دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
12 کاربرد فرنچ پرس که باورتان نمی شود !
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کار با فرنچ پرس بسیار ساده است و این نوع قهوه‌ساز از دو بخش اصلی اهرم فیلتر و مخزن تشکیل شده است. دلایل متعددی از جمله کیفیت بالای قهوه دم شده و همچنین تازه نگه‌داشتن عطر و طعم واقعی قهوه محبوبیت استفاده از فرنچ پرس را دو چندان کرده است.

چند کاربرد خلاقانه فرنچ پرس

اگر اهل قهوه خوردن هستید قطعاً یک دستگاه فرنچ پرس در منزل دارید. اگر هم ندارید شاید کار کردن با آن را می دانید. این دستگاه یکی از بهترین وسایل برای تهیه قهوه است ولی آیا می دانستید که مصارف دیگری هم دارد؟ این دستگاه را می توان در موارد دیگری هم استفاده کرد که ما چندین نمونه از کاربرد فرنچ پرس را در این مقاله از دلگرم برایتان می گوییم.

1. درست کردن خامه سبک و شیرین با فرنچ پرس

چه کسی خامه شیرین دوست ندارد. اگر بگوید نه حتماً مزاح کرده است. شما میتوانید از این دستگاه برای تهیه یک خامه شیرین و سبک برای دسرتان استفاده کنید. اگر چه ممکن است کارایی هم زن برقی را نداشته باشد ولی انجام شدنی است. فقط کافیست خامه غلیظ را تا نصف محفظه بریزید و اهرم آن را سریع بالا و پائین ببرید. حداکثر تا ۵ دقیقه خامه فرم می گیرد. بفرمائید یک دسر خوشمزه نوش جان کنید.

موارد استفاده از فرنچ پرس

2. تهیه آب میوه و اسموتی با فرنچ پرس

شما می توانید از فرنچ پرس تان برای تهیه آب میوه ها به شکل اسموتی استفاده کنید. تنها لازم میوه مورد نظرتان مثل توت فرنگی، شاه توت، انگور، تمشک، شاتوت و یا بلوبری را در ظرف فرنچ پرس بریزید و اهرم پرس آن را فشار دهید و نوش جان کنید.

3. تهیه قهوه سرد با فرنچ پرس

اگر قهوه سرد دوست دارید خوشحال باشید. می توانید در منزل و با فرنچ پرس‌تان قهوه سرد درست کنید ولی باید صبور باشید. برای اینکار قهوه آسیاب شده زبر را در محفظه بریزید و آب روی آن بریزید. اهرم پرس را روی آن قرار دهید ولی فشار ندهید. بعد از ۱۲ تا ۲۴ ساعت اهرم را فشار دهید و قهوه بدست آمده را در تُنگی حاوی یخ بریزید و شیر اضافه کنید. قهوه شما آماده است.

کاربرد فرنچ پرس

4. درست کردن کف با شیر برای قهوه

اگر مقداری کف روی اسپرسو یا کاپوچینوی خود دوست دارید دستگاه فرنچ پرس اینکار را برایتان انجام می‌دهد. فقط مقداری شیر هر نوعی که باشد حتی شیر بادام اضافه کنید و یا نصف شیر و نصف شیر بادام داخل محفظه بریزید اهرم را مثل تلمبه بزنید تا کف دلخواهتان درست شود.

5. شستن انواع دانه

اگر کینوا دوست دارید (Quinoa) دیگر نگران شستن آن نباشید. کینوا دانه ای لوبیا شکل بسیار ریز است و در بسیاری از رژیمهای غذایی از آن به جای برنج استفاده می کنند. برای شستن آن کینوا را درون محفظه فرنچ پرستان بریزید و آب رویش بریزید. دستگاه را تکان دهید و بچرخانید تا کاملاً تمام کینوا خیس شود. حال اهرم پرس را فشاردهید. دانه های کینوا در پائین می ماند حال آب را خالی کنید. کینوای شما شسته شده و آماده پختن است بدون آنکه یک دانه آن هدر رفته باشد. همانطور که می بینید این کاربرد فرنچ پرس میتواند به بسیاری از افراد کمک کند.

6. با فرنچ پرس سبزیهای خشک را تازه کنید

اگر از سبزی خشک در غذاهایتان استفاده می‌کنید بخصوص در تهیه نودلها، با فرنچ پرستان سبزیهایتان را تازه کنید. سبزیها را داخل محفظه بریزید و آب اضافه کنید طوری که روی آن را بپوشاند. سپس در آن را ببندید و اهرم پرس را فشار دهید. حال آب را خالی کنید. سبزیهای شما تر و تازه شده اند.

فواید فرنچ پرس

7. با فرنچ پرس نوشیدنی های مخلوط درست کنید

اگر دستگاه کوکتل درست کن ندارید از فرنچ پرس استفاده کنید. تمام مواد را درون محفظه بریزید و صافی را بالا و پائین ببرید. اگر نوشیدنی با پالپ دوست دارید فقط در آن را بر دارید و در لیوان بریزید. ولی اگر یک نوشیدنی صاف و بدون پالپ میخواهید در را بر ندارید و نوشیدنی را در لیوان بریزید.

حتماً بخوانید:
چندین اشتباه رایج در استفاده از فرنچ پرس

چندین اشتباه رایج در استفاده از فرنچ پرس

اشتباهات فرنچ پرس : شما سزاوار این هستید که یک فنجان قهوه با عطر و طعم عالی بنوشید؛ اما برای اینکه قهوه خود را با طعم و عطر عالی بنوشید باید چندین…

8. از آن به جای شیر دان استفاده کنید

تصور کنید یک مراسم برانچ (brunch) دارید. حتماً میدانید برانچ یک وعده غذایی است که به جای ناهار و صبحانه خورده می شود. حال می بینید که برای این مراسم یک شیردان مناسب ندارید. به راحتی شیر را در فرنچ پرستان بریزید وانیل و دارچین به آن اضافه کنید و کمی صبر کنید. حال به مهمانانتان یک شیر خوشمزه با قهوه تعارف کنید.

9. برگهای چای را بخیسانید و دم کنید

این روش برای شما که چای را به قهوه ترجیح میدهید بسیار مناسب است. چای را داخل محفظه دستگاه بریزید و آب داغ روی آن بریزید و صبر کنید. بعد از اینکه برگها خیس خوردند اهرم پرس را فشار دهید تا چای آن کاملاً خارج شود. حال یک چای خوش طعم بنوشید.

10. چای با ادویه درست کنید

دارچین، میخک، زنجبیل و فلفل را در هاون بسابید. در یک شیرجوش آب و در شیرجوش دیگر شیر نارگیل بریزید و سپس ادویه ها را بطور مساوی در هر دو شیرجوش بریزید و بهم بزنید. برگ چای را در محفظه فرنچ پرس بریزید و مواد شیر حاوی آب را روی آن بریزید. رویش را بپوشانید و برای ۵ دقیقه صبر کنید. حال شیر نارگیل را اضافه کنید. چند بار اهرم پرس را بالا و پائین ببرید و یک چای معطر و خوشمزه نوش جان کنید.

چا استفاده ای میتوان از فرنچ پرس داشت؟

11. روغن و مایعات دیگر را معطر کنید

اگر به روغن زیتون طعم و عطردار علاقه دارید و یا اینکه می خواهید از روغن معطر برای خوشبو کردن خانه استفاده کنید، داخل دستگاه خود سبزیجات و ادویه هایی را که دوست دارید بریزید و سپس رویش روغن بریزید. هر از گاهی اهرم پرس را به پایین فشار دهید. عطر ادویه ها و سبزیجات کم کم در روغن اثر کرده و آن را معطر می سازد. حال دسته را تا ته فشار دهید تا روغن زلال شود. آن را در ظرف مورد نظر بریزید.

حتماً بخوانید:
طرز دم کردن قهوه با فرنچ پرس چگونه است؟

طرز دم کردن قهوه با فرنچ پرس چگونه است؟

فرنچ پرس چیست؟ فرنچ پرس یکی از کلاسیک‌ترین روش‌ها برای دم‌آوری قهوه است که با آن قهوه‌ای خوش‌عطر با طعم اصیل را تجربه می‌کنیم.

12. آب سبزیجات شسته شده را بگیرید

آیا تا کنون توانسته اید آب سبزیجات شسته شده را کامل بگیرید؟ دستگاه شما اینکار را برای شما انجام میدهد. سبزی خیس را در محفظه بریزید و اهرم پرس آن را به آرامی فشار دهید و آب اضافی را خالی کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits