دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ترفندها و نکات طلایی خانه داری
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ترفندهای خانه داری: براي خوش‌طعم شدن حبوبات آب‌پز شده كافي است يك قاشق غذاخوري سركه يا آبليمو به آب حبوبات اضافه كنيد. اين كار هم طعم حبوبات را بهتر مي‌كند و هم مانع از سياه شدن رنگ قابلمه شما مي‌شود.

با مجله دلگرم همراه باشید تا با ترفندهای خانه داری آشنا شوید

ترفندهای خانه داری و آشپزی

1. براي پيشگيري از ترك‌خودن پوست تخم‌مرغ هنگام آب‌پز كردن آن يك قاشق غذاخوري نمك به آب آن اضافه كنيد. اين روش براي پختن سيب‌زميني و پيشگيري از ترك خوردن پوست آن توصيه مي‌شود.

divider

2. اگر قصد داريد كيك خانگي بپزيد به جاي شير از آبميوه استفاده كنيد. آبميوه طعم كيك را بسيار خوشمزه و خاص مي‌كند.

divider

3. پيش از آنكه سراغ پياز برويد، پيش از كندن پوست آن و خرد كردن پياز، دست‌تان را به آبليمو آغشته كنيد.

divider

4. اگر بعد از درست كردن سالاد تعدادي برگ كاهو اضافه آمد مي‌توانيد از آن براي تهيه كوكوي سبزي استفاده كرده و خرد شده برگ كاهو را به سبزي كوكو اضافه كنيد.

divider

5. پس از پاك كردن ماهي و قطعه‌قطعه كردن آن حتما تخته گوشت خود را با آبليمو يا سركه شست‌وشو دهيد.

divider

6. براي خوش‌طعم شدن حبوبات آب‌پز شده كافي است يك قاشق غذاخوري سركه يا آبليمو به آب حبوبات اضافه كنيد. اين كار هم طعم حبوبات را بهتر مي‌كند و هم مانع از سياه شدن رنگ قابلمه شما مي‌شود.

divider

7. اگر پس از طبخ غذا به‌ويژه غذاهاي دريايي، ظروف شما بو گرفته است آن‌ها را به‌مدت 10 دقيقه در محلول آب و سركه خيس كنيد و سپس بشوييد.

divider

8. براي از بين رفتن بوي غذا در خانه كافي است يك قاشق غذاخوري دارچين را روي شعله ملايم حرارت دهيد. اين كار بوي غذا را از خانه بيرون مي‌كند.

divider


پاكيزگي در سرويس بهداشتي

حتما پس از مهماني‌ها و نشست‌هايي كه در خانه خود برگزار مي‌كنيد سرويس بهداشتي خانه را علاوه بر شست‌وشو، ضدعفوني نيز بكنيد. اين كار به‌ويژه در سرويس بهداشتي كه حمام و دستشويي در يك فضا قرار دارد، ضروري است..

بهترين تميزكننده‌هاي سرويس بهداشتي جرم‌گيرها و تميزكننده‌هاي اسيدي هستند كه به‌صورت پودر روي سطوح ريخته مي‌شوند و پس از مدتي شست‌و‌شو مي‌شوند براي استفاده از شوينده‌هاي اسيدي حتما از ماسك استفاده كنيد.

هفته‌اي يك بار سرويس بهداشتي را بشوييد و اگر تعداد اعضاي خانواده شما بيشتر از 3 نفر است اين كار را هفته‌اي 2 بار تكرار كنيد و هر ماه يك بار از مواد ضدعفوني‌كننده براي شست و شوي سرويس‌هاي بهداشتي استفاده كنيد.

براي شست و شوي كاشي و سراميك كف سرويس بهداشتي بهترين روش، استفاده از برس‌هاي زبر با پرز‌هاي نازك است. اين برس‌ها كمك مي‌كند تمام آلودگي‌ها از سطح سراميك و درزهاي آن زدوده شود.

پس از شست و شوي سرويس بهداشتي پنجره را باز كنيد و اجازه دهيد هواي تازه رطوبت اين مكان را خشك كند و بوي نامطبوع مواد شوينده نيز از سرويس بهداشتي بيرون برود.

تهیه شده مجله دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits