دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تزریق بوتاکس در واژن و فواید درمانی آن برای واژینیسموس
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
تزریق بوتاکس در واژن به طور موثری ضمن جوانسازی ناحیه ی واژن می تواند به رفع عوارض ناشی از افتادگی این ناحیه کمک کند.


همه چیز در مورد تزریق بوتاکس در واژن

تزریق بوتاکس در واژن به طور موثری ضمن جوانسازی ناحیه واژن می تواند به رفع عوارض ناشی از افتادگی این ناحیه کمک کند. با تزریق بوتاکس در واژن چین و چروک های واژن از بین می رود و با خاصیت پر کنندگی آن واژن ، زیبا و شاداب خواهد شد .


ناحیه واژن در زنان به مرور زمان دچار پیری و افتادگی می شود ، این افتادگی واژن در لابیا یا همان لب های خارجی با چروکیدگی نمایان می شود و همچنین خاصیت ارتجاعی آن کاهش می یابد . افتادگی و بزرگ شدن لب های خارجی واژن علاوه بر نازیبایی آن موجب آزار و اذیت فرد به هنگام آمیزش خواهد شد ، همچنین به دلیل جمع شدن آب در این ناحیه و بالا رفتن رطوبت اضافی ، عفونت های شدیدی و متوالی را برای فرد در پی خواهد داشت .


روش های مختلفی برای زیباسازی واژن وجود دارد که شامل ؛ جراحی زیبایی واژن یا لابیاپلاستی ، جراحی تنگ کردن واژن و یا واژینوپلاستی و تزریق ژل ، تزریق چربی و تزریق بوتاکس در واژن می باشد . تزریق بوتاکس فرآیندی است که به کمک آن می توان پیری و افتادگی پوست واژن را از بین برد .


فواید تزریق بوتاکس در واژن


فواید بوتاکس واژن شامل موارد زیر است:


بوتاکس واژن و سایر پرکننده های پوستی به منظور افزایش حجم و سفت شدن این ناحیه ایجاد شده و این روش زیبایی ، باعث افزایش زیبایی زن، افزایش کشش و میل جنسی، افزایش جریان خون و حس تازگی در این ناحیه می شود.


پس از تزریق بوتاکس، شما به وضوح شاهد تغییرات جسمی و روحی خود شده و تقریبا از این وضعیت احساس رضایت مندی خواهید داشت زیرا این ناحیه رابطه مستقیمی با حالت های روحی یک زن داشته و سلامت آن نیز باعث حس جوانی در زن می شود. بوتاکس واژن می تواند مزایای زیادی داشته باشد و شما پس از این روش می توانید از:

  • عوارض شدید درد و گرفتاری عادت های طبیعی نجات پیدا کنید.
  • می تواند سبب بهبود روابط جنسی و زناشویی شده و برای شما لذت بخش باشد. به این ترتیب، شیوه زندگی شما نیز تغییر پیدا کرده و بهبود می شود.
  • روش تزریق بوتاکس واژن، از روش های پر خطر محسوب نمی شود.پس از تزریق بوتاکس، به مدت یک سال، قدرت انعطاف پذیری عضلات افزایش پیدا کرده و مشکلاتی همچون اسپاسم و درد در هنگام مقاربت برطرف می شود.
  • بروز اسپاسم در عضلات این ناحیه زمانی رخ می دهد که در شرایطی مانند ترس یا اضطراب، پیام مناسب از مغز به واژن دریافت نشود. بوتاکس عمدتا درد ناشی از اختلال کف لگن را کاهش می دهد.

تزریق بوتاکس


نحوه تزریق بوتاکس در واژن


تزریق بوتاکس در واژن و سایر پرکننده های پوستی به منظور افزایش حجم و سفت شدن این ناحیه ایجاد شده و این روش زیبایی، باعث افزایش زیبایی زن، افزایش کشش و میل جنسی، افزایش جریان خون و حس تازگی در این ناحیه می شود.


عواملی مانند سن یا مشکلات آمیزشی، گاه باعث شل شدن یا از شکل افتادن ناحیه واژن می شود. برخی زنان به منظور بهبودی این وضعیت و حفظ زیبایی این ناحیه، از تزریق بوتاکس در واژن استفاده می کنند. اکثر زنانی که از این روش استفاده کرده اند عنوان می کنند که پس از بوتاکس، حس شادابی و اعتماد به نفس پیدا کرده و زندگی آن ها تغییر کرده است.


برای درمان واژینیسموس بوتاکس به تمام سه عضلات واژن تزریق می شود ، زیرا ممکن است هر عضله سبب بروز مشکل باشد. اگرچه دوز مناسب برای تزریق بوتاکس بیشتر به آن ها، تقسیم می شود، اما این تزریق بیشتر در ماهیچه هایی که اسپاسم بیشتری دارند، صورت می گیرد. به طور کلی در هر صورت باید گفت عضله ورودی البته این موضوع عمدتا در زمان معاینه مشخص می شود. در هر صورت دوز بالاتری از بوتاکس را دریافت می کند. به منظور جلوگیری از بی اختیاری ادرار ، تنها در دیواره های جانبی مهبل (واژن) تزریق صورت می گیرد.

تزریق بوتاکس در واژن برای درمان واژینیسموس


واژینیسموس بیماری است که در آن مهبل (واژن) یک شخص دچار انقباض دردناک شده و جماع را غیر ممکن می کند. این انقباضات غیر ارادی هستند. به عبارت دیگر کسی که دچار واژینیسموس است برای انقباض ماهیچه های واژن تلاشی نمی کند. در عوض، این انقباض به صورت خودبه خود صورت می گیرد که می تواند دردناک باشد.


بوتاکس معمولا به عنوان یک دارو برای کاهش چین و چروک صورت استفاده می شود. با این حال، بوتاکس به دلیل سم بوتولینوم، برای درمان تعدادی از بیماری های مزمن دردناک نیز استفاده می شود. زیرا بوتاکس می تواند عضلات را فلج کند و از انقباض آگاهانه یا ناآگاهانه عضله جلوگیری می کند. به همین دلیل است که بوتاکس برای جلوگیری از چین و چروک صورت استفاده می شود. همچنین به همین دلیل است که از آن برای بیماری های دردناک مزمن مانند TMJ (درد فک)، سردرد، درد مثانه و واژینیسموس استفاده می شود. کاهش تنش در عضلات مشکل ساز با بوتاکس باعث کاهش درد می شود.


بوتاکس می تواند باعث عوارض جانبی قابل توجهی شود. بنابراین، معمولا اولین گزینه درمانی برای واژینیسموس نیست. با این حال، وقتی افراد مایل و یا قادر به انجام درمان های دیگر برای واژینیسموس نیستند درمان با بوتاکس می تواند برای آن ها فوایدی زیادی داشته باشد. استفاده از بوتاکس در درمان واژینیسموس شامل چند تزریق دارویی است. بوتاکس به مناطق متعدد عضلانی bulbospongiosis تزریق می شود. این عضله ای است که در اطراف دهانه واژن قرار دارد. تزریقات دیگر ممکن است برای استراحت عضلات دیگری که در اسپاسم واژن شرکت می کنند، انجام شود.


درمان با بوتاکس معمولا به تنهایی انجام نمی شود. در عوض، اغلب با روان درمانی و استفاده از بازکننده ها ترکیب می شود. تزریق بوتاکس برای ۲ تا ۴ ماه باقی می ماند. با این حال، اثرات درمان ممکن است طولانی تر باشد. این به احتمال زیاد به علت کاهش اضطراب و بازآموزی عضلات است. بوتاکس باعث آرامش اولیه و کاهش درد می شود. عوارض جانبی استفاده از بوتاکس در درمان واژینیسموس می تواند باعث بی اختیاری ادرار و تاری دید باشد.

درمان واژینیسموس


عوارض تزریق بوتاکس در واژن


این روش در هنگامی که تزریق بوتاکس، به درستی استفاده شود، بسیار امن و موثر بوده و خطرات و عوارض آن کم است. هنگامی که تزریق بوتاکس در ناحیه مهبل استفاده می شود، بهتر است از تزریق بوتاکس در نواحی نزدیک مجاری مثانه و رکتوم اجتناب شود تا این موضوع، سبب بی اختیاری ادرار نشود.


این تزریق باید تنها در امتداد دیواره های جانبی واژن صورت گیرد. در بیش از 140 بیمار مبتلا به درد ناحیه واژن، پس از تزریق بوتاکس، تنها دو بیمار مبتلا به بی اختیاری استرسی بودند. این مورد هم تنها در هنگام عطسه یا فشار ، باعث ریزش چندین قطره ادرار می شد. البته باید گفت که این عارضه نیز تقریبا با گذشت زمان، رفع می شود. از عوارض تزریق بوتاکس به واژن می توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • گرفتگی در طول رابطه جنسی
  • درد در حین معاینه لگن
  • درد و گرفتگی در هنگام ادرار کردن و یا حرکت روده
  • فشار بر روی مثانه، درد لگن و ناراحتی عمومی

در اغلب موارد شما می توانید با استفاده از دارو و قرص های تجویزی باعث تسکین درد و ناراحتی شوید.

divider

بیشتر بخوانید:

تزریق چربی به واژن برای جوانسازی ناحیه تناسلی!

تنگ کردن واژن با این ۸ تکنیک خانگی !

راه های مناسب برای زیبایی و جوان سازی واژن

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (2 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits