دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با این رژیم غذایی چربی های شکم و وزن اضافیتان را از دست می دهید
1
زمان مطالعه: 9 دقیقه
رژیم دوبرو یکی از انواع برنامه غذایی مد روز است که هدف آن کاهش وزن همراه با حفظ نشاط و انرژی است. در این رژیم غذایی روزه‌داری به شکل مستمر توصیه شده و دستورالعمل‌های سخت گیرانه‌ای در مورد غذاهای مصرفی هر روز دارد.

رژیم دوبرو Dubrow چیست و آیا می تواند به ما در کاهش وزن کمک کند؟

تمرکز رژیم دوبرو کاهش وزن است که از طریق روزه داری متناوب حاصل می گردد.
عمده تمرکز رژیم دوبرو کاهش وزن است که از طریق روزه داری متناوب حاصل می گردد.
رژیم دوبرو نوعی برنامه غذایی در خصوص کاهش وزن به شمار می رود. اساس رژیم دوبرو، غذاهای وقفه ای است که نوعی روزه داری متناوب تلقی می گردد. روزه داری متناوب بیانگر غذا خوردن در فواصل زمانی مشخص است.
یک متخصص تغذیه به نام علی وبستر درباره رژیم دوبرو بیان می کند که رژیم غذایی دوبرو مرزهایی را برای زمان خوردن و نخوردن غذا مشخص می سازد.

رژیم دوبرو سعی دارد با برنامه ریزی مجدد سلول ها چربی را جایگزین شکر نماید و از آن به عنوان سوخت بهره بگیرد. علاوه بر این، بدن را برای مبارزه با التهاب های بیماری زا آماده می کند.
یکی از اهداف رژیم دوبرو، تقویت انرژی در بدن است. همچنین در رژیم دوبرو بهبود وضعیت ظاهری و کند سازی روند پیری مد نظر قرار می گیرد.
رژیم دوبرو از سبک غذا خوردن تری و هدر دابرو الهام گرفته شده است.یکی از برنامه های غذایی نوین، رژیم دوبرو است که به وسیله یک زوج ستاره تلویزیون به نام های تری و هدر دابرو طراحی شده است. این زوج با کمک یکدیگر یک خط مراقبت از پوست را توسعه داده اند و یک برنامه غذایی را با عنوان رژیم دوبرو تعبیه کرده اند.

 رژیم دوبرو Dubrow

رژیم دوبرو در اکتبر 2018 توسعه یافته است. این رژیم غذایی در حقیقت یک سبک زندگی می باشد که از سبک غذا خوردن تری و هدر دابرو الهام گرفته شده است. دابرو به موجب احساس خوبی که نسبت به غذا خوردن داشت، تصمیم گرفت تحقیقاتی را درباره مصرف غذا در فواصل زمانی را انجام دهد.
هدر دابرو به موجب ایفای نقش در سریال The Real Housewives of Orange County به کارگردانی براوو به شهرت گسترده ای دست یافت. زین پس به صورت هفتگی پادکست هایی را با عنوان Heather Dubrow's World منتشر کرده است که در آن طبق یک رژیم غذایی به مصرف غذا می پردازد.
همسر هدر دابرو، تری نام دارد که به عنوان یک جراح پلاستیک شهرت یافته است.جالب است بدانید رژیم دوبرو در سال 2018 به عنوان محبوب ترین جست و جوی رژیم غذایی رتبه بندی شده است.

مراحل رژیم دوبرو

در رژیم دوبرو مصرف نوشیدنی های الکلی ممنوع است.

فاز اول

رژیم دوبرو برای وارد کردن شوک به بدن، به مدت دو الی پنج روز نخست میزان کالری دریافتی را محدود می کند. طبق رژیم دوبرو فرد در یک بازه زمانی 8 ساعته، به طور مثال از ساعت 10 صبح الی 6 بعدازظهر می تواند به مصرف مواد غذایی بپردازد و 16 ساعت باقی مانده را ناشتا باشد.
غذاهایی که در رژیم دوبرو مجاز به مصرف هستند از شاخص گلیسمی پایینی برخودار می باشند و دربردارنده ی سبزیجات فاقد نشاسته، پروتئین بدون چربی، میوه، کربوهیدارت های پیچیده و چربی سالم می شوند.
شایان توجه است در رژیم دوبرو مصرف نوشیدنی های الکلی به صورت کلی ممنوع است. علاوه بر این، فاز اول رژیم دوبرو شامل 8 ساعت میهمانی است و فرد در 16 ساعت باقی مانده روز به صورت ناشتا سر می کند. این چرخه روزه داری سبب مقاومت و افزایش دوام فرد می گردد.

فاز دوم

در صورتی که در بازه غذایی بین 8 الی 12 ساعت طبق اصول رژیم دوبرو پیش بروید، می توانید به راحتی وارد فاز دوم شوید.
در فاز دوم رژیم می توانید مقدار کربوهیدرات های پیچیده و چربی های سالم را افزایش دهید. این مرحله از رژیم دوبرو که با عنوان آمادگی شناخته می شود بر اساس اینکه چقدر سریع قصد دارید از وزن خود بکاهید، می توانید یک مسیر آهسته، متوسط و سریع را انتخاب نمایید.

در حقیقت فاز دوم سه گزینه را برای چرخه گرسنگی ارائه می کند. اولین گزینه شامل 12 ساعت مصرف غذا و 12 ساعت اجتناب است. در این گزینه فرد می تواند در یک میان وعده تقلب داشته باشد.
گزینه دوم دربردارنده ی 10 ساعت میهمانی و 14 ساعت ناشتایی است که فرد می تواند یک میان وعده را در طول هفته به صورت انتخابی به صرف غذاهای مورد علاقه بپردازد.
در حالت سوم شخص می تواند یک روز کامل در هفته را تقلب کند و طبق میل خود به مصرف غذا بپردازد.

فاز سوم

فاز سوم با هدف تثبیت کاهش وزن طراحی شده است. در واقع پس از اتمام فاز اول و دوم، رژیم گیرندگان ملزم می شوند تا فاز سوم را به صورت نامحدود دنبال نمایند.
در فاز سوم فرد رژیم گیرنده ملزم است تا در پنج روز هفته به مدت 12 ساعت ناشتا باشد و دو روز باقی مانده را به مدت 16 ساعت ناشتا باقی بماند.

فواید رژیم دوبرو

مواد غذایی مجاز در رژیم دوبرو

در رژیم دوبرو به مصرف غذاهای کامل از منابع با کیفیت تمرکز می شود. غذا های سالم رژیم دوبرو شامل سبزیجات، گوشت، محصولات لبنی، میوه و آجیل است.
بیانیه های یک متخصص تغذیه به نام اشلی ریور حاکی از آن دارد که در فهرست غذاهای مجاز یک رژیم غذایی عمدتا تلفیقی از چربی، پروتئین و کربوهیدرات های پیچیده جای می گیرد.

  • انواع توت
  • آووکادو
  • آجیل و کره آجیل
  • چای
  • قهوه
  • ماست
  • کوینو
  • غذا های دریایی
  • بلغور جو دو سر
  • سبزیجات

مزیت های پیروی از رژیم غذایی دوبرو

بی شک تاثیر یک آب نبات در ساعت های مختلف روز به یک میزان خواهد بود. اما غذا خوردن در یک فواصل زمانی مشخص برای افرادی که ریزه خواری دارند، مفید واقع است.
در حقیقت روزه داری متناوب که بیانگر غذا خوردن در یک فواصل مشخص است؛ به موجب محدودیت هایی که برای زمان غذا خوردن ایجاد می کند، موثر می باشد.

کاهش وزن

عده ای از مردم بعد از ساعت 9 شب تصمیم به میل غذا می گیرند. بی شک صرف غذا در ساعت های پایانی روز تاثیرات مخربی را در سلامت انسان می گذارد.
این در حالی است که در رژیم دوبرو در غذا خوردن در ساعت های پایانی روز ممنوعیت وجود دارد و تلاش می شود با کاهش کالری های مصرفی در میان وعده آخر شب دسترسی به کاهش وزن میسر گردد.
ممکن است محدودیت زمانی غذا خوردن در سبک زندگی یک فرد موثر عمل کند و در مدیریت وزن کمک شایانی نماید.
ضرورت دارد هر رژیم غذایی منجر به تغییر رفتار و شیوه زندگی دائمی گردد. لذا اگر نمی توانید برای یک مدت طولانی از یک رژیم غذایی پیروی کنید، سعی کنید اصلا در مسیر آن قرار نگیرید.

رژیم دوبرو

کاهش التهابات

تحقیقات بیانگر آن هستند که با پیروی از رژیم دوبرو به موجب ناشتا بودن متناوب زمینه برای آغاز فعالیت گلبول های سفید خون فراهم می شود که در مبارزه با التهاب نقش بسزایی دارد. علاوه بر این، رژیم دوبرو قادر است سلول های چربی ذخیره شده را تحت فشار واقع دهد.

ضد پیری

در رژیم دوبرو بخاطر ناشتا بودن فعالیت گلبول های سفید خون فراهم می شود.
یکی از مزیت های بالقوه رژیم دوبرو، خاصیت ضد پیری است. در رژیم دوبرو ادعا بر آن است که می توان از طریق فرایند اتوفاژی در داخل سلول های بدن، زمینه را برای کند سازی ترشح سموم پیری، حفظ خاصیت ارتجاعی پوست، افزایش سطح انرژی و حفظ رشد مو مهیا کرد.
به عبارتی دیگر فرایند روزه داری در رژیم دوبرو سبب می شود تا مکانیسم های افزایش دهنده طول عمر فعال گردند و فضای مناسب برای رشد سلول های جدید مهیا شود. این امر در جوان سازی بدن کمک شایانی می کند.

از سری مزیت های رژیم دوبرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش فشار خون سیستولیک
  • تقویت مغز
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی
  • بهبود عملکرد مغز

معایب رژیم دوبرو

احتمال می رود رژیم دوبرو به موجب محدودیت های غذایی در بازه زمانی 12 الی 16 ساعت روز برای عده ای از افراد بیش از حد افراطی باشد. به ویژه افرادی که فعالیت بسیار زیادی دارند نمی توانند در مقابل کنترل مصرف وعده های غذایی و کربوهیدرات تاب بیاورند.

در حقیقت مصرف کالری های لازم یک روز در یک دوره کوتاه هشت ساعته با کاهش کربوهیدرات، دشوار خواهد بود.
توجه داشته باشید که کاهش وزن بیش از حد فرد را مستعد از دست دادن عضله می کند.
عمده تمرکز رژیم دوبرو به زیبایی ظاهری اختصاص دارد و به سلامتی فرد توجه ویژه ای نمی شود. اگر رژیم دوبرو سعی داشت با رویکرد معتدل به کاهش وزن دست یابد، از عملکرد بهتری برخوردار می شد.
با وجود اینکه سیر کاهش وزن به صورت آهسته شکل می گیرد، ولی به نظر می رسد برای حفظ سلامت بدن بهتر باشد از یک برنامه پایدار استفاده شود.
همچنین فاز سوم رژیم دوبرو به تثبیت کاهش وزن اختصاص یافته است. در این مرحله فرد برای طولانی مدت به کنترل وعده های غذایی می پردازد. بی شک تداوم این روند مستلزم یک اراده آهنین است که کمتر کسی می تواند در دراز مدت از آن پیروی نماید.

محدودیت های بهره گیری از رژیم دوبرو

پیروی از رژیم دوبرو برای بانوان قبل از یائسگی محدودیت دارد. احتمال می رود دوره های ناشتایی و گرسنگی با تولید و تنظیم هورمون های جنسی طبیعی تداخل داشته باشد. این امر در سلامت متابولیسم و هورمون های بدن تاثیر منفی می گذارد.
علاوه بر این، محدودیت در فواصل زمانی غذا خوردن میزان قند خون را تحت تاثیر قرار می دهد. بدین ترتیب پیروی از رژیم دوبرو برای کسانی که دیابت دارند، ممنوع تلقی می شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits