دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بوی بد کولرگازی و نحوه برطرف کردن آن

چگونه از شر بوی بد کولر گازی خلاص شویم؟

بوی بد کولرگازی و نحوه برطرف کردن آن
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
ایجاد بوی بد کولر گازی می تواند دلایل بسیار مختلفی داشته باشد، بنابراین در ابتدا باید از علت بوی نامطلوب کولر مطلع شوید و پس از آن برای رفع بوی بد کولر اقدام کنید.

رفع کامل بوی بد کولر گازی با تکنیک های جدید

علت بوی بد کولر گازی : چگونه از دست بوی بد کولر گازی خلاص شویم ممکن است از کولر گازی شما بوی بدی به مشام برسد. این بوی غیرقابل تحمل از نگهداری بد کولر گازی است و می‌تواند منجر به مشکلات بسیاری در هوای محیط داخلی شود.
پس چه چیزی از یک تهویه مطبوع یک بوی بد ایجاد می‌کند و چه کاری می‌توانید انجام دهید تا از شر آن خلاص شوید.
کولر گازی وقتی که روشن است شروع به گردش هوا در درون اتاق می‌کند.
هر چیزی در اتاق شما می‌تواند بوی بد را ایجاد می‌کند، مانند لباس‌های مرطوبت مانده، غذای شبانه، حیوانات مرده و در طول فرایند گردش هوا، به کولر گازی منتقل می‌شود. سپس تمام این بوها به هوای اتاق وارد می‌شود و کولر گازی بوی بدی را می‌گیرد و در آن باقی می‌ماند.

مهمترین علت بوی بد کولر گازی کدام است ؟

اگر شما هم حین استفاده از کولر گازی با بوی ناخوشایندی مواجه شدید، می بایست علت های بوی بد کولر گازی را جویا شوید. از آن جایی که فصل کولر گازی از راه می رسد، خوب است با این موضوع همراه شوید تا عیب یابی را به آسانی صورت دهید:

چرا باد کولر گازی بوی کپک و قارچ میدهد؟

اگر از کولر گازی شما بوی کپک و قارچ به مشام رسید، احتمال وجود کپک در آن وجود دارد چرا که رطوبت بالا در این وسیله می تواند به راستی منجر به ایجاد کپک و قارچ در کولر گازی شود. به همین منظور می بایست این مشکل را در اسرع وقت برطرف سازید. همچنین تعویض فیلترهای مربوط به سیستم تهویه، بررسی نشتی در مجرا و برنامه ریزی های سالانه مناسب برای تمیز کردن کولر گازی می تواند بروز این مشکل را به حداقل برساند.
ضمنا اگر زمین محیطی که سیستم AC در آن قرار دارد، به راحتی خاک جمع می کند، می بایست مرتبا به فکر جمع کردن گرد و غبار باشید چرا که ممکن است گرد و غبار به داخل کولر گازی کشیده شود و آن را آلوده سازد.
بهترین راه برای محافظت از کولر گازی و جلوگیری از تشکیل کپک این است که از سیستم های رطوبت گیر استفاده کنید تا کولر گازی شما عملکرد بهتری داشته باشد. این رطوبت گیر مستتقیما به سیستم HVAC متصل می شود و به طور خودکار رطوبت اضافه را از هوا حذف می کند.

هنگامی که خود را برای استفاده از این سیستم در فصل بهار آماده می کنید، حتما از سرویس کارها بخواهید تمامی ابزارهای تمیز سازی را با خود به همراه داشته باشند تا پاکسازی کولر گازی به خوبی صورت گیرد.

 بوی بد کولر گازی

استشمام بوی پا و جوراب از کولر گازی

یکی دیگر از بوهای نامطبوعی که می تواند از کولر گازی ساطع شود، بوی پا و جوراب می باشد. آب راکد، کویل های کثیف و مخازن تخلیه آب مسدود شده همگی می توانند منجر به تولید این بوی بد و نامطبوع شوند. با درخواست خدمات تمیز کاری حرفه ای می توانید به راحتی از شر این بوهای نامطبوع خلاص شوید.

علت بوی دود اگزوز از کولر گازی چیست؟

درون کولر گازی از روغنی استفاده می شود که به موتور دستگاه به منظور عملکرد بهتر، کمک می کند. اگر بوی دود اگزوز از کولر گازی شما ساطع شد، بدان معنیست که روغن موجود در کولر گازی نشستی دارد. در این حالت می بایست با تکنسین های حرفه ای تماس حاصل کنید تا این مشکل را برطرف سازند.

بوی دود سیگار

کشیدن سیگار در خانه می تواند یکی از علت های بوی بد کولر گازی باشد چرا که دود سیگار می تواند در فیلتر و اواپراتور انباشته شود. به همین دلیل ممکن است هنگامیکه سیستم تهویه مطبوع را روشن می کنید، بوی سیگار را احساس نمایید. تعویض فیلتر، برنامه های منظم تمیز کردن کولر گازی و کشیدن سیگار در خارج از منزل می تواند این مشکل را برطرف سازد.

بوی سوختن

اگر بویی شبیه به سوختگی به مشامتان می رسد احتمالا چیزی در حال سوختن است. این مشکل می تواند از بیش از حد گرم شدن موتور، ذوب شدن قطعات پلاستیکی و یا حتی مشکل در سیم کشی به وجود آمده باشد. در این حالت می بایست به سرعت کولر گازی را خاموش کنید و از یک تکنسین HVAC بخواهید تا سیستم شما را به طور کامل بررسی کرده تا مشکل برقی و مکانیکی در کولر گازی به وجود نیاید.

بوی باروت کولر گازی

بوی باروت کولر گازی، می تواند نشان از اتصالی در مدار و یا خرابی فن موتور باشد. در این حالت نیاز به تعویض قطعات می باشد، پس با استشمام این بو، حتما با یک کارشناس و متخصص تماس حاصل کنید تا از بروز مشکلات جدی تر، جلوگیری نمایید.

علت بوی بد کولر

بوی لاشه حیوان و یا زباله کثیف

اگر بوی لاشه حیوان و یا زباله کثیف حین استفاده از کولر گازی به مشامتان رسید، بهتر است بلافاصله این دستگاه را مورد بررسی قرار دهید، چرا که ممکن است موجودی کوچک درون دستگاه شما جان خود را از دست داده باشد، بدون آنکه متوجه شده باشید. به این منظور کافیست ابتدا سیستم AC را خاموش کرده و درها و پنجره ها را باز نمایید. بعد با یک شرکت حرفه ای HVAC تماس حاصل کنید تا این مشکل را برطرف سازد.

بوی گوگرد یا تخم مرغ فاسد

هرگز بوی تخم مرغ های فاسد در منزل خود را نادیده نگیرید. این بو می تواند حاکی از آن باشد که پرنده ای درون کولر گازی شما مرده است. درست است که این بو چندان خطرناک نیست، اما خوب است در اولین فرصت نسبت به تخلیه لاشه پرنده مرده از دستگاه خود اقدام نمایید.

بوی استون از کولر گازی

بوی استون از کولر گازی می تواند هشداری از یک عامل خطرناک در این دستگاه باشد. چنانچه این بو از کولر گازی خارج شد، به سرعت با متخصصین تماس حاصل کنید، چرا که می تواند حاکی از نشت گاز از دستگاه باشد.
هر بوی نامطبوعی که از کولر گازی متساعد شود، می تواند به سرعت فضای خانه را پر کند. لذا خوب است که به سرعت علت های بوی بد کولر گازی را جویا شوید و مشکل را برطرف سازید تا بتوانید از عملکرد مناسب این دستگاه به خوبی بهره مند شوید.

رفع بوی بد کولر گازی

از بین بردن بوی بد کولر گازی

۱_ تمیز کردن فیلتر های گرد و غبار

گردش هوا داخل پنل از فیلترها عبور می کند. و گرد و غبار و خیلی از بوهای بد و باکتری و دیگر ذرات معلق در هوا را جذب می کند، فیلتر ها اگر قابل شتشو است آنها را بشورید ولی اگر یک بار مصرف است و یا خیلی از کارکرد آنها می گذرد تعویض شان کنید.

حتماً بخوانید:
علت مهم سوختن موتور کولر گازی

علت مهم سوختن موتور کولر گازی

سوختن موتور کولر گازی یکی از تلخ ترین اتفاقاتی است که امروزه برای هر کسی، ممکن است اتفاق بیافتد . اما علت سوختن موتور کولرگازی چه میتواند باشد ؟! با…

۲_ تمیز کردن مخزن تخلیه مسیر درین

کولر گازی رطوبت محیط را جذب می کند و از مسیر تخلیه خالی می شود سینی زیر که همین رطوبت در آن میریزد یک محیط تاریک و مرطوب مناسب برای تولید قارچ و باکتری ها می باشد حتما این سینی و مسیر درین را کاملا بشورید.

۳_ تمیز کردن اواپراتور (پنل داخلی)

پنل داخلی یک اواپراتور دارد ،این کویل به مرور زمان گرد و غبار به خود جذب می کند و یک عامل برای ایجاد بوی بد کولر گازی می تواند باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits