دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش نحوه تخلیه نمک ماشین ظرفشویی
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
نحوه تخلیه نمک ماشین ظرفشویی و روش های پیشگیری از نشت نمک : در این مطلب قرار است شما را با تخلیه نمک ماشین ظرفشویی و روش انجام آن و مزیت هایی که این کار دارد آشنا کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

تخلیه نمک ماشین ظرفشویی یکی از کارهایی می باشد که باید انجام دهید در غیر این صورت ممکن است آسیب های جدی به ماشین شما وارد شده و در نهایت هزینه زیادی را باید برای تعمیر آن بپردازید. در ادامه نحوه انجام این کار و دلایلی که باید هر از چند گاهی آن را چک کنید را برای شما عزیزان بررسی می کنیم.

تخلیه نمک ماشین ظرفشویی

زندگی امروزی ما ناخواسته وارد یک بخشی از دنیای ماشین ها شده است و حتی برای شستن ظرف ها نیز امروزه از ماشین ظرفشویی استفاده می شود. مراقبت از ماشین هایی که روزانه به شما کمک می کنند اهمیت بسیار زیادی دارد و به شما کمک می کند تا بتوانید کارهای خود را سریع تر انجام دهید.
یکی از مواردی که به شما کمک می کند تا بتوانید از ماشین ظرفشویی خود بیشتر و بهتر استفاده کنید تخلیه نمک آن می باشد زیرا اگر نشتی در این زمینه وجود داشته باشد ممکن است مشکلات بسیاری برای شما ایجاد شود. اگر نشت نمک در ماشین وجود داشته باشد نه تنها ظرف های شما تمیز نمی شوند بلکه ممکن است بیشتر مشکلاتی برای ماشین ایجاد شده و ظرف های شما کدر تر خواهند شد.

معمولا در ماشین های ظرفشویی دریچه ای وجود دارد که باید در آن نمک ریخته شود و نمک ها در ۵ دقیقه آخر کار دستگاه وارد عمل می شوند و دستگاه را برای استفاده بعدی آماده می کنند. اگر برای اولین بار است که می خواهید از ماشین ظرفشویی استفاده کنید باید دو لیوان نمک مخصوص را در یک لیتر آب حل کرده و آن را در محفظه مربوطه بریزید. از دفعات بعدی دیگر نیازی به آب نمی باشد و کافی است نمک را به صورت خشک به درون محفظه ها بریزید.

تخلیه نمک ماشین ظرفشویی

این محفظه ها معمولا در کف دستگاه قرار دارد و نام نمک به فارسی و یا لاتین بر روی آن حک شده است. بهتر است برای این که نمک ها بر روی زمین نریزد برای پر کردن این محفظه از قیف استفاده کنید. زمانی که دستگاه شروع به کار می کند در انتها از این نمک استفاده می کند و آن را تخلیه خواهد کرد و شما نیازی نیست که بعد از هربار شستشو نمک ها را به صورت کامل تخلیه کنید.

دلایل استفاده از نمک

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا باید از نمک استفاده کنیم در صورتی که خود ماشین ظرفشویی از مایع های مخصوصی استفاده می کند. در واقع نمک هایی که در این دستگاه استفاده می شوند می توانند سختی آب را تا حدودی کاهش داده و از آسیب رسیدن به دستگاه پیشگیری خواهد کرد. در واقع این کار هم برای ظرف ها و هم برای دستگاه مفید می باشد و می تواند از کدر شدن ظرف ها بعد از شستشو پیشگیری نماید.
در واقع املاحی که در آب های لوله کشی وجود دارد می تواند منجر به ایجاد کدر شدن ظرف ها بعد از شستشو گردد و یا این که روی آن ها خط و خش ایجاد کند. بنابراین یادتان باشد برای این که بتوانید از ماشین ظرفشویی بهینه استفاده کنید و ظرف های شما آسیب نبینند می توانید از نمک درون آن ها استفاده کنید.

مخزن نمک ماشین ظرف شویی

نشت نمک

یکی از مشکلاتی که در این ماشین ها ایجاد می شود نشت نمک می باشد بنابراین باید حواستان به این مورد باشد. در واقع نشت نمک می تواند منجر به زنگ زدگی، سوراخ شدن دیگ و یا آسیب به فیلتر های سه گانه شود بنابراین بهتر است حواستان به این مورد باشد و سعی کنید دلایل این مورد را بدانید. در ادامه علت نشت نمک را برای شما بررسی می کنیم.

عدم بسته شدن مناسب درب آن

یکی از ساده ترین دلیل هایی که می تواند منجر به نشت نمک شود بسته نبودن درب محفظه می باشد. این مشکل می تواند به دلیل بی دقتی شما و یا شل شدن درب محفظه باشد که باید در هر حالتی این مورد را برطرف نمایید در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی برای شما ایجاد خواهد شد. برای پیشگیری از این مورد حتما قبل از هربار شستشو درب را به دقت بررسی کنید. اگر شل بود آن را به درستی ببندید و اگر فرم آن بهم ریخته بود باید در اولین فرصت آن را تعویض کنید.

استفاده زیاد از نمک

از دیگر دلایلی که می تواند منجر به نشت نمک شود این است که بیش از حد مخزن را با نمک پر کرده اید و این مورد نیز می تواند به راحتی برطرف شده و در نهایت شما می توانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی آن را برطرف کنید. تنها باید یادتان باشد تا سری های بعدی بیش از حد نمک را درون ظرفشویی نریزید. به صورت کلی باید دو سانتی متر از سر محفظه نمک خالی باشد در غیر این صورت شاهد نشتی های شدیدی خواهید بود. نشانه هایی که نشان دهنده نشتی نمک می باشند عبارتند از:

تمیز نشدن ظرف ها به صورت کامل
ایجاد شدن سفیدک روی ظرف ها
کدر شدن ظرف ها
مشاهده برفک در کف دستگاه

علت نشت نمک در ماشین ظرفشویی

پیشگیری از این مشکل

همیشه یک سری از راه ها هستند که به شما کمک می کنند تا بتوانید از بروز یک سری مشکلات این چنین پیشگیری نمایید. برای پیشگیری از نشت نمک در ماشین ظرفشویی می توانید از نکاتی که در ادامه برای شما بررسی می کنیم استفاده نمایید.

حتماً بخوانید:
مدت زمان نرمال برای شستشو ظروف در ماشین ظرفشویی چقدر است؟

مدت زمان نرمال برای شستشو ظروف در ماشین ظرفشویی چقدر است؟

علت طولانی شدن شستشو در ماشین ظرفشویی + راه حل : قبل از پرداختن به مشکلات رایج در ماشین‌های ظرفشویی، لازم است که زمان استاندارد برای شستشو را تعیین…

بعد از این که نمک را به درون دستگاه ریختید باید آن را هم بزنید.
یادتان باشد که محفظه نمک را پر نکنید و همیشه دو سانتی متر از بالای آن را خالی قرار دهید تا از بروز نشتی ها در این زمینه پیشگیری کنید.
تحت هیچ شرایطی از نمک خوراکی در این محفظه استفاده نکنید.
از برند های معروف این نمک ها کمک بگیرید تا بتوانید ماندگاری دستگاه خود را تا حدودی افزایش دهید.
حتما چک کنید که درب محفظه را به خوبی بسته اید در غیر این صورت ممکن است نشتی رخ دهد.

پیشگیری از مشکلات شدید در اثر نشت نمک

اگر هیچ کدام از دلایل گفته شده مشکل شما را برطرف نکرد می توانید از یک فرد ماهر در این زمینه کمک بگیرید و دستگاه را بیش از حد دستکاری نکنید زیرا ممکن است مشکلات بی شماری بر اثر نبود مهارت لازم به آن وارد کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits