دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ راه حل خانگی برای کاهش وزن بعد از زایمان + پرسش و پاسخ
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
چگونه بعد از زایمان وزن خود را کم کنیم و کاهش وزن بعد از زایمان داشته باشیم و کاهش وزن بعد از زایمان و راههای کاهش وزن بعد از ایمان و رفع چاقی بعد از زایمان و رژیم بعد از زایمان

سوال : من 22 سالمه و مادر یک کودک 3 ماهه هستم. پس از زایمان بخاطر اضافه وزنم اعتماد به نفسم کم شده و از اندامم راضی نیستم. لطفا راه حل های خانگی موثر برای لاغری را توضیح دهید. ممنونم.

جواب : بر اساس تحقیقات، دوره پس از بارداری یکی از سه دوره زندگی یک زن است که در معرض خطر افزایش وزن قرار می گیرد. از لحاظ آماری، اگر زنان بیش از 6 ماه پس از زایمان وزنشان را کاهش ندهند، احتمالا وزن اضافی را همچنان خواهند داشت و سلامتی شان در معرض خطر قرار می گیرد.

معمولا پس از بارداری، افزایش وزن طبیعی است، اما اگر وزن به درستی کنترل نشود، افزایش وزن بعد از زایمان می تواند به دیابت نوع 2 منجر شود، که یک بیماری مزمن و غیر قابل درمان است که بر روشی که بدن گلوکز یا قند را تجزیه می کند تاثیر می گذارد. افزایش وزن پس از بارداری نیز می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد و در حاملگی های بعدی خطر عوارض را افزایش دهد. در این مقاله لیستی از راه حل های خانگی برای کاهش وزن پس از زایمان را ارائه می دهیم با مجله دلگرم همراه باشید.

روش های خانگی برای لاغری پس از زایمان

1-میوه ها، سبزیجات و غلات کامل
خوردن میوه ها، سبزیجات و غلات کامل را افزایش دهید. غذاهای پر فیبر مانند میوه ها، سبزیجات و غلات می توانند بسیاری از مواد مغذی مهم را در اختیار شما قرار دهند و در عین حال به شما کمک می کنند که مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید. این یکی از درمان های موثر خانگی برای کاهش وزن پس از بارداری است.

کم کردن وزن بعد از زایمان
کم کردن وزن بعد از زایمان

چگونه بعد از زایمان وزن کم کنیم

2- پرهیز از خوردن غذاهای ناسالم
یاد بگیرید از خوردن غذای چرب و مواد غذایی ناسالم و هله هوله پرهیز کنید. با مصرف غذاهای سالم عادات سالم را دنبال کنید. اگر بیش از حد وسوسه غذاهای ناسالم می شوید، آن ها در منزل نگهداری نکنید. غذاهای ناسالم و هله و هوله و غذاهای چرب باعث افزایش وزن خواهند شد.

همچنین بخوانید :
بهترین و سریع ترین راه درمان ترک پوست شکم بعد از زایمان

خون ریزی و لکه بینی بعد از زایمان تا چه مدت ادامه دارد؟

3- آب گرم
بعد از هر وعده غذایی آب گرم بخورید. گرمای آب به عنوان یک مکانیسم چربی سوزی عمل می کند که چربی های انباشته شده در بدن را پاکسازی می کند و همچنین به صورت طبیعی و سالم به کاهش وزن کمک می کند.

4-گوجه فرنگی
هنگام صبح با معده خالی دو عدد گوجه فرنگی بخورید. گوجه فرنگی کم کالری است و چربی آن در حد صفر است و به کاهش وزن کمک می کند.

5-کلم
خوردن کلم برای کاهش وزن ایده آل است. کلم بسیار کم کالری است . فاقد کلسترول است اما فیبر زیاد دارد بنابراین برای کاهش وزن بسیار مفید است.

همچنین بخوانید :
دلیل کم شدن میل جنسی زنان بعد از زایمان

بعد از زایمان چربی اضافی دور شکم را چگونه از بین ببریم؟

6-ورزش
حتی قدم زدن ساده در اطراف اتاق نشیمن برای کاهش وزن مفید است. ورزش بسیار توصیه می شود. کارشناسان می گویند که ورزش نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه باعث افزایش انرژی و حتی جلوگیری از خطرات افسردگی پس از زایمان می شود.

راههای کاهش وزن بعد از زایمان

کاهش وزن بعد از زایمان

7- تعداد وعده های غذایی را زیاد ولی حجم آنها را کم کنید
سعی کنید میان وعده داشته باشید و تعداد دفعات خوردن را افزایش بدهید اما در هر وعده به مقدار کم بخورید. راهکار افزایش تعداد وعده های غذایی روشی واقعا موثر برای کاهش حس گرسنگی است به شرط اینکه حجم غذایی که در هر وعده می خورید کنترل شده باشد . غذای کمتر بخورید اما دفعات آن را زیاد کنید .

8- لاغری با شیردهی
ساده ترین و موثر ترین راه برای از دست دادن وزن پس از بارداری، شیر دادن نوزاد است. تغذیه با شیر مادر آزاد سازی هورمون ها را امکان پذیر می کند که این امر کمک می کند تا رحم به اندازه اصلی خود بازگردد. هر زمانی که کودکتان را با شیر خودتان تغذیه می کنید در حال از دست دادن کالری هستید. شیر دادن به نوزاد خودش یک رژیم لاغری در دوران شیردهی محسوب می شود.

همچنین بخوانید :

غذاهای مفید در دوران شیردهی برای مادر

میتوانید در دوران شیردهی تناسب اندام خود نگه دارید

9- چای سبز
نوشیدن چای سبز باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و کمک می کند کالری بیشتری سوزانده شود و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود.

کم کردن وزن بعد از زایمان
کم کردن وزن بعد از زایمان

10- نوشیدن آب کافی
حداقل 8 لیوان آب در روز بنوشید. آب به حذف سموم انباشته در بدن کمک می کند و روند کاهش وزن بعد از زایمان را سرعت می بخشد.

شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. از اینکه با مجله اینترنتی دلگرم همراه بودید سپاسگزاریم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits