دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
لیپوساکشن،چرا لیپوساکشن بی فایده است؟عوارض لیپوساکشن چیست؟
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لیپوساکشن و عوارض لیپوساکشن-لیپوساکشن-عوارض لیپوساکشن-لیپوساکشن بی فایده-ناحیه عمل لیپوساکشن-عوارض عمل لیپوساكشن-برداشتن چربی به روش لیپوساكشن-انجام عمل لیپوساکشن-انواع لیپوساکشن-انواع عوارض لیپوساکشن-معرفی لیپوساکشن-لیپوساکشن چیست-آشنایی با...

فکر می‌کنم این موضوع برایتان روشن است؛ هر جایی از بدن که سلول‌های چربی داشته باشد، چربی‌ها همانجا ذخیره می‌شوند.

لیپوساکشن و عوارض لیپوساکشن

لیپوساکشن و عوارض لیپوساکشن

چرا لیپوساکشن بی فایده است؟

مردم به همان دلیلی که گفته شد، به لیپوساکشن روی می‌برند تا سلول‌های چربی‌شان را از نواحی مشخصی از بدنشان خارج کنند؛ غافل از اینکه این کارمی‌تواند به توزیع چربی به منطقه‌هایی که شاید خوشایند نباشد بینجامد!

مثلا فردی را در نظر بگیرید که سبک زندگی ناسالمش باعث انباشته شدن چربی بیش از حد در بدن وی شده است. اگر این شخص برای از بین بردن چربی‌های شکمش به سراغ لیپوساکشن برود، اما کماکان به سبک زندگی ناسالمش ادامه دهد، بدن وی چربی‌ها را جاهای دیگری ذخیره می‌کند!

از آنجایی که سلول‌های چربی شکمش از بین رفته‌اند، بدن وی چربی‌ها را در نواحی دیگری همچون زیر چانه، زیر بازوها و غیره ذخیره خواهد کرد.

لیپوساکشن و عوارض لیپوساکشن

دوستان، دانستن این نکته ضروری است که بدن شما باید با سلول‌های چربی موجودش تعامل داشته باشد، پس اگر آنها را از بین ببرید، ممکن است با ذخیره چربی در جاهایی که انتظارش را ندارید روبرو شوید!

بهرحال اگر می‌خواهید از شر چربی‌های بدنتان خلاص شوید، بهتر است از راه صحیحش این کار را انجام دهید. یعنی رژیم بگیرید و ورزش کنید، نه اینکه خودتان را به زیر تیغ جراحی‌های زیبایی بکشانید.

چربی سوزی واقعی، به تلاش واقعی هم احتیاج دارد؛ درست است که امروزه برای کنترل اشتها و کمک به لاغر شدن، لوازم و تجهیزات زیادی وجود دارد، اما هیچ قرص و هیچ ابزار جادویی که بتواند شما را بدون هیچ فعالیتی لاغر نماید خلق نشده است!

عوارض لیپوساکشن چیست؟

لیپوساکشن كه به روش ‌های مختلفی از جمله امواج صوتی انجام می ‌شود عوارض خاصی از جمله ادم و ورم كه معمولا دائمی است، سوختگی، صدمه‌ های مكانیكی به ناحیه عمل لیپوساکشن، صدمه به عروق لنفاتیک، ایجاد زخم‌ های طولانی ‌مدت و نكروز بافت پوستی را به دنبال دارد.

ایجاد تجمع مایع یا سروما، ایجاد فرورفتگی در بافتی كه چربی از آن برداشته شده است، از دیگر عوارض عمل لیپوساكشن است.برداشتن چربی به روش لیپوساكشن عوارض زیادی به همراه دارد و فقط باید در موارد خاص از جمله هنگامی كه بیمار به علت چاقی در حال خفگی است انجام شود.

لیپوساکشن و عوارض لیپوساکشن

برداشتن بیش از حد چربی به بافت عضلانی نیز صدمه می‌ زند،اگر پس از انجام عمل لیپوساکشن، رژیم غذایی خاصی رعایت نشود چربی دوباره برمی‌ گردد و ایجاد آمبولی ‌های چربی از عوارضی است كه بارها افراد پس از انجام عمل به آن دچار می ‌شوند.

هر چه سن افراد بالاتر رود و فرد دچار بیماری‌ های همراه از جمله دیابت، فشار خون و بیماری‌ های قلبی و ریوی باشد خطر جراحی بیشتر است و همچنین هر چه فرد چاق ‌تر باشد عوارض آن نیز بیشتر خواهد بود.

گردآوری:مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits