دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اگر فیلتر یخچال را به موقع عوض نکنیم چه اتفاقی برای یخچال می افتد؟
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به دلیل اتصال مستقیم یخچال به شیر آب لوله کشی، باید برای حفظ سلامت بیشتر، آب را از فیلتر‌های مخصوص یخچال عبور داد. قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال نشان دهنده آن است که زمان تعویض فیلتر یخچال فرا رسیده است .

عدم تعویض فیلتر یخچال چه عوارضی دارد؟

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که عدم تعویض فیلتر یخچال چه عوارضی دارد؟ فیلتر یخچال اگر به موقع و در زمان درست آن تعویض نشود، می تواند در عملکرد یخچال مشکل ایجاد کند. بنابراین بهتر است در زمان درست و به موقع نسبت به تعویض آن اقدام کنید تا از خرابی قسمت های مختلف یخچال جلوگیری شود. فیلتر یخچال تا زمانی سالم است و نیاز به تعویض ندارد که بتواند آلاینده ها را از آب حذف کند. اما در صورت اشباع شدن و تکمیل ظرفیت نه تنها باعث تصفیه آب نمی شود بلکه تمامی آلودگی ها را به آب منتقل می کند.

وظیفه فیلتر یخچال تصفیه آب و حذف ذرات سنگین و گل و لای داخل آب است. چنانچه فیلتر یخچال در زمان درست آن تعویض نشود می تواند باعث شود که این ذرات و گل و لای باعث گرفتگی لوله ها می شوند و کل سیستم یخچال را دچار مشکل می کنند. هزینه تعویض فیلتر بسیار کمتر از هزینه تعمیرات بعدی است که در اثر عدم تعویض به موقع فیلتر یخچال ایجاد می شود. لوله هایی که در یخچال کار آبرسانی را انجام می دهند قطر بسیار کمی دارند.
اگر فیلتر یخچال به موقع تعویض نشود گل و لای در لوله ها رسوب می کنند و باعث مسدود شدن بخشی یا کل مسیر می شوند و همین موضوع باعث کم شدن فشار آب خروجی می شود. خراب شدن شیر برقی یخچال از جمله مشکلات دیگری است که در اثر عدم تعویض فیلتر یخچال به وجود می آید.

تعویض فیلتر یخچال

از شیر برقی برای باز و بسته کردن مسیر آب استفاده می شود. گرفتگی لوله ها و کاهش فشار آب می تواند باعث کار کردن طولانی مدت شیر برقی و در نهایت خرابی و سوختگی آن شود. داخل فیلتر یخچال پر از گل و لای و آلودگی ها می باشد عوض نکردن فیلتر یخچال می تواند باعث فاسد شدن این مواد و ایجاد مواد سمی شود و در نهایت این مواد وارد آب مصرفی می شوند و انواع عفونت ها و بیماری ها را ایجاد می کنند.

حتماً بخوانید:
آموزش تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید مرحله به مرحله (به همین آسانی)

آموزش تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید مرحله به مرحله (به همین آسانی)

تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید برای حفظ کیفیت آب آشامیدنی امری ضروری است و باید در موعد مقرر اقدام به تعویض فیلتر آب یخچال خود نمایید.

یخساز یک قطعه گران قیمت و حساس در یخچال ها می باشد که در اثر عوض نکردن فیلتر یخچال و گرفتگی لوله ها دچار سوختگی می شود. همچنین عدم تعویض به موقع فیلتر یخچال می تواند باعث خراب شدن فیلتر های داخلی شود. با عوض نکردن این فیلتر بو و طعم آب نامطبوع می شود و انواع سموم و مواد شیمیایی به داخل آب وارد می شوند.
بنابراین بهتر است قبل از اینکه عدم تعویض فیلتر یخچال باعث مشکلات و هزینه های زیاد شود با مقدار اندکی هزینه، آن را تعویض کنیم. عدم تعویض فیلتر یخچال نه تنها باعث ایجاد هزینه می شود بلکه سلامتی ما را نیز به خطر می اندازد. فیلتر یخچال نه تنها باعث تصفیه آب می شود بلکه از سیستم داخلی یخچال نیز در مقابل انواع رسوبات و آلودگی ها محافظت می کند. بنابراین برای بهبود عملکرد یخچال خود بهتر است فیلتر یخچال را در زمان مناسب تعویض کنیم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits