دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خطرات نگهداری آب لیمو در بطری پلاستیکی

آبلیمو را در ظروف پلاستیکی نگهداری نکنید !؟

خطرات نگهداری آب لیمو در بطری پلاستیکی
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بهترين ظرف براي نگهداری آبليمو _ نگهداری آبغوره، آبلیمو و یا سرکه در ظروف پلاستیکی مشکلات زیادی برای سلامت مصرف کنندگان ایجاد می کند، استفاده از ظروفی مانند چینی و روی مناسب ترین ظروف برای نگهداری غذا بدون اثرات زیست محیطی و سلامتی است.

نکاتی مهم در نگهداری آبلیمو در منزل

ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به دلیل قابلیت استفاده و دور ریختن سریع به شدت مورد استفاده قرار گرفته و انباشته شدن این زباله های پلاستیکی تبدیل به یکی از معضلات زیست محیطی شده است. پس برای نگهداری آبلیمو مناسب نیست . با دلگرم همراه شوید.

آبلیمو را در ظروف پلاستیکی نگهداری نکنید !؟

بسته‌بندی آبلیمو فقط در ظروف شیشه‌ای مجاز است

اولین نکته ای که در تهیه آبلیمو باید به آن توجه داشت این است که لیموها باید به شکل کاملا بهداشتی شستشو داده شود و اگر لیمویی به شکل کپک زده و گندیده درآمده است، می بایست از بقیه لیموها جدا شود .

نکته بعدی در مورد دستگاه آب گیری است که حتما قبل از انجام عمل آب گیری باید به طور کامل شسته شود تا از وجود هر گونه آلودگی و میکروب عاری شود.

بهترین ظروفی که میتوان برای نگه داری آبلیموی گرفته شده از آن استفاده کرد، ظروف شیشه ای است، چرا که ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف در تماس با لیمو که خاصیت اسیدی دارد، واکنش نشان می دهند در مورد دما و محل نگه داری نیز باید گفت، بهترین دما،دمای یخچال است و اکیدا باید از قرار گرفتن

آبلیمو در زیر نور خورشید جلوگیری کرد

ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به دلیل قابلیت استفاده و دور ریختن سریع به شدت مورد استفاده قرار گرفته و انباشته شدن این زباله‌های پلاستیکی تبدیل به یکی از معضلات زیست محیطی شده است.

بطری‌های آب معدنی نیز که در معرض نور خورشید و آفتاب قرار دارند سلامت انسان را به خطر می‌اندازد، : بسیاری از افراد برای خنک شدن آب، بطری‌ها را در فریز گذاشته، که در درازمدت عوارض سرطان‌زایی در فرد ایجاد می‌کند.

با بیان اینکه نگهداری آبغوره، آبلیمو و یا سرکه در ظروف پلاستیکی مشکلات زیادی برای سلامت مصرف کنندگان ایجاد می‌کند. استفاده از ظروفی مانند چینی و روی مناسب‌ترین ظروف برای نگهداری غذا بدون اثرات زیست محیطی و سلامتی است.

راغبی با اشاره به اینکه استفاده از هر یک از ظروف یکبار مصرف، برای ماده غذایی مشخصی است، عنوان کرد: ظروف یکبار مصرف کاغذی و یا آلومینیومی که از دیگر ظروف یکبار مصرف قیمت بالاتری دارند. برای نگهداری کوتاه مدت مواد غذایی مناسب هستند همچنین استفاده از این ظروف باید با توجه به ترکیب ماده غذایی و سردی و گرمی آن ماده استفاده شوند.

ظروف یکبار مصرف برای یک بار استفاده ساخته شده‌اند : در صورت تکرار شیارهای بسیار کوچکی در ظروف به وجود می‌آید که انسان را در معرض انواع سرطان قرار می‌دهند.

از ریختن مواد داغ در ظروف یکبار مصرف باید خودداری شود : برای نوشیدنی‌های گرم از لیوان‌های کاغذی یا ظروف پلی استایرنی سفید رنگ و برای نوشیدنی‌های سرد از ظروف پلی استایرنی بی‌رنگ و شفاف استفاده شود.

راغبی

با بیان اینکه ظروف یک‌بار مصرف گیاهی سالم‌ترند، بیان کرد: ظروف یک‌بار مصرف گیاهی منشأ نشاسته داشته و مضرات ظروف یک‌بار مصرف عادی را ندارند و می‌تواند جایگزین خوبی برای ظروف فعلی باشند و از جهت حفظ بهداشت فردی این ظروف یکبار مصرف مفید هستند و از بیماری‌های عفونی جلوگیری می‌کند.

بهترین راه حل برای کاهش آلودگی‌های ناشی از ظروف یکبار مصرف، فرهنگ‌سازی برای استفاده نکردن از آنهاست که پیشگیری یا کاهش مصرف را در پی‌خواهد داشت.

این متخصص تغذیه در استان یادآور شد : انباشته شدن این مواد در طبیعت به خصوص در پارک‌ها از نظر دیداری باعث نازیبایی مناظر و در نتیجه ناراحتی بسیاری از مردم می‌شود.

بیشتر بخوانید :

بهترین راه برای نگهداری آبغوره در خانه

بهترین روش برای نگهداری از غذای کودک در طولانی مدت

بهترین شیوه برای نگهداری تخم مرغ تازه در یخچال

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits