دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بهترین راه برای تازه نگه داشتن نان چیست؟

راه و روش هایی برای تازه نگه داشتن نان تا چند روز

بهترین راه برای تازه نگه داشتن نان چیست؟
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شاید هیچ چیز به اندازه نان تازه خوشمزه نباشد ! نان وقتی تازه است ، طعم خوبی دارد اما کم کم و بعد از گذشت زمان ، بیات میشود و دیگر آن طعم گذشته را ندارد.از پدران و مادران خود شنیده ایم که نان برکت خداست. پس باید در نگهداری از نان دقت کنیم.برای این...

بهترین نحوه ی نگه داری نان در خانه

1. هنگام خرید نان حتماً یک سفره پارچه ای به همراه داشته باشید.
2. نان سرد شده را نیز در پلاستیک یا سفره بگذارید.
3. به اندازه احتیاج روزانه خود نان بخرید تا مجبور به دور ریز و یا نگهداری نان نشوید.
4. قرار دادن نان های داغ روی هم، باعث کپک زدگی، بیات شدن و فساد زود هنگام نان می شود.
5. از خوردن نان سبوس دار غافل نشوید. مصرف نان سبوس دار در هر وعده غذایی 30 تا 40 درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی و گوارشی را کاهش می دهد.
6. قبل از سرد شدن کامل، نان ها را دسته نکنید.
7. از آنجایی که تغییرات نان در دمان 4 درجه سریع تر انجام میشود قرار دادن نان در یخچال، روند بیات شدن نان را سرعت می بخشد.
8. اگر تصمیم به نگه داری طولانی مدت نان دارید باید قبل از قرار دادن نان داخل فریزر آن را خنک کنید سپس در کیسه تمیز قرار دهید و داخل فریزر بگذارید.

divider

نان را در پلاستیک یا آلمینیوم قرار دهید

اگر نانی که تهیه کردید در بسته بندی کاغذی بود، نان را از آن خارج کنید و در بسته بندی پلاستیکی(نایلون) قرار دهید. نگه داشتن نان در پلاستیک یا فویل آلمینیومی باعث می‌شود نان رطوبت خود را حفظ کند و تازه بماند

نان را در دمای اتاق نگه دارید

نان را فقط نهایتا تا ۲ روز در دمای اتاق نگه دارید. محلی که نان را در آن قرار می‌دهید باید جایی خشک و خنک و دور از نور مستقیم آفتاب باشد. دمای اتاق معمولا حدود ۲۰ درجه سانتیگراد است.

اگر در محلی زندگی می‌کنید که رطوبت در آن بسیار بالاست، نان شما سریع‌تر از جاها دیگر شروع به کپک زدن می‌کند. برای جلوگیری از کپک زدن در چنین آب‌و هوایی، نان را به مقدار لازم استفاده کنید و سپس آن را برای استفاده بعدی در فریزر قرار دهید تا نان سالم و تازه بماند

نان اضافی را در فریزر قرار دهید

اگر مقدار نان شما بیشتر از مصرف ۲روز شماست، آن را در فریزر قرار دهید. گذاشتن نان در فریزر باعث می‌شود نشاسته موجود در آن در دمای بسیار پایینی که فریزر دارد فاسد نشود و نان برای استفاده‌های بعدی سالم بماند.

توجه کنید که نان را قبل از گذاشتن در فریزر حتما در داخل نایلون قرار دهید

نان را در یخچال قرار ندهید

تحقیقات نشان داده که قرار دادن نان در یخچال باعث می‌شود تا نان حدود ۳برابر سریع‌تر از حالتی که در دمای اتاق باشد بیات می‌شود. پس یخچال هرگز گزینه خوبی برای نگه‌داری نان نیست

نانی که در فریزر است را گرم کنید

اگر می خواهید از نانی که در فریزر قرار داده‌اید استفاده کنید، آن را از فریزر خارج کنید و اجازه دهید یخ آن در دمای اتاق باز شود تا بتوانید آن را میل کنید. اگر تمایل داشتید می‌توانید نان را برای ۵چند دقیقه در فر هم قرار دهید تا دقیقا مثل یک نان تازه کمی ترد شود.

divider

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits