دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا استخر رفتن و شنا کردن در زمان پریود ضرر دارد ؟
11
زمان مطالعه: 7 دقیقه
دوره عادت ماهیانه شما هرگز نبایستی از لذت بردن یک روزه در استخر به همراه دوستانتان، جلوگیری کند. در حقیقت انجام دادن چند حرکت تمرینی در هنگام شنا کردن، زمانی که پریود هستید، دل درد های دوره قاعدگی را کاهش میدهد.

استخر رفتن و شنا در زمان پریودی

برای اکثر خانم ها این قضیه بسیار اتفاق افتاده است، ورزش در دوران پریود ، به خصوص شنا در دوران پریود و به استخر رفتن بسیار دشوار است.

وجود نواربهداشتی و البته خون ریزی این مشکل را بزرگتر و جدی تر میکند. بحث اصلی از لحاظ بهداشتی میتواند برای هر خانمی مسئله ای جدی باشد. وجود تامپون یا کاپ قاعدگی میتواند شنا را برای شما آسان و ممکن کند.

اما همیشه این را به یاد داشته باشید که دوران قاعدگی یا همان پریود نباید باعث توقف روند استاندارد زندگی شما بشود. جالب است بدانید که شنا باعث کاهش درد های ناحیه شکم میشود و حتی به بهبود حالت روحی شما هم کمک میکند.

نکات مورد توجه برای شنا کردن در دوران پریود :

  1. قبل از شنا بهتر است از تامپون یا کاپ قاعدگی استفاده کنید.
  2. البته این موضوع درباره شناکردن وجود دارد که موقتی جریان و تراوش خون دوران پریود را کاهش میدهد.
  3. تامپون و کاپ قاعدگی نیز باعث جلوگیری از تراوش خون به بیرون بدن میشود.

قابل ذکر است که شنا و استخر رفتن در زمان پریود هیچ عارضه ای در پی ندارد.

چگونه میتوانم در دوران پریود شنا کنم ؟

بهترین گزینه برای شما استفاده از تامپون یا کاپ قاعدگی است.

اگر از تامپون استفاده میکنید، به یاد داشته باشید که حتما نخ تامپون را در لباس شنای خود جای دهید تا معلوم نباشد که از تامپون استفاده کرده اید. شما اگر در دسته خانم هایی هستید که خون ریزی زیادی دارید، به یاد داشته باشید که هر چند ساعت یکبار تامپون را عوض کنید و البته بیشتر از هشت ساعت از یک تامپون استفاده نکنید.

اگر از کاپ یا همان فنجان قاعدگی استفاده میکنید، میتوانید آن ها را درون واژن خود جای داده و تا ده ساعت از آنها استفاده کنید. از نکات مثبت کاپ قاعدگی این است که برخلاف تامپون احتیاج ندارد که مواظب نخ آن باشید.

از تفاوت های اصلی کاپ قاعدگی و تامپون این است که کاپ قاعدگی زمان بیشتری برای جذب و نگه داری خون نسبت به تامپون دارد.

در رابطه با تامپون خود را نگران نکنید. هرچند دقیقه نیازی نیست خودتان یا لباستان را چک کنید یا مداوم ابراز ناراحتی بکنید. این عکس العمل ها بیشتر راز شما را فاش میکند.

در نهایت تنها کاری که میتوانید انجام دهید این است که به دوستان خود سفارش کنید اگر نکته مشکوکی را مشاهده کردند به شما خبر بدهند. می توانید یک لباس شنا با رنگ تیره انتخاب کنید تا خیالتان آسوده شود.

همچنین می توانید لباس شنایی را انتخاب کنید که در قسمت پایین کمی ضخیم تر بوده تا نگران مشخص شدن نخ تامپون نباشید.

 / استخر رفتن در زمان لکه بینی / عوارض استخر رفتن در زمان پریود / استخر رفتن و شنا در زمان پریودی

آیا لازم است در هنگام شنا حتما از تامپون استفاده کنم ؟

اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید از تامپون استفاده کنید همیشه انتخاب های دیگری هم وجود دارد. از کاپ قاعدگی یا اسفنج به عنوان راه حلی دیگر استفاده کنید.

اگر خونریزیتان کم است، میتوانید از یک مایو تیره رنگ استفاده کنید چرا که نمیگذارد لکه ای دیده شود. انتخاب آخر استفاده از مایو ضد آب و جذب کننده آب است. شکل آن ها مانند مایو های معمولی است اما دارای یک لایه ی پنهانی ضد لک هستند که خون قاعدگی را جذب میکند.

 / استخر رفتن در زمان لکه بینی / عوارض استخر رفتن در زمان پریود / استخر رفتن و شنا در زمان پریودی

آیا رد خون پریود من در آب باقی میماند؟

هنگاهی که شما وارد استخر یا آب دریا میشوید، فشار آب میتواند جریان خون ریزی را به طور موقت کاهش داده یا متوقف کند. البته در این حالت هم مقدار کمی خون از شما خارج می‌شود و چون آب آن را رقیق میکند ممکن است اصلا دیده نشود. خروج از آب فشار را دوبار تغییر میدهد و جریان خونریزی شما به حالت نرمال باز میگردد.

پس استفاده از تامپون یا کاپ قاعدگی در هنگام شنا جهت جلوگیری از پس دادن خون برای زمانی که میخواهید دوباره از آب خارج شوید ایده ی خوبی است.

پدها و نوارهای بهداشتی برای استفاده در این شرایط زیاد مناسب نیستند چراکه آب اطراف خود را جذب میکنند. اگر شما از وسیله های داخل رحمی (مانند IUD یا کویل/Coil) استفاده میکنید، قبل از استفاده از کاپ قاعدگی باید با دکترتان مشورت کنید.

 / استخر رفتن در زمان لکه بینی / عوارض استخر رفتن در زمان پریود / استخر رفتن و شنا در زمان پریودی

آیا شنا کردن در دوران پریود غیربهداشتی است ؟

پاسخ کوتاه این سوال خیر است. در واقع، اگر در زمان پریود از تامپون یا کاپ قاعدگی استفاده کنید خیلی بعید است که خون وارد آب شود، ولی اگر این اتفاق هم بیافتد استخر های شنا دارای کلر هستند تا از انتقال و پخش بیماری های حاصل از مایعات بدن انسان (مانند عرق یا ادرار) جلوگیری کنند.

 / استخر رفتن در زمان لکه بینی / عوارض استخر رفتن در زمان پریود / استخر رفتن و شنا در زمان پریودی

آیا ممکن است با شنا کردن در زمان پریود عفونت بگیرم ؟

خیلی بعید است که با شنا کردن عفونت واژینال بگیرید. بیشتر شکایات معمول درباره شنا در آب آلوده شامل بیماری های پوستی و معده درد(اگر آب بخورید) است. اگر خیلی نگران هستید، میتوانید از بخش مسئول سلامت درباره کیفیت آب استخر موردعلاقه ی شنای خود اطلاعات کسب کنید.

در بعضی موارد، کلر استخر های شنا ممکن باعث سوزش دهانه واژن شود که میتواند شما را در معرض ابتلا به بیماری عفونت قارچی واژن یا عفونت باکتریایی واژن قرار دهد. اگر این اتفاق بیوفتد، دستپاچه نشوید، فقط بعد از شنا در استخر حاوی کلر دوش بگیرید و مایوی خیستان را عوض کنید.

اگر بعد از شنا متوجه هرگونه سوزش، خارش، یا ترشحی شدید، بهتر است به دکتر مراجعه کنید.

 / استخر رفتن در زمان لکه بینی / عوارض استخر رفتن در زمان پریود / استخر رفتن و شنا در زمان پریودی

آیا شنا باعث درد بیشتر در هنگام پریود میشود ؟

در ورزش های کم شدت مانند شنا به دلیل اینکه بدنتان اندورفین ترشح میکند که خود نوعی مسکن است میتواند به کاهش درد قاعدگی کمک کند. در واقع، تحقیقات نشان داده که تمرینات بدنی منظم میتواند در جلوگیری از سندروم پیش از قاعدگی نیز موثر باشد.

استخر رفتن و شنا در زمان پریودی

آیا میتوان پریود را تا بعد از شنا به تاخیر انداخت ؟

معمولا استفاده از قرص های جلوگیری از بارداری با مصرف پک بعدی قرص به جای استفاده از قرص های پلاسیبو (Placebo pill) و چند روز قطع استفاده میتواند در رد کردن یا ایجاد تاخیر در پریودتان موثر باشد.

اگر از قرص های بلعیدنی جلوگیری استفاده نمیکنید و میخواهید پریودتان را به تعویق اندازید، دکترتان میتواند قرصی با نام نورتیسترون-Norethisterone برایتان تجویز کند که باید سه روز قبل از شروع دوره استفاده کنید. زمان استفاده از این قرص حداکثر 20 روز است و زمانی که استفاده از آن را قطع میکنید پریودتان شروع میشود.

 / استخر رفتن در زمان لکه بینی / عوارض استخر رفتن در زمان پریود / استخر رفتن و شنا در زمان پریودی

آیا ممکن است در دریا به وسیله ی کوسه ها خورده شویم ؟

نگران نباشد. فقط به خاطر اینکه پریود هستید دلیل نمیشود که کوسه ها را به خودتان جذب کنید و صحنه‌های فیلم JAWS را بازسازی کنید. جهت اطمینان، هیچ موردی تا به حال مرتبط با حمله ی کوسه ها به فردی که در دوران قاعدگی خود بوده ثبت نشده است.

البته درست است که باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود، ولی در حال حاضر هیچ وابستگی بین افزایش تعداد حمله کوسه ها و شناگران در دوران پریود وجود ندارد.

مری لوین، مدیر و بنیان گذار موسسه تحقیقات درباره کوسه ها هم دهه هاست که بدون هیچ مشکلی وارد آب میشود. او به خبرنگاران گفته بود که: “من حتی در زیر آب زمانی که دورم تعداد زیادی کوسه کله چکشی بود پریود شدم و کوسه ها اصلا به این موضوع علاقه مند نبودند و باید مثل دیوونه ها شنا میکردم تا بهشون نزدیک بشم”.

در نهایت اگر دوست ندارید در زمان پریودتان شنا کنید میتوانید از محیط استخر به جز شنا استفاده های دیگری نیز بکنید.

بیشتر بخوانید :

لیست قیمت انواع وسایل شنا در بازار

تعبیر خواب شناکردن و آبتنی : شناکردن و آبتنی در خواب نشانه چیست ؟

مدل مایو شنا ۲۰۲۰ | مایو اسلامی جدید با استایل های جذاب و تماشای

درمان گوش درد بعد از شنا کردن



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (11 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    ۱ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    اااا | ۳ سال پیش
    اگه دختر باشیم نمیشه از تامپون کاپ استفاده کرد
    0
    7
    
    hits