دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش کاشت سبزه عید
36
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اکثر خانم ها به دلیل خانه تکانی قبل از عید شاید وقت نکنند به موقع سبزه عید را سبز کنند و بدنبال سبزه فوری باشند. امروز قصد داریم طرز کاشت سبزه فوری دو رنگ را آموزش دهیم. با ما در دلگرم همراه باشید .

کاشت سبزه فوری و دو رنگ

برای کاشت سبزه فوری و دو رنگ می توانید از سبزه گندم، شاهی، ماش، عدس، خاکشیر و تخم آفتابگردان استفاده کنید این سبزه بعد از کاشت در مدت زمان ۵ روز رشد خواهد کرد و به دلیل رشد سریع آن بهتر است تا در ایام نزدیک به عید آن را بکارید تا رویش زیاد آن موجب برهم ریختگی نظم نشود.

توجه داشته باشید که مقدار هر یک از دانه ها برای کاشت این سبزه باید به مقدار مورد نیاز باشد و کم و زیاد شدن بذر موجب می شود تا سبزه شما به شکل دلخواه نباشد و کم پشت یا پر پشت شود.

کاشت سبزه فوری

تهیه سبزه عید برای هفت سین کاری ساده و آسان است و خانم های با سلیقه می توانند با خلاقیت و ایده های زیبای خود سبزه های متنوع تری را بکارند.

سبزه دو رنگ نیز یکی از سبزه های مورد پسند برای بسیاری از افراد است که قرار است در این مطلب آن را برای شما عزیزان خانه دار آموزش دهیم.

نکته قابل توجه برای کاشت سبزه فوری عید نوع دانه ای است که استفاده می کنید به عنوان مثال:

  • برای کاشت سبزه گندم ۱۰ روز زمان نیاز است و یک پیمانه بزرگ باید استفاده شود.
  • سبزه شاهی و خاکشیر ۱ استکان و زمان رویش ۵ روزه است.
  • کاشت سبزه ماش و عدس نیز ۱ لیوان و ۱۵ روزه رشد می کند.

سبزه فوری دو رنگ

مواد مورد نیاز برای کاشت سبزه فوری و دو رنگ

  • خرفه ۱ قاشق
  • یونالیت
  • منداب ۳ قاشق
  • خاکشیر ۲ قاشق
  • تور

نحوه کاشت سبزه فوری و دو رنگ

ابتدا باید یونالیت که برای فرم دهی و شکل دهی به سبزه استفاده می شود را به شکل مورد نظرتان برش دهید و آن را با استفاده از فویل های ضخیم بپوشانید.

سپس لایه بعدی را با استفاده از پنبه یا اسفنج های نازک می پوشانید و در مرحله بعد پارچه تور را استفاده می کنیم و روی آن می کشیم. برای محکم کردن تور بر روی لایه های یونولیت از سوزن می توانید استفاده کنید.

در این مرحله از کاشت سبزه فوری مواد خود را در آب بخوابانید و مدت ۴ ساعت به آن استراحت دهید سپس مواد را به شکل ترکیبی بر روی سطح آماده شده خود می کشید.

این مواد به دلیل غلظت و لیز بودن به راحتی به سطح طور می چسبند. اما برای دو رنگ کردن سبزه از گیاه منداب استفاده می کنید که قرمز رنگ است و در کنار ترکیب سبز رنگ خرفه و خاکشیر زیبا می شود.

اگر می خواهید منداب را به شکلی که مد نظر دارید بر روی سطح قرار دهید از قبل سطح را با ماژیک بکشید و با قرار دادن خرفه و خاکشیر منداب را در جاهای خالی و مطابق شکل دلخواه خود قرار دهید.

برای آب دادن به سبزه از آب پاش استفاده کنید و بر روی آن نایلون قرار می دهیم به طوری که نایلون به سطح مواد نچسبد بر روی نایلون چند سوراخ برای پیشگیری از رطوبت ایجاد می کنیم.

و بعد از مدت ۴۸ ساعت نایلون را از روی سبزه بردارید. از این مرحله به بعد سبزه شما مرحله رویش را طی می کند و باید در دو مرتبه صبح و عصر آن را آب پاشی کنید.

در روش دیگری که برای کاشت سبزه فوری عید و به شکل دو رنگ پیشنهاد می شود می توانید از مواد خاکشیر، بذر شاهی و خرفه استفاده کنید. اگر می خواهید شکل سبزه شما تخم مرغی باشد می توانید از یک تخم مرغ پلاستیکی برای شکل دادن به آن استفاده کنید.

separator line

بیشتر بخوانید:

ایده جالب ۴۰ مدل سبزه عید سال 1401 – 2022 + عکس

آموزش مرحله به مرحله کاشت سبزه عید با تخمه کدو

آموزش مرحله به مرحله کاشت سبزه عید در خاک ژله ای



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.8 از 5 (36 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits