دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کاربرد و مزایای ترمز فرش برای جلوگیری از سر خوردن فرش ایده ای ساده و ارزان
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بسیار پیش اماده که برای منزل فرشی را خریداری کرده اید اما مدام در حال فیکس کردن فرش سرجایش هستید چرا که فرش روی سرامیک سر میخورد. مشکل سر خوردن فرش روی سرامیک حتی گاها خطرناک هم هست و باعث زمین خوردن افراد میشود .

ترمز فرش چیست؟

ترمز فرش برای جلوگیری از حرکت و جابه‌جایی فرش هنگام قرارگیری در محل‌های مختلف تولید شده است. بنابراین در پاسخ سوال پر مخاطب ترمز فرش چیست می‌توان گفت، ترمز فرش برای ممانعت از لیز خوردن موکت‌ها و فرش‌های به کار رفته در روی راه پله، سرامیک، پارکت و سطوح مختلف ساختمان تولید شده است.
جمع شدن فرش و موکت در قسمتی از منزل و یا راه پله علاوه بر ایجاد یک فضای نامرتب، در بیشتر مواقع منجر به زمین خوردن و آسیب دیدن افراد، بخصوص کودکان می‌شوند. ترمز فرش فلزی و همین طور جنس‌های مختلف آن مثل سیلیکن و پلاستیک نرم با هدف جلوگیری از جمع شدن و حرکت فرش تولید و ارائه شده اند.
مصارف مختلف و کاربردی ترمز فرش بر روی انواع کف پوش ساختمان، امکان استفاده از انواع فرش‌ها، روفرشی و موکت‌ها را بدون دغدغه لیز خوردن یا جمع شدن فراهم کرده است.

ترمز فرش و یا ترمز روفرشی همان گیره و یا نقطه‌ی اتصالی است که مانع حرکت فرش بر روی کف‌پوش‌های جدید در منازل آپارتمانی می‌شود. صافی بیش از حد سطح سرامیک و یا نوع پارکت‌های به کار رفته در دکوراسیون منزل گاها بوجود آورنده شرایط نامطلوب برای سکون فرش شده و نیاز به ترمز فرش را ایجاد می‌کنند.

ترمز فرش

حتما برای شما هم پیش آمده که پس از فرش یا موکت کردن منزل با حرکت آن بر روی سرامیک، و دیگر کف پوش‌ها مواجه شوید. جلوگیری از لیز خوردن فرش روی پارکت با استفاده از ابزاری به نام ترمز فرش امکان پذیر است. سر خوردن فرش بر روی سرامیک و یا کف منزل بیشتر در انواع فرش‌ها و موکت‌های تزیینی کوچک، پادری‌ها و یا کناره‌ها اتفاق می‌افتد. استفاده از ترمز فرش باعث فیکس شدن انواع فرش‌ها و موکت‌ها شده و مشکلات بوجود آمده در هنگام فرش کردن اتاق و سالن را کاهش می‌دهد.

نحوه استفاده از انواع ترمز فرش

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که روش استفاده و خرید ترمز فرش چیست؟ ترمز فرش با ساختار یک طرف چسب و یک طرف جنس تهیه شده به پشت انواع فرش چسبیده و عمل ثابت نگهداشتن فرش و موکت را انجام می‌دهد. نصب ترمز فرش در پشت انواع فرش‌های زینتی، سنتی و حتی بیشتر موکت‌ها و رو فرشی‌ها به راحتی قابل انجام است.

طریقه نصب ترمز فرش

با انجام مراحل زیر به راحتی می‌توانید بدون آسیب زدن به بافت انواع فرش و موکت ترمز فرش را نصب کرده و از خاصیت کاربردی این ابزار برای فیکس کردن فرش بر روی سرامیک و پارکت بهره برید.

ترمز فرش چیست

با یک دستمال تمیز و نمناک کف سرامیک و پشت فرش را تمیز کنید.
تا خشک شدن محل‌های نامبرده چند دقیقه صبر کنید.
در ادامه قسمت‌های چسب شیشه‌ای ترمز فرش مشخص کنید.
هر کدام از این قسمت‌ها را به یکی از گوشه‌های فرش یا پادری بچسبانید.
حال قسمت ساده ترمز فرش را به این تکه‌های چسبناک متصل به فرش وصل کنید.
به آرامی گوشه‌ی فرش را رها کرده تا پنجه چسبناک ترمز فرش با سرامیک کف تماس پیدا کند.
برای اطمینان از قرارگیری مناسب ترمز فرش مدتی در قسمت اتصال با سرامیک با ایستید.
با فشار وارده بر روی این قسمت هوای بین فرش، ترمز فرش و کف سرامیکی بطور کامل تخلیه می‌شود.
عدم رعایت دستورالعمل درج شده بر روی ترمز فرش باعث نچسبیدن و یا چسبیدن نامناسب فرش بر روی کف و درنتیجه عدم نتیجه مطلوب خواهدشد.

آشنایی با انواع ترمز فرش

ترمز فرش وابسته به نوع آنها و محل استفاده‌شان می‌توانند در جنس‌های مختلف فلزی، پلاستیکی و سیلیکنی تهیه و به کار برده شوند. انواع ترمز فرش وابسته به تکه‌ای و یا متری بودن در بازار یافت می‌شوند. قابلیت نوع تکه‌ای ترمز فرش به دلیل داشتن یک طرف چسب بیشتر از نوع متری این ابزار است.
ترمز فرش متری چسب فرش ندارد و قطرش زیاد است بنابراین در هنگام قرار گرفتن در زیر فرش و موکت یک برآمدگی نامطلوب را ایجاد می‌کند. ترمز فرش هم به صورت گیپوری و هم به صورت رولی تولید می‌شود. بنابراین تهیه انواع ترمز فرش از طریق مراجعه به پلاستیک فروشی‌ها به راحتی صورت می‌گیرد.

یک راه حل برای ساخت ترمز فرش

با یک راحت ساده ولی ریسک دار می‌توان به راحتی یک ترمز فرش خانگی را ایجاد کرد. همانطور که در قسمت توضیحات عنوان کردیم، ترمز فرش در جنس‌های مختلف فلزی، پلاستیکی و سلیکینی تولید می‌شود. خاصیت ترمز فرش سلیکینی تا حدودی با استفاده از پارچه جنس سیلیکنی و چسب حرارتی برای چسباندن به فرش هماهنگی دارد.

جلوگیری از سر خوردن فرش

بنابراین با ریختن یک قطره چسب حرارتی در پشت فرش می‌توانید به راحتی آن را در جای خود فیکس کنید. توجه داشته باشید در انواع فرش‌های نخ پلی استر و ماشینی از انجام این کار برای تهیه یک شبه ترمز فرش خودداری کنید. در مقابل می‌توان گفت چسب حرارتی برای فرش هایی با جنس اکرولیک مناسب است.

ترمز فرش بیشتر برای موکت‌ها و انواع فرشی که به دلیل سبکی وزن بر روی زمین ثابت نمی‌مانند استفاده می‌شوند. از دیگر موارد کاربردی ترمز فرش می‌توان به استفاده آنها در موکت‌های به کار رفته در کابینت‌ها و یا زیر وسایل سنگینی مثل یخچال در آشپزخانه اشاره داشت.
کاربرد‌های دیگر ترمز فرش استفاده از این ابزار در هنگام ثابت نگهداشتن انواع قاب و تزیینات دیواری است. به عنوان مثال افراد می‌توانند انواع تابلو فرش و یا قالیچه‌های تزیینی را با ترمز فرش به دیوار متصل کنند.ترمز فرش به دلیل خاصیت چسبندگی بالا در نصب قالیچه‌های کوچک وتزیینی در اتاق کودکان و جلوگیری از سر خوردن آنها در هنگام بازی نقش موثری دارد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits