دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چند ترفند ساده جهت جلوگیری از نشت نوار بهداشتی

۹ ترفند اساسی جهت جلوگیری از نشت خون در دوران قاعدگی

چند ترفند ساده جهت جلوگیری از نشت نوار بهداشتی
34
زمان مطالعه: 7 دقیقه
یکی از مهم‌ترین نکات در طول این دوران حساس رعایت بهداشت فردی و استفاده از لوازم بهداشتی مناسب و استاندارد است. در این مقاله به شما می‌گوییم که چطور با ۹ ترفند ساده از نشت نوار بهداشتی در طول عادت ماهیانه پیشگیری کنید و با خیال راحت فعالیت‌های روزمره...

آموزش استفاده از نوار بهداشتی برای بازدهی بهتر

دلگرم : عادت ماهانه از جمله مهم‌ترین تغییرات بدن خانم‌ها پیش از دوران یائسگی است که بدن زن را برای باداری و پرورش جنین آماده می‌کند. عادت ماهیانه منظم نشانه سلامت بدن زن و برای داشتن یک بدن سالم و قوی طی کردن این دوره به بهترین شیوه و با آگاهی کامل امری ضروری است.

آموزش استفاده از نوار بهداشتی + نکاتی برای جلوگیری از نشت دادن

1 - نوار بهداشتی را به این صورت جاسازی کنید

نوار بهداشتی را به این صورت در لباس زیر جاسازی کنید تا نشت ندهد

نخستین کار برای پیشگیری از نشت نوار بهداشتی در طول عادت ماهیانه جاسازی درست و صحیح آن است. چسب روی نوار بهداشتی و چسب روی بال‌های آن را با دقت جدا کنید و روی لباس زیر به درستی بچسبانید.

نوار بهداشتی باید درست در وسط لباس زیر قرار بگیرد تا بخشی از آن بالاتر یا پایین‌تر نباشد. یادتان باشد قبل از درآورن نوار بهداشتی از داخل بسته دست‌های خود را خوب با آب و صابون بشورید.

در میان نوار بهداشتی‌های برند ایرانی نوار بهداشتی نازک نانسی در اطراف خود دارای بال‌هایی با چسب قوی است که به درستی و محکم به لباس زیر متصل می‌شوند و از جابجا شدن نوار بر اثر فعالیت جلوگیری می‌کنند.

۹ ترفند اساسی جهت جلوگیری از نشت خون در دوران قاعدگی

۲ - از نوار بهداشتی با قدرت جذب مناسب و بدون حساسیت استفاده کنید

از نوار بهداشتی با قدرت جذب مناسب و بدون حساسیت استفاده کنید

در گذشته یکی از مهم‌ترین نکات استفاده از نوار بهداشتی در طول عادت ماهیانه ضخامت مناسب پد بود تا با مشکل نشت و پس دادن ترشحات مواجه نشوید. اما نسل جدید نوار بهداشتی‌ها این ادعا را دارند که هر چه نازک‌تر بهتر و راحت‌ تر. اما در این میان مسئله قدرت جذب این نوار بهداشتی‌های خیلی نازک است.

به همین منظور بهتر است از نوار بهداشتی با قدرت جذب بالا استفاده کنید در این صورت ضخامت کم نوار بهداشتی جهت جذب بیشتر هم برای شما مشکل‌ساز نخواهد بود.

برای این‌که از یک نوار بهداشتی نازک و در عین حال با قدرت جذب بالا استفاده کنید قطعا استفاده از یک برند بهداشتی معتبر که تمام موارد بهداشتی و سلامت را رعایت کرده باشد از اوجب واجبات است. نوار بهداشتی بالدار و نازک نانسی از الیاف با کیفیت و پنبه‌ی خالص تشکیل شده است.

این نوار بهداشتی بسیار جاذب با قدرت جذب بالایی که دارد هم خیال شما را از بابت عدم نشت ترشحات راحت می‌کند و هم به هیچ‌وجه سبب بروز حساسیت و قرمزی نمی‌شود. روکش این نوار بهداشتی، نرم و لطیف است و باعث آزار پوست نمی‌شود.

این در حالی است که بسیاری از انواع نوار بهداشتی‌ها با قدرت جذب بالا به خاطر استفاده از مواد شیمیایی نه چندان باکیفیت جهت بالا بردن قدرت جذب سبب بروز حساسیت، خارش و سوختگی در طول دوران عادت ماهیانه می‌شوند.

۳ - از دو نوار بهداشتی استفاده کنید

از دو نوار بهداشتی استفاده کنید

در برخی موارد که شدت خونریزی بالاست می‌توانید از دو نوار بهداشتی استفاده کنید. وقتی ضخامت نوار بهداشتی نازک باشد این کار مشکلی ایجاد نمی‌کند.

بهتر است یک نوار بهداشتی را به صورت عمودی و یکی دیگر را به صورت افقی یا یکی را کمی را بالاتر یا پایین‌تر از دیگری روی لباس زیر خود قرار دهید.

۴ - لباس زیر ضخیم بپوشید

پوشیدن لباس زیر ضخیم یک راه دیگر برای جلوگیری از نشت ترشحات در طول دوره عادت ماهیانه است. اگر چه در نهایت این قدرت جذب نوار بهداشتی و کیفیت مواد به کار برده در آن است که از نشت ترشحات جلوگیری می‌کند اما پوشیدن لباس زیر ضخیم و تا حدودی تنگ هم بی‌تاثیر نیست چون مانع حرکت نوار بهداشتی می‌شود.

۹ ترفند اساسی جهت جلوگیری از نشت خون در دوران قاعدگی

۵ - از لباس زیر مخصوص استفاده کنید

یک راهکار دیگری برای پیشگیری از نشت ترشحات در طول دوره عادت ماهیانه استفاده از لباس زیر مخصوص است. لباس زیر مخصوص از سه لایه تشکیل شده است.

لایه اول جاذب است، لایه دوم از نشت ترشحات پیشگیری می‌کنند و لایه سوم از جنس پنبه و ضد حساسیت است.

6 - فعالیت کنید اما زیاده‌روی نکنید

در طول دوره عادت ماهیانه انجام فعالیت‌های روزمره و ورزش کردن نه تنها بد نیست بلکه حتی گرفتگی عضلات و انقباض و درد ناشی از این مسئله را کاهش می‌دهد. مسئله اینجاست که اگر از یک نوار بهداشتی با قدرت جذب بالا و ضخامت کم استفاده کنید جلوی فعالیت‌های شما گرفته نمی‌شود.

نوار بهداشتی نازک نانسی در اطراف خود دارای بال‌هایی با چسب قوی است که به لباس زیر متصل می‌شوند و از جابجا شدن نوار بر اثر فعالیت جلوگیری می‌کنند. فقط یادتان باشد از بلند کردن جسم سنگین و انجام فعالیت‌های سخت که میزان ترشحات را بیشتر می‌کنند جلوگیری کنید.

۷ - لباس‌های تیره و ضخیم‌تر بپوشید

علاوه بر استفاده از نوار بهداشتی جاذب و باکیفیت در طول عادت ماهیانه بهتر است از لباس‌های تیره و ضخیم هم استفاده کنید. در این صورت حتی در صورت نشت ترشحات در طول روز هم استرس زیادی نخواهید داشت. البته این فقط یک پیشنهاد است.

اگر از نوار بهداشتی‌های نانسی استفاده می‌کنید باید بدانید این برند ایرانی محصولات خود را با لایه‌ی «ارلید» درست می‌کند که علاوه بر قدرت جذب سریع، می‌تواند مایع ترشح شده را به ژل تبدیل کرده و در نتیجه سطح نوار بهداشتی تا زمان تعویض خشک باقی می‌ماند.

به این ترتیب امکان نشت ترشحات روی لباس حتی در صورت انجام فعالیت و ورزش کردن به کمترین میزان ممکن می‌رسد.

8 - در دوره عادت ماهیانه هر روز دوش بگیریم؟

اگر چه طبق یک باور اشتباه قدیمی بهتر است در طول دوره عادت ماهیانه دوش نگیرید اما این فقط یک باور اشتباه است. بهتر است هر روز سر پا دوش بگیرید تا هم بهداشت را رعایت کرده باشید و هم از بوی نامطبوع که نتیجه رشد و تکثیر باکتری‌ها است پیشگیری کنید.

با این‌همه الیاف به کار رفته در نوار بهداشتی برند ایرانی نانسی ضد حساسیت بوده و از ایجاد بوی نامطبوع در طول روز جلوگیری می‌کنند. در هنگام تعویض نوار بهداشتی حتی اگر قصد دوش گرفتن ندارید حتما با آب ناحیه مورد نظر را بشورید، نوار بهداشتی استفاده شده را در پاکت دورریز مخصوص نوار بهداشتی گره بزنید و سپس از نوار بهداشتی جدید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید :

۲۳ نکته طلایی رعایت بهداشت زنان در دوران قاعدگی

فواید استفاده از ژل های بهداشتی برای زنان

۱۵ روش مفید برای رفع تیرگی آلت تناسلی زنان (درمان سیاهی واژن)

9 - حتما از نوار بهداشتی مخصوص شب استفاده کنید

از نوار بهداشتی مخصوص شب استفاده کنید

در طول شب استفاده از یک نوار بهداشتی مخصوص شب ضروری است تا بدون استرس خوابی راحت را تجربه کنید. اما واقعا جای نگرانی نیست.

نوار بهداشتی بالدار مخصوص شب دو برند نانسی و مرسی هم سایز بزرگ‌تر و دنباله بلندتری دارند و هم با قدرت جذب بالا (۷ از ۷) و استفاده از لایه مخصوص ایرلید قدرت جذب را چند برابر می‌کنند.

دنباله بلندتر نوار بهداشتی این امکان را به شما می‌دهد تا در طول شب بدون نگرانی بابت نشت ترشحات استراحت کنید. جنس کتان و پنبه نوار بهداشتی‌های مخصوص شب نانسی و مرسی هم از احساس خارش،حساسیت و قرمزی پیشگیری می‌کند.

علاوه بر این هر دو نوار بهداشتی مخصوص شب نانسی و مرسی به خاطر قابلیت تبدیل ژل به سطح خشک و جذب کامل مایع، احساس بدی در جریان دفع ترشحات در طول شب به شما نمی‌دهند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (34 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits