دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چطور بوی دود لباس ها را از بین ببریم؟
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بوی دود لباس ها و لوازم پارچه ای را می‌توان با استفاده از مواد موجود در خانه به طور کامل از بین برد.

از بین بردن بوی دود لباس و پارچه با ساده ترین روش ها

بوی دود برای اکثر خانم ها بسیار ناخوشایند است. البته بیشتر از این جهت که متأسفانه می‌تواند به پارچه ها هم نفوذ کند و حتی پس از شست و شوی پارچه نیز از بین نرود. اما بر خلاف انتظار ما، از بین بردن بوی دود از پارچه بسیار ساده است و با استفاده از موادی که در خانه ها پیدا میشود نیز امکان پذیر است.

پیشنهاد می‌کنم با این مطلب از مجله دلگرم همراه باشید تا شما را با چهار روش ساده که بوی دود را از لباس، پرده، کوسن، مبلمان و خلاصه هر نوع وسیله پارچه ای که سراغ داریم، از بین می‌برند آشنا کنم.

آب و سرکه


این روش برای از بین بردن بوی دود از لباس ها و پارچه های کتانی بسیار مناسب است. کافی است سینک ظرفشویی و یا یک لگن را با آب گرم پر کنید و یک فنجان سرکه سفید به آن اضافه کنید. آب و سرکه را به آرامی با هم مخلوط کنید. پارچه دود گرفته را در آن قرار داده و به مدت یک ساعت در آن بخیسانید. در نهایت پارچه را از ترکیب آب و سرکه خارج کرده و آبکشی کنید.

آب و جوش شیرین


این بار نیز سینک ظرفشویی و یا لگن مناسبی را با آب گرم پر کرده و یک فنجان جوش شیرین به آن اضافه کنید و تمامی مراحل روش قبل را تکرار کنید.

جوش شیرین و کیسه پلاستیکی


این روش برای رفع بوی دود از پرده، پتو و قالیچه های کوچک مناسب است. در این روش پارچه دود گرفته را در یک کیسه پلاستیکی بزرگ که به خوبی بسته می‌شود قرار داده و 1 فنجان جوش شیرین داخل کیسه پلاستیکی بریزید. کیسه را به طور کامل ببندید و تکان دهید تا جوش شیرین همه جای کیسه به طور مساوی پخش شود. کیسه را یک شب کنار بگذارید و سپس پارچه را از آن خارج کنید.

اسپری لیمو

این روش برای از بین بردن بوی دود از مبل و صندلی، کوسن، تخت خواب و تشک بسیار مناسب است چرا که نیاز به شستن نیست. این بار کافی است 2 فنجان عصاره نارون کوهی را درون یک ظرف ریخته و سپس 20 قطره اسانس لیمو به آن اضافه کنید. این دو ماده را خوب ترکیب کنید و روی پارچه دود گرفته اسپری کنید.


امیدوارم از این مطلب استفاده کرده باشید و نظر خود را درباره آن، با ما و سایر کاربران مجله دلگرم در میان بگذارید.

ترجمه و گردآوری

رویانیان

بخش سبک زندگی مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits