دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چیکار کنیم در سفر پریود نشویم ؟
30
زمان مطالعه: 13 دقیقه
شاید شما به یک مراسم مهم دعوت شدید و یا می‌خواهید به یک سفر چند روزه بروید و برای شرایطی شما پیش می آید که ترجیح می‌دهید عادت ماهانه خود را به تاخیر بیاندازند. ما در این مقاله چند راه سریع برای به تاخیر انداخت عادت ماهانه در سفر را برای شما شرح...

چگونه از پریود شدن در مسافرت جلوگیری کنیم ؟

قاعدگی (پریود) برای بعضی از خانم ها می‌تواند درد آور باشد و شاید برخی خانم ها به دلیل خونریزی شدید و درد زیاد در روز اول و دوم قاعدگی نتواند کاری کنند.

حال فکرش را کنید که این اتفاق در مسافرت بیفتد. فکر نکنم با این شرایط بشود از مسافرت لذت برد برای همین برخی از خانم ترجیح می‌دهند قبل از مسافرت زمان عادت ماهانه خود را به تاخیر بیندازند.

همچنین امکان دارد شما قبلا محاسبه نکرده باشید که کی قرار است پریود شوید و و یکدفعه در حین مسافرت عادت ماهانه شما شروع می شود و شما تصمیم می‌گیرید پریودی خود را قطع کنید.


قطع فوری خونریزی قاعدگی با خوردن میوه و سبزیجات

در ادامه ما چند راه طبیعی برای جلوگیری و قطع سریع عادت ماهانه در سفر و یا قبل از سفر با استفاده از میوه و سبزیجات را برای شما شرح دادیم شما با اگر طبق روش های زیر عمل کنید به احتمال 90 درصد جواب خواهید گرفت و 10 درصد باقی به خاطر این است که نتیجه استفاده از این روش‌ها بین زنان متفاوت است و ممکن است یک روش در یک شخص پاسخ دهد ولی در شخص دیگر این نتیجه معکوس است :

1. خوردن سیب ترش با پوست و هسته برای قطع خونریزی

روزی 2 تا 3 عدد سیب ترش را قبل از زمان شروع قاعدگی میل کنید، به سرعت خونریزی را قطع می کند.

خوردن سیب ترش با پوست و هسته برای قطع خونریزی
خوردن سیب ترش با پوست و هسته برای قطع خونریزی

2. ترکیب بارهنگ و نعناع برای تعویق عادت ماهیانه

ترکیب بارهنگ و نعناع نیز از کمک کننده های خوب در تعویق عادت ماهیانه است، بارهنگ را با عرق نعناع به صورت شربت روزی 1 تا 2 لیوان بنوشید. مداومت بر خوردن نعناع مانع از خونریزی می گردد.

ترکیب بارهنگ و نعنا برای تعویق عادت ماهیانه
ترکیب بارهنگ و نعنا برای تعویق عادت ماهیانه

3. تاثیر خوردن لیمو ترش در تاخیر قاعدگی

شاید باورتان نشود ولی خوردن لیمو ترش به دلیل این که منبع غنی از اسید سیتریک است و بخاطر خواص اسیدی‌ای که دارد، می‌تواند باعث متوقف شدن جریان پریودی شما می‌شود. شما می توانید لیمو را همراه با آب مصرف کنید.

این نکته را در نظر بگیرید که نتایج استفاده از این روش بین زنان متفاوت است، لیمو ممکن است در طول دوره بعدی شما درد بیشتری را ایجاد کند. پس بهتر است که از لحاظ ذهنی آماده باشید، اگر از لیمو برای تاخیر دوره ی خود استفاده میکنید.

تاثیر خوردن لیمو ترش در تاخیر قاعدگی
تاثیر خوردن لیمو ترش در تاخیر قاعدگی

قطع سریع خونریزی قاعدگی قبل از مسافرت با قرص

رایج ترین روشی که برای تاخیر انداختن قاعدگی وجود دارد، استفاده از قرص‌های ضدبارداری خوراکی است که حاوی ۲۱ قرص فعال حاوی استروژن و پروژسترون و به دنبال آن ۷ قرص بی اثر یا دارونما هستند.

در صورت استفاده عادی از این قرص‌ها، در طول هفته‌ای که از قرص‌های دارونما استفاده می شود، خونریزی اتفاق می‌افتد ولی خوردن طولانی‌تر قرص‌های فعال، قاعدگی را به تاخیر می اندازد. به عنوان مثال اگر قرص‌های فعال، ۶ یا ۹ یا ۱۲ روز، بیشتر خورده شوند و به دنبال آن از قرص‌های دارونما استفاده شود، خونریزی به ترتیب ۷ یا ۱۰ یا ۱۳ روز به تاخیر میافتد.

مصرف پشت سر هم قرص های فعال باعث توقف کلی قاعدگی می گردد. البته در مورد این سوِال که حذف دائم قاعدگی خطری در بر دارد یا خیر، هنوز اطلاعات و تجربیات کافی برای پاسخ به این سوِال وجود ندارد ولی با این وجود، هنوز هیچ نتیجه بدی از قطع دائمی قاعدگی شناخته نشده است. هرچند تحقیقات زیادی لازم است تا این مسئله بررسی شود که آیا مصرف سالانه هورمون‌های اضافی در درازمدت اثر سوئی بر سلامت فرد می‌گذارد یا خیر.

قطع سریع خونریزی قاعدگی قبل از مسافرت با قرص

مطالعات محدودی نشان داده اند که آثار جانبی داروهای ضدبارداری خوراکی از قبیل درد سینه ها، سردرد، تغییرات رفتاری، آکنه، تغییرات وزن و تورم و ایجاد نقاط تیره در صورت، در برخی از افرادی که از این روش استفاده میکنند، دیده می‌شود. بسیاری از زنانی که این روش را برای اولین بار شروع کرده اند در طول ۳-۴ ماه اول، دچار خونریزی‌هایی بین دوره‌های قاعدگی میشوند.

البته خونریزی قابل انتظار است اما در طول زمان باید کاهش یابد و اگر باقی بماند یا شدید و آزاردهنده شود باید به پزشک مراجعه شود. در صورت فراموش کردن خوردن یکی از قرص‌ها یا مبتلا شدن به اسهال و استفراغ هم، احتمال خونریزیهای غیرقابل پیش‌بینی زیاد میشود.

در این زمانها باید از یکی دیگر از روش‌های ضد بارداری نیز استفاده شود، زیرا احتمال کاهش آثار قرص زیاد است. به هر حال در صورت شک یا داشتن نشانه های حاملگی از قبیل درد سینه ها، خستگی فراوان و کوفتگی صبحگاهی، یک تست حاملگی یا مراجعه به پزشک توصیه می‌شود.

همچنین در صورت مشاهده علائمی نظیر درد شدید شکم، درد سینه، خلط خونی، تنگی نفس، سردرد شدید وناگهانی، کاهش بینایی یا تاری دید ودرد شدید پا به دنبال مصرف داروهای ضدبارداری خوراکی، به پزشک خود مراجعه کنید.

قرص های که به شما در به تاخیر انداختن زمان پریودی کمک میکنند به شرح زیر اند :

1. استفاده از قرص LD برای به تاخیر انداختن عادت ماهانه

اگر سن شما زیر 35 سال است و غیر سیگاری هستید و مشکل قند و فشار خون و چربی خون ندارید می‌توانید قرص LD را از روز ۵ تا ۷ دوره خود شروع می کنید. در حالت عادی بعد از مصرف ۲۱ قرص، مصرف قطع شده و به دنبال آن خونریزی شروع می شود و تا زمانی که می خواهید خونریزی به تعویق بیفتد ادامه می دهید، زمانی که مصرف را قطع کنید طی یک تا دو روز خونریزی در شما شروع خواهد شد.

اگر در روزهای ابتدایی دوره قاعدگی هستید، با یک قرص شروع کنید و اگر لکه بینی پیدا کردید دو قرص مصرف کنید تا لکه بینی تمام شود، پس از پایان لکه بینی دوباره یک قرص تا زمانی که می خواهید خونریزی رخ ندهد.

اگر در روزهای پایانی دوره قاعدگی هستید، چون امکان لکه بینی بالاتر می شود بهتر است از اول روزی ۲ قرص مصرف کنید و پس از اتمام لکه بینی به روزی یک قرص کاهش دهید . تا زمانی که می خواهید خونریزی رخ ندهد ادامه دهید.

اگر زمان نداشته باشید و از شروع سیکل قبل اقدام به خوردن قرص نکردید می‌توانید حداقل از ده روز مانده به شروع پریود بعدی تان مصرف روزانه یک قرص ال.دی را شروع نمائید. اگر زمان دارید دوازده روز مانده شروع نمایید.

لطفا برای گرفتن پاسخی مناسب تر سعی نمایید سر ساعت خاصی آن را مصرف نماید. هر ساعتی از طول شبانه روز (صبح، ظهر، عصر یا شب) را بر اساس راحتی خود انتخاب نموده و هر روز همان زمان قرص را بخورید.

 استفاده از قرص LD برای به تاخیر انداختن عادت ماهانه

2. استفاده از قرص‌های ضدبارداری خوراکی

برای به تاخیر انداختن قاعدگی میتوان از قرص‌های دیگری همچون اچ دی، تری فازیک، دزوسپتیو و… استفاده کرد که البته با توجه به عوارض آن و وضعیت فعلی خود می بایست نوع قرص را انتخاب کنید مثلا تری فازیک نسبت به ال دی و اچ دی عوارض کمتری دارد ولی باعث افزایش لکه بینی بین قاعدگی میشود و برای کسانی که دچار مشکل لکه بینی هستند توصیه نمیشود.

 استفاده از قرص‌های ضدبارداری خوراکی

نکات مهم و احتیاط های لازم در به عقب انداختن سیکل ماهانه

هر گونه تغییر در سبک زندگی‌تان را با پزشک در میان بگذارید. اگر در نظر دارید شیوه مصرف قرص ضدبارداری یا برنامه تمرینی فعلی خود را تغییر دهید، قبل از هر چیز با پزشک معالج خود مشورت کنید. برای مثال تغییر شیوه مصرف قرص ضدبارداری برای به تاخیر انداختن قاعدگی معمولاً اشکالی ندارد و ایمن است.

با این حال بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کنید تا پزشک ایمنی این تغییر را با توجه به سابقه پزشکی و وضعیت کنونی شما تایید کند. رابطه جنسی ایمن و محافظت شده داشته باشید تا به بیماری‌های عفونی مقاربتی (STIs) مبتلا نشوید. مصرف نکردن قرص‌های غیرفعال موجود در بسته‌های 28 عددی قرص ضدبارداری کارآمدی روش فعلی پیشگیری از بارداری را کاهش نمی‌دهد.

در هر حال قرص ضد بارداری از شما در برابر بیماری‌های منتقله جنسی محافظت نمی‌کند، بنابراین تا زمانی که هم شما و هم همسرتان آزمایش نداده‌اید، از کاندوم استفاده کنید. از کارآمدی روش‌های ضدبارداری مورد استفاده خود مطمئن شوید: به تاخیر انداختن قاعدگی به معنای پیشگیری از بارداری نیست.

بنابراین اگر از قرص ضدبارداری یا وسایلی مانند IUD استفاده نمی‌کنید، احتمال باردار شدنتان وجود دارد و مدیریت زمان پریود به معنای جلوگیری از آبستنی نیست. حتماً از وسایل پیشگیری مانند کاندوم استفاده کنید و علائم بارداری را بشناسید.

از آنجایی که دیر شدن عادت ماهانه معمولاً یکی از نخستین نشانه‌های حاملگی محسوب می‌شود، اگر خودخواسته پریود را به تاخیر بیندازید، تشخیص اولیه بارداری دشوارتر می‌شود. درد و ناراحتی سینه، خستگی و حالت تهوع نیز از علائم بارداری محسوب می‌شود. نشانه‌های بارداری را بشناسید و در صورت مواجهه با آنها تست حاملگی بدهید

separator line

چیکار کنیم در سفر پریود نشویم ؟

روش های طبیعی به تاخیر انداختن زمان پریودی بدون قرص

روش های طبیعی به تاخیر انداختن زمان پریودی بدون قرص

شما می توانید با استفاده از روش های طبیعی زیر در کوتاه ترین زمان و بدون استفاده از هیچ گونه قرصی زمان سیکل ماهانه خود را به تعویق بیاندازید:

1. استفاده از ژلاتین برای عقب انداختن فوری قاعدگی

شما میتوانید برای عقب انداختن فوری قاعدگی از ژلاتین استفاده کنید. ژلاتین ماده ای است که از کلاژن موجود در استخوان حیوانات ساخته شده است، ژلاتین دارای چند بعد مصرفی است.

در حالی که این منبع عالی برای بهبود زیبایی و کاهش چین و چروک و علائم پوست مفید است، همچنین برای دفع استروژن اضافی بدن نیز، مفید خواهد بود.

استفاده از آن، چرخه پریودی را به تاخیر می اندازد، استفاده از این روش فقط در شرایط اضطراری قابل استفاده است.

دستور مصرف :

  • یک بسته استاندارد ژلاتین را بردارید، آب گرم را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکنواخت شود.
  • به سرعت آن را مصرف کنید و می توانید دوره خود را حداقل چهار تا پنج ساعت به تاخیر بیندازید.

استفاده از ژلاتین برای عقب انداختن فوری قاعدگی
استفاده از ژلاتین برای عقب انداختن فوری قاعدگی


2. سرکه راه حلی موثر برای تاخیر دوره ماهانه شما

سرکه، نیز یکی از روش های موثر در به تاخیر انداختن سیکل ماهانه می باشد. شما می‌توانید در یک لیوان آب 4 قاشق غذا خوری سرکه بریزید و روزی چهار بار این مخلوط را بخورید.

همچنین سرکه، میزان علائم قاعدگی شما را کاهش می دهد. بنابراین اگر ترکیب آب سرکه را به طور منظم مصرف کنید، دوره شما را به تعویق می اندازد و همچنین جریان را کاهش می دهد.

چیکار کنیم در سفر پریود نشویم ؟
درمان های خانگی برای به تعویق انداختن پریود


3. گیاه کیسه کشیش برای تاخیر در پریود

این گیاه، برای تاخیر دوره ها موثر است. این گیاه، دارای خواص ضد هورمونیک است و خونریزی را به تاخیر میاندازد. به طور گسترده ای برای جلوگیری از جریان خون بیش از حد در هنگام خونریزی استفاده می شود.

نحوه مصرف :

  • برای درمان، شما باید 4-5 برگ گیاه کیسه کشیش داشته باشید.
  • برگ ها را زیر نور خورشید خشک کنید.
  • یک لیتر آب آشامیدنی را بردارید و پودر را به آن اضافه کنید.
  • این آب آماده شده را روزانه و 1 هفته قبل از شروع دوره بنوشید .

چیکار کنیم در سفر پریود نشویم ؟
درمان های خانگی برای به تعویق انداختن پریود


4. تاخیر در قاعدگی با ریشه شیرین بیان

این یک راه دیگر برای جلوگیری پریود شدن است. به طور سنتی، از آن برای درمان زخم های دهان استفاده می شود.اما در حال حاضر، آن را به عنوان یک درمان اثبات شده برای تعویق دوره قاعدگی استفاده میکنند. دارای مواد خاصی است که مانع انقباض رحم می شود و بنابراین دوره ها را به تاخیر می اندازد.

نحوه مصرف :

  • برای درمان، شما می توانید از ریشه شیرین بیان و یا پودر آن استفاده کنید.
  • هنگام استفاده از فرم پودر، فقط باید آن را در یک لیوان آب داغ مخلوط کنید و بنوشید.
  • اگر از ریشه استفاده می کنید، باید ریشه را در 2 فنجان آب بجوشانید.
  • 15 دقیقه آن را بجوشانید.
  • این را 5 روز قبل از شروع دوره مصرف کنید.

چیکار کنیم در سفر پریود نشویم ؟
درمان های خانگی برای به تعویق انداختن پریود


    5. خمیر تمبر هندی برای عقب انداختن سیکل ماهانه

    اگر می‌خواهید دوره های خود را برای چند روز به تاخیر بیندازید، این خمیر میتواند یک مزیت باشد.این داروها ،می توانند هورمون ها را کنترل کنند و خونریزی پریود را به تعویق اندازند.

    دستور مصرف :

    • برای درمان، 15 گرم خمیر را مصرف کنید.
    • آن را به مدت یک روز در آب قرار دهید.
    • صبح روز بعد ،تمبر را برداشته و به آن نمک اضافه کنید.
    • شما حتی می توانید کمی عسل به آن اضافه کنید ،تا طعم را بهتر کنید.
    • حداقل 2 هفته قبل از شروع دوره مصرف شود.

    چیکار کنیم در سفر پریود نشویم ؟
    درمان های خانگی برای به تعویق انداختن پریود


      6. استفاده از دانه های خردل برای تاخیر دوره پریود

      استفاده از دانه های خردل ،می تواند دوره شما را چند روز به تاخیر اندازد. دارای خواصی است که می تواند سطوح استروژن را در بدن کاهش دهد و تاخیر چند روزه در چرخه قاعدگی ایجاد کند.

      دستور مصرف :

      • برای درمان، 1 قاشق چای خوری دانه خردل را بپزید.
      • آنها را پودر کنید.
      • پودر آماده شده را با شیر مخلوط کنید.
      • شما می توانید کمی عسل به آن اضافه کنید.
      • شیر آماده شده را دو بار در روز، 4 روز قبل از تاریخ واقعی دوره بنوشید.

      چیکار کنیم در سفر پریود نشویم ؟
      درمان های خانگی برای به تعویق انداختن پریود

        نکته مهم : عقب‌افتادگی قاعدگی برای سلامت زنان مضر است و ممکن است منجر به بیماری‌های خطرناکی شود. درمان‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، روش‌های قابل اعتماد و موثری برای تأخیر قاعدگی است. البته اگر نسبت به هر کدام آلرژی دارید، از خوردن آن‌ها امتناع کنید.

        بیشتر بخوانید ::

        علت نامنظم بودن دوران قاعدگی

        ۶ دلایل قاعدگی نامنظم و روش‌های درمان آن

        توصیه های مفید برای دوران قاعدگی

        ۱۰ درمان خانگی سندروم قاعدگی

        آیا همه چیز را درباره بهداشت دوران قاعدگی میدانید؟



        این مطلب چقدر مفید بود ؟
        4.2 از 5 (30 رای)  
          توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

          دیدگاه ها

          اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

          
          hits