده با گاز هلیم ،حالت شناوری خود را تنها تا یک روز یا کمی بیشتر حفظ می کنند. هلیوم ازمنافذ ریز لاتکس عبور می کند زیرا اتم های هلیوم ازاین منافذ کوچکترند.

استفاده از یک نوع ژل باعث می شود تا حدودی این منافذ بسته شوند و هلیوم بیشتر در بادکنک باقی بماند. بادکنک فویلی و پلاستیکی (بابلز) منافذ کمتری دارند و درنتیجه می توانند بین ۵ روز تا ۴ هفته ( بسته به سایز و مواد اولیه در ساخت آنها ) در هوا معلق بمانند.

تحقیقات نشان می دهد بادکنک هایی که در هوا رها می شوند اگر به درستی گره خورده باشند و سالم باشند ، تا جایی بالا می روند که منجمد می شوند و به شکل اسپاگتی ، رشته رشته شده ، ازهم می پاشد و به زمین بر میگردد.

و اگرحیوانات به طور اتفاقی این تکه های نرم را می خورند ، تحقیقات نشان می دهد که این قطعات بدون آسیب رساندن به حیوان ، ازسیستم گوارشی آن ها می گذرد و دفع می شود.


بیشتر بخوانید :

۸ ایده برای کاردستی کودکان با بطری پلاستیکی

کاردستی آسیاب بادی برای کودکان

آموزش کاردستی هندوانه کاغذی برای کودکان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.6 از 5 (9 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits