دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نکات طلایی و الزامی برای نگهداری از استخر روباز در زمستان
1
زمان مطالعه: 9 دقیقه
نکات مهم نگهداری استخر در زمستان : چه شما در شهری سرد و برفی زندگی کنید و یا در شهری آفتابگیر و زیبا سکونت داشته باشید. با نزدیک شدن فصل زمستان و سرد شدن هوا نگهداری و مراقبت از استخر امری ضروری است.

نحوه نگهداری استخر در زمستان

سرویس و نگهداری مداوم استخر ( به خصوص استخرهای روباز ) در فصل زمستان بسیار حائز اهمیت است. مراقبت مداوم از استخر باعث صرفه جویی در هزینه های اضافی راه اندازی استخر در فصل بهار و همچنین جلوگیری از بروز آسیب های جدی ناشی از آب آلوده و دمای بسیار بالا ( یخ زدگی ) در فصل زمستان می گردد. در این مقاله سعی کرده ایم نکات کلیدی اهمیت پوشش استخر ، محافظت از تجهیزات و تعادل مواد شیمیایی در طول فصل زمستان را برایتان شرح دهیم.

در طول فصل پاییز ، هوا سردتر شده و زمانی است که باید نسبت به خدمات نگهداری و سرویس و یا جمع آوری استخر خود اقدام نمایید. بسیاری فکر می کنند در زمستان نیازی به نگهداری استخر نیست ، اما چنین نیست! استخرهای سرپوشیده در زمستان هنوز به سرویس دهی احتیاج دارند و اغلب نصب تجهیزات ایمنی در ماه های زمستان انجام می شود. در این فصل خدماتی برعکس فصل بهار و تابستان انجام می شود که برخی از آن ها عبارتند از :

افزودن مواد شیمیایی برای جلوگیری از رشد جلبک ها
بازرسی روکش ها
پوشش تجهیزات
پیشنهاد استفاده از هر گونه تجهیزات اضافی
جمع آوری کامل استخر

نگهداری استخر

پوشاندن سطح استخر

در مناطق سردتر ، بستن استخر بلافاصله پس از اتمام فصل تابستان برای محافظت از استخر شما در برابر شرایط سخت صورت می گیرد. پوشاندن سطح استخر یک عامل ضروری برای محافظت از استخر شما در مقابل برف ، گرد و خاک و حیوانات بوده و از این رو داشتن آگاهی کامل از نحوه نگهداری استخر یک امر بسیار با اهمیت می باشد.
ابتدا باید اطمینان حاصل شود که این پوشش کاملا به دور استخر شما متصل شده و این می تواند به معنای بادکردن بالش هوا ، سفت شدن کابل یا محکم نگه داشتن گیره های پوشش باشد. تمامی کثیفی های داخل استخر و همچنین آب داخل استخر را تخلیه کنید. از یک شلنگ برای برداشتن شاخ و برگ های خشک و پاک کردن هر گونه آب اضافی استفاده کنید. از یک چنگک جهت برداشتن برف های اضافی روی پوشش استخر استفاده نمایید. وزن اضافی باعث آسیب وارد شدن به استخر می شود.

از آنجایی که قطعات استخرها خیلی قابل رویت نیستند ، اغلب نادیده گرفته شده و صرف نظر از موقعیت جغرافیایی شما باید تمامی قطعات استخر خود را به صورت منظم و مداوم بررسی و سرویس کرده تا همگی به خوبی و موثر کار کنند. این مرحله بسیار مهم را هرگز فراموش نکنید تا قطعات و تجهیزات استخر شما به درستی کار کنند :

پمپ ، هیتر و فیلتر استخر خود را به صورت دوره ای و منظم بررسی کرده تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می کند. اگر این قطعات به درستی نگهداری و سرویس نشوند ، هزینه های زیادی باید صرف کنید.
هنگام بررسی استخر خود در خدمات نگهداری استخر در زمستان ، اطمینان حاصل کنید که تمام آب اضافی استخر تخلیه شده باشد. یخ زدگی آب باعث ترک خوردن لوله ها و متعاقبا مشکلات و آسیب های جدی خواهد شد.

نگهداری استخر باغ در زمستان

بررسی سطح مواد شیمیایی استخر

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که استخرتان را به طور کامل تخلیه نکنید ، باید بدانید که متعادل بودن سطح شیمیایی آب یک نکته کلیدی در نظافت استخر خواهد بود. متعادل بودن آب مانع بروز جلبک ، باکتری ، خطوط آب و آلودگی شده و روند بازگشایی استخر را برای شما آسان تر خوهد شد. در روند نحوه نگهداری استخر روباز در زمستان ، برای حفظ آب استخر در زمان بسته بودن این نکات را دنبال کنید :

بررسی سطح شیمیایی استخر هر دو ماه یکبار ، زمانی که از آن استفاده نمی شود.
نامتعادل بودن سطح شیمیایی استخر می تواند عامل رشد جلبک و باکتری ها گردد.
تمام مواد شیمیایی استخر مربوط به فصل قبل را دور بریزید. شما نباید مواد شیمیایی را برای سال بعد ذخیره کنید ، زیرا آنها قدرت خود را از دست می دهند.
از یک محصول آنزیمی برای کمک به از بین بردن آلودگی غیر زنده و جلوگیری از تشکیل حلقه خط آب استفاده کنید. افزودن این محصول باعث می شود دیگر ضرورتی برای تمیز کردن کاشی استخر هنگام باز کردن در فصل تابستان وجود نداشته باشد.
اگر در آب و هوای گرمتری زندگی می کنید و در طول زمستان استخر منزل شما بدون پوشش باقی مانده است ، باید بدانید که خدمات سرویس و نگهداری استخر همچنان مهم است. به یاد داشته باشید ، این آبی است که در ماه های گرم در آن شنا خواهید کرد. از این رو استخر خود را تمیز نگه داشته تا از خطرات احتمالی مربوط به سلامتی شما جلوگیری گردد.

حتماً بخوانید:
۱۰ نکته کلیدی جهت نگهداری از آب استخر

۱۰ نکته کلیدی جهت نگهداری از آب استخر

دانستنی های نگهداری استخر - نکات آموزشی نگهداری استخر : زمانی که میخواهید از استخر استفاده کنید و فصل شنا فرا می رسد دو عنصر اساسی وجود دارد که باید…

توجه به علائم هشدار دهنده یخ زدگی استخر در فصل زمستان

زمانی که دما بالا رود و یخ ها ذوب شوند ، قطعا آخرین چیزی که می خواهید ببینید ترک خوردن لوله ها و یا نشتی داخل استخر می باشد. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که نیاز به آماده سازی استخر برای دمای انجماد دارد ، دانستن اینکه زمان آماده سازی استخر کی است می تواند شما را از آسیب های احتمالی نجات دهد.

یک تایمر دیجیتالی با سنسور دما را در نظر بگیرید تا شما را از دماهای خطرناک مطلع کند.
برای اینکه بدانید زمان انجماد بعدی چه زمانی است ، هشدارهای برنامه آب و هوا را روی تلفن خود تنظیم کنید. با این کار می توانید سریع به پیش بینی وضعیت آب و هوای محلی خود دسترسی پیدا کنید و همچنین این امکان را فراهم می سازد تا اطمینان حاصل کنید که استخر شما برای روزهای یخبندان آماده است.
به منظور سرویس و نگهداری استخر روباز در فصل زمستان ، باید زمان کارکرد پمپ را از ساعت 9 صبح تا شب کاهش دهید. علاوه بر این ، باید هفته ای یکبار آب داخل استخر را بررسی کنید.

روش های نگهداری استخر شنا روباز

رایج ترین نکات کلیدی در متعادل کردن آب در فصل زمستان :

کلر – سعی کنید سطح کلر آب را در محدوده 2ppm الی 4ppm نگه دارید. این سطح ، مقدار کلر مورد نیاز را فراهم می کند.
pH – سطح pH را در محدوده 7.4 نگه دارید. بالا بودن pH باعث افزایش مقیاس شده ، در حالی که pH پایین باعث خورده شدن سطح استخر و تجهیزات می گردد. هیچ یک از این موارد خوب نیست!
قلیایی – به منظور حفظ سطح میانگین pH ، سطح قلیایی باید در حد طبیعی باشد ( محدوده 80ppm تا 120ppm )
سختی کلسیم – محافظت از سطح استخر در نگهداری استخر در فصل زمستان بسیار حائز اهمیت است. زمانی که سطح کلسیم خیلی پایین باشد ، به گچ استخر آسیب وارد کرده و نهایتا باعث ایجاد لکه می شود. بالا بودن بیش از حد سطح کلسیم ، باعث رسوب و ته نشین شدن در سطح استخر می شود. این مقدار را در سطح 200ppm نگه دارید.
تهویه / تثبیت کننده – حداقل 40ppm را برای کاهش تخریب UV کلر حفظ کنید. قدرت تابش آفتاب زمستان به اندازه تابش آفتاب تابستان زیاد نبوده و از این رو دامنه آن باید کمتر باشد.

سرویس سالیانه استخر

مالکین استخرها که می خواهند امور نگهداری استخر خود را برنامه ریزی کنند یا برای کسانی که می خواهند تصویر کلی یا پیش بینی طولانی مدت برای نگهداری استخر در زمستان داشته باشند ، کافیست یک برنامه سرویس و نگهداری تنظیم گردد. هنگام شنا در استخر عمومی ، وجود میکروب و باکتری در آب زیاد است. ادرار کردن و عدم نظافت قبل از ورود به استخر یکی از راه هایی است که می تواند آب استخر را آلوده کند و ممکن است منجر به عفونت ها و بیماری های ویروسی شود. اگر خدمات سرویس سالیانه استخر را به موقع انجام دهید ، از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می شود. استخرهای شنا که به درستی یا 100% تمیز نشده اند ، برای پناه دادن به باکتری ها و مواد مضر بی شماری که می توانند منجر به اثرات منفی بر سلامتی شوند ، مناسب هستند. آلودگی استخر می تواند از مدفوع ، ادرار و سایر عناصر مضر ناشی شود.

ابتدا دو طرف و سپس کف استخر را پاک کرده و یا فرچه بزنید تا خاک ، جلبک ها و سایر آلودگی ها شل شوند. سطح استخر را آب بریزید و کف را با جارو پاک کنید تا آوارها برداشته شود. جلبک ها و سایر آلودگی ها اگر در استخر شما باقی بمانند می توانند سطوح را لکه دار کنند و آسیب های پایدار به جا بگذارند.

تمیز کردن تجهیزات استخر

در روش نگهداری استخر روباز در زمستان در نظر داشته باشید که کلر باقیمانده را از کلر ساز خارج کنید. سبد کفگیر را تمیز کرده و هر دو نوع فیلتر ( کارتریج و توری D.E. ) را بشویید. این فیلترها را می توان با یک شلنگ باغی مجهز به نازل کاملا شستشو داد تا فشار آب کافی برای از بین بردن آلودگی ها ایجاد شود. از طرف دیگر ، فیلترهای شنی طبق دستورالعمل های سازنده نیاز به شستشو دارند.

اصول نگهداری استخر

تخلیه آب استخر در فصل زمستان

در استخرهای روباز باید سطح آب را پایین بیاورید تا بتوانید پمپ را خارج کنید. برای جلوگیری از یخ زدن استخر تا زیر خط برگشت آب را تخلیه کنید ، برای جلوگیری از فشار وارد کردن بر روی استخر این کاهش هرگز بیشتر از 18 اینچ ( 45.7 سانتی متر ) نباید باشد. برای جلوگیری از آسیب ساختاری ، هرگز استخرروباز را کاملا خالی نکنید. برای جلوگیری از آسیب های ناشی از باد ، مهم است که در حدود 1 الی 3 اینچ ( 3 الی 8 سانتی متر ) آب در بالای پوشش زمستانی نگه دارید.

استفاده از ضدیخ برای جلوگیری از یخ زدن استخر

در روش نگهداری استخر روباز در فصل زمستان ، یا از ضد یخ استخر استفاده کنید یا همه سوپاپ ها و خطوط آب را با یک جاروی معکوس قدرتمند یا یک کمپرسور هوا تخلیه کنید. همچنین می توانید از ترکیب هر دو ، ابتدا دمیدن و سپس ضد یخ چرخشی در خطوط استفاده کنید.

برای افزودن ضد یخ طبق دستورالعمل ، محصول را اضافه کرده و حداقل دو دقیقه یا طبق دستور ، گردش دهید.
تمام خطوط را با شاخه های مخصوص زمستان وصل کنید.
در آخر و قبل از سرپوش گذاشتن تخلیه زیر استخر را از انتها و جهت مخالف بدمید. وقتی حباب ظاهر شد ، بلافاصله خط تخلیه را ببندید. قفل بخار ایجاد شده باعث جلوگیری از جمع شدن آب و یخ زدگی در آب و هوای سخت می شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits