دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۹ روش خانگی برای تیز کردن قیچی
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تیز کردن قیچی: تیز کردن قیچی یک کار بسیار ساده و کاربردی می باشد که اگر آن را یاد بگیرید دیگر لازم نیست قیچی جدید بخرید. برای تیز کردن قیچی ها حتما نباید از سطوح استیل استفاده کرد. اگر برای تیز کردن قیچی از سطوح استیل استفاده کنید...

تیز کردن قیچی در خانه

برای تیز کردن قیچی ها حتما نباید از سطوح استیل استفاده کرد. اگر برای تیز کردن قیچی از سطوح استیل استفاده کنید ممکن است لبه قیچی بیش از حد خورده شود. درست تیز کردن به معنای آن است که لبه قدیمی قیچی رفته و لبه های جدید با قدرت برش بیشتر ظاهر می شود. با ما در مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید

divider

1. ورق آلومینیومی (فویل)

یکی از ساده ترین و کاربردی ترین روش ها برای تیز کردن قیچی استفاده از فویل آلومینیومی می باشد. برای این کار فقط کافیست یک تکه فویل را به اندازه طول قیچی بردارید و چندین تا بزنید. سپس دقت داشته باشید که فویل کاملا مسطح و صاف باشد. حال قیچی را بردارید و از انتهایی ترین نقطه شروع به قیچی کردن فویل کنید. هر بار که فویل را قیچی کردید لبه ها را بررسی کنید اگر تیز نشده بود دوباره این کار را انجام دهید.

2. کاغذ سنباده

برای تیز کردن قیچی همچنین می توانید از کاغذ سنباده نیز استفاده کنید. از کاغذ سنباده می توانید با یک تا یا دو بار تا کردن استفاده کنید. سپس دقیقا مانند فویل آلومینیومی چندین بار کاغذ را قیچی کنید تا لبه ها تیز و یک دست شوند. این کار را تا کامل تیز شدن هر دو لبه تکرار کنید.

3. سنگ چاقو تیز کن

یکی دیگر از روش هایی که برای تیز کردن قیچی به کار گرفته می شود استفاده از سنگ تیز کردن است. برای این کار باید ابتدا پیچ اتصال قیچی را باز کنید. سپس سنگ را بر روی یک حوله قرار دهید و بر روی یک قسمت آن که می خواهید برای تیز کردن لبه ها استفاده کنید، مقداری آب یا روغن بپاشید. حال لبه قیچی را بر روی سنگ با یک زاویه کم و مناسب قرار دهید. حال لبه را بر روی سنگ به سمت خودتان بکشید. این کار را تا زمانی که به خوبی تیز شود انجام دهید. سپس همین کار را برای لبه دیگر قیچی نیز تکرار کنید و پس از اتمام دوباره آن ها را به کمک پیچ به هم متصل کنید.

4. پیچ گوشتی

برای تیز کردن لبه های قیچی می توانید از یک پیچ گوشتی که سالم و بدون زدگی باشد استفاده کنید. برای این کار با یک دست پیچ گوشتی را نگه دارید و با دست دیگر قیچی را باز کنید و قسمت میانی پیچ گوشتی را در انتهای دو لبه قیچی قرار دهید. حال با کمی فشار قیچی را ببندید تا لبه ها بر روی بدنه پیچ گوشتی تا نوک قیچی حرکت کنند. این کار را چندین بار تکرار کنید تا قیچی به خوبی تیز شود.

5. استفاده از شیشه مربا

می توانید از شیشه مربا یا انواع شیشه ها با آن شکل استفاده کنید ولی توجه داشته باشید که قطر شیشه زیاد نباشد. حال لبه های قیچی را کامل باز کنید و بر روی شیشه قرار دهید. مانند روش قبل با کمی فشار لبه ها را بر روی شیشه حرکت دهید تا تمام نقاط لبه ها بر روی شیشه حرکت کند و تیز شود. این کار را نیز چندین بار تکرار کنید تا کاملا لبه ها تیز شوند.

6. باطری

از باطری‌هایی که دیگر استفاده نمی‌کنید؛ می‌توانید برای تیز کردن قیچی در خانه استفاده کنید. طریقه انجام آن را در ودیو می‌توانید نظاره کنید. فقط با کل سطح برش قیچی روی باطری بکشید. از نوک قیچی شروع کرده و به انتهای آن برسید.

7. سنجاق

یکی از سریع ترین و بهترین روش های تیز کردن قیچی در خانه استفاده از کاغذ سمباده است. درجه سختی کاغذ سمباده شما باید بین ۱۵۰-۲۰۰ باشد. کاغذ سمباده را تا بزنید تا دو طرف قیچی را تیز کند و حدود ۳۰ دفعه با تمام سطح قیچی کاغذ سمباده را قیچی کنید. در آخر قیچی را با دستمال تمیز کنید که براده‌های سمباده از روی قیچی تمیز شود.

8. شیشه

با یک لیوان یا بطری شیشه‌ای می‌توانید قیچی را تیز کنید . به این تر تیب که شیشه را بر عکس و یا به پشت چرخانده و قیچی را با حرکات منظم به بالا و پایین حرکت داده.

9. استفاده از سیم ظرف شویی

در این روش نیز باید چند بار با تمام سطح برش قیچی، سیم ظرف شویی را برش بزنید.


تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits