دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نشانه هایی که خبر از وجود سوسک در خانه میدهد!
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بسیاری از مواقع ممکن است در خانه شما سوسک هایی وجود داشته باشد اما هرگز آن ها مشاهده نکنید، چندین نشانه برای مشخص شدن وجود سوسک در خانه وجود دارد.

علائم سوسک در خانه | بررسی نشانه های وجود سوسک در خانه

سوسک ها جزء رایج ترین حشراتی هستند که در منزل یافت می شوند که وجود آن ها آزار دهنده هم است. بدتر از همه اینکه بعضی از آن ها می توانند پرواز هم بکنند اما با وجود همه این ها، متخصصان بر این عقیده هستند که سوسک ها می توانند بوی ناخوشایندی را هم در منزل ایجاد کنند. پس اگر یک بوی جدید و عجیب و غریب را در خانه احساس کردید اما هیچ چیز مرتبط با آن پیدا نکردید، احتمال بدهید که در منزلتان سوسک آمده است.

بوی روغنی و کپک

اگر احساس کردید که در منزل یک بوی ناخوشایندی شبیه به بوی چیزی روغنی، کپک و کهنگی پیچیده است و هیچ علتی برای آن پیدا نکردید، باید به دنبال سوسک ها باشید. سوسک ها برای ارتباط برقرار کردن با یکدیگر پیام های شیمیایی را به سمت هم ارسال می کنند.
این پیام های شیمیایی حاوی موادی هستند که این بوی بد را از خودش به جای می گذارد ( البته به شرطی که تعداد سوسک ها خیلی زیاد باشد ). سوسک های مرده هم می توانند بوی بدتر، زننده تر و ناخوشاینده تری به وجود بیاورند که علت آن اولئیک اسیدی است که در طول تجزیه سوسک ها تولید می شود. بوی این سوسک ها در هوا می ماند و حتی ممکن است روی تمام فضا هم اثرگذار باشد.

مکانهای شایع تجمع سوسک

وجود دانه های قهوه ای رنگ شبیه قهوه

ممکن است که سوسک ها علائمی مثل مدفوع خود را به جای بگذارند که شبیه به دانه های قهوه است و معمولاً باعث ایجاد آلرژی می شود. حتماً باید مراقب این علایم باشید و هر چه سریع تر سوسک ها را پیدا کنید.
معمولاً مدفوع سوسک ها شبیه به دانه های فلفل و قهوه است که زیر سینک آشپزخانه و کابینت ها یافت می شود. حتی ممکن است مقداری از آن را در لبه فرش هم مشاهده کنید.

حتماً بخوانید:
معرفی 8 بیماری که توسط سوسکها شیوع پیدا می کنند

معرفی 8 بیماری که توسط سوسکها شیوع پیدا می کنند

آیا سوسک‌ها باعث شیوع این بیماری‌ها می‌شوند؟ سوسک ها معمولا تمایل به نزدیک شدن و گاز گرفتن انسان ندارند، ولی در مورد نوزادان و افراد ناتوان و ضعیف…

تخم سوسک ها

داخل تخمدان سوسک، تخم های زیادی قرار می گیرد بنابراین ممکن است در گوشه و کنار خانه تخم سوسک یافت شود که معمولا در محیط تاریک و مرطوب بیشتر وجود دارد.

علائم وجود سوسک در خانه

صدا

شب ها وقتی که سوسک ها داخل آشپزخانه حرکت می کنند، ممکن است بتوانید در سکوت صدایشان را بشنوید. صدای این حشرات کوچک و پاهایشان که با چوب سفت، سرامیک و گرانیت برخورد می کند، کاملاً قابل تشخیص است. پس حواس تان را جمع کنید
متاسفانه سوسک ها هیچ گاه تنها زندگی نمی کنند.
در نتیجه اگر یکی از آن ها را مشاهده کردید، حتما باید احتمال بدهید که تعداد زیادی هستند که از دید شما پنهان مانده و دور شده اند. سوسک ها موجودات شب زنده داری هستند بنابراین باید در اواخر شب دنبال آن ها بگردید؛ مخصوصاً هنگامی که نصف شب به آشپزخانه می روید و برق را روشن می کنید. اگر در طول روز یکی از آن ها را مشاهده کردید، بدانید که تعداد بیشتری از آن ها هنگام شب خودشان را نشان می دهند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.8 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits