دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
از رژیم لاغری برزیلی چه می دانید؟
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
رژیم لاغری برزیلی چیست؟ (کاهش 12 کیلوگرم وزن در یک ماه) : رژیم لاغری برزیلی روش های تناسب اندام و لاغری مردم برزیل است که با ماساژ با شن و ماسه، مکمل های غذایی، وعده غذایی، نوع تغذیه و ورزش بیان می شود.

چگونه با رژیم لاغری برزیلی خیلی سریع وزن کم کنیم؟

اگر توقع دارید زمانی که رژیم می‌گیرید، آب توی دلتان تکان نخورد و گرسنه نشوید، یعنی یا برای لاغر شدن خیلی مصمم نیستید یا کلا تعریف درستی از رژیم ندارید! سلامتی و زیبایی حق افرادی است که اراده بهتر و قوی‌تری دارند. همین یک میان وعده را بخورید و شکر خدا را کنید این میان وعده را یا در فاصله صبحانه تا ناهار بخورید، یا در فاصله ناهار تا شام.

هر روز تعداد آگهی هایی که مدعی هستند لاغری بیش از 10 کیلو ظرف کمتر از یک ماه با متد آنها امکان پذیر است بیشتر می شود. آنهایی که بعضا فریب این دسته از آگهی ها را خورده اند می گویند که تنها مقدار کمی از وزن آنها کاهش پیدا کرده و پزشکان متخصص تغذیه هم کاملا با آن مخالف هستند.رژیم لاغری سریع ، اگر رژیم را بطور دقیق بگیرید ،یعنی چیزی اضافه بر مواد رژیم میل نکنید و به قول معروف ناخنک به غذا ها نزنید ، حتما وزن و سایز کم می کنید.

همه مردم دنیا برای کاهش وزن از روش هایی استفاده می کنند، مثل کم کردن کالری دریافتی یا خوردن میوه و سبزی یا ورزش منظم اما شیوه اجرای این روش های کلی در میان مردم تفاوت های زیادی دارد. برزیلی ها روش هایی سنتی و جدیدی بکار می برند که باعث کاهش وزن و لاغری می شود و به رازهای لاغری آن ها معروف است که در زیر به برخی اصول رژیم لاغری برزیلی اشاره می کنیم.

رژیم غذایی

در این آموزش شما را با 12 نکته مهم در رژیم لاغری برزیلی آشنا خواهیم کرد:

1. هرم غذایی را فراموش کنید.

یکی از نکات مهم در مورد طراحی رژیم لاغری برزیلی این بوده است که تا حد امکان این رژیم ساده باشد. برای همین نیازی به به خاطر سپردن هرم غذایی و دستور العمل های گیج کننده آن ندارید. در این رژیم هیچ اندازه گیری از کالری غذاها وجود ندارد، به جای آن شما روی سنت و غذاهای طبیعی تمرکز می کنید.

به طور معمول، منظور از غذای ستنی، همان غذاهای خانگی و تازه است. هیچ راهی وجود ندارد که اسپاگتی های فوری هم سنتی باشند. اگر نگاهی به منزلتان و مواد غذایی موجود در آن بیندازید متوجه خواهید شد که غذاهای واقعی چه چیزهایی هستند. غذاهایی مانند برنج، لوبیا و سبزیجات و از این قبیل ...

2. مانند مادربزرگ هایتان غذا بخورید

وقتی به منوی غذایی تان نگاه می کنید، به غذاهایی فکر کنید که مادربزرگ های شما برای شما تهیه می کردند. در راهنمای رژیم لاغری برزیلی، یک سری از این غذاها پیشنهاد شده است که خوردن آنها باعث می شود مادر بزرگتان به شما افتخار کند. به عنوان مثال برنج، سبزیجات و لوبیا برای ناهار. برای شام چه؟ آنجا هم غذاهایی مثل برنج و لوبیا و مرغ. دسر چه؟ البته میوه تازه برای دسر.

رژیم غذایی

3. از نمک و فلفل، چاشنی ها و روغن خیلی صرفه جویانه و محتاطانه استفاده کنید.

هدف از دستور العمل های رژیم لاغری برزیلی، تقویت شیوه تغذیه خوب است. برای همین به هیچ وجه در این رژیم به شما توصیه نمی شود تا خود را محدود کنید و خود را از طعم و مزه غذا خوردن محروم نمایید. با این حساب روغن ها، چربی ها، نمک و ادویه جات و البته شکر نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. اما توصیه شده است که از آنها در مقدار کم استفاده کنید و به هیچ وجه غذای خود را در آنها غرق نکنید.

4. از خوردن نوشابه های گاز دار و همینطور تنقلات شیرین پرهیز کنید

در دستورالعمل های رژیم لاغری برزیلی، به شدت بر خودداری از مصرف نوشابه های گاز دار، تنقلات شیرین و از این قبیل به عنوان میان وعده ها، تاکید شده است. در واقع این نوع محصولات فرآوری شده، طوری تولید می شوند که شما برای خوردن آنها تمایل بیشتری داشته باشید و این مساله از شیوه های بازاریابی، تبلیغات و فرهنگ سازی های تولید کنندگان این محصولات می باشد.

5. در فواصل منظم زمانی و آهسته غذا بخورید

یکی دیگر از مواردی که در رژیم لاغری برزیلی بر روی آن تاکید شده است، اینست که حتما در وعده های غذایی منظم، تغذیه داشته باشید. در این راهنما تاکید شده است که حتما غذایی متعادل در وعده های صبحانه، ناهار و شام داشته باشید تا به تمام نیازهای غذایی بدنتان پاسخ مناسب داده شود.

6. هر وقت که بتوانید محصولات محلی را خریداری کنید

در دستورالعمل های رژیم لاغری برزیلی، شما تشویق شده اید که حتی الامکان از محصولات غذایی تازه استفاده کنید. تاکید بر اینست که تا جایی که می توانید از سبزیجات و میوه های فصلی استفاده کنید. غذاهای ارگانیک و متناسب با محیط زیست تهیه کنید. و تا جایی که امکان داشته باشد این مواد غذایی را از تولید کنندگان آنها تهیه کنید.

7. در جای مناسبی غذا بخورید

آیا شما از آن دسته آدمهایی هستید که هنگام تماشای سریال مورد علاقه شان غذا می خورند؟ یا بدتر از آن، آیا در ماشین غذا می خورید؟ اگر از این دسته آدمها هستید هر چه سریعتر این اخلاقتان را ترک کنید. در راهنمای رژیم لاغری برزیلی، تاکید شده است که در مکان های تمیز، آرام و مناسب غذا بخورید.

این مکان ها شما را از نظر ذهنی به آهسته غذا خوردن تشویق می کنند. یک مطالعه که در سال 2013 در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، منتشر شده است روی این موضوع تاکید دارد که محل غذا خوردن بسیار حائز اهمیت می باشد.

رژیم غذایی

8. ورزش را بخشی از زندگی خود کنید

در حالی که بر روی تغذیه مناسب باید تمرکز داشته باشید، ایجاد یک برنامه ورزشی خوب نیز بخشی از راهنمای رژیم لاغری برزیلی می باشد. در همین زمینه وزارت بهداشت و سلامت ایالات متحده آمریکا توصیه می کند که هر شخصی حداقل باید در هفته 150 دقیقه (دو ساعت و نیم) فعالیت هوازی متوسط داشته باشد

و همینطور توصیه شده است که 75 دقیقه در هفته نیز فعالیت هوازی شدید داشته باشند. البته نیاز نیست به خودتان فشار زیادی بیاورید. شما می توانید با چیزی شبیه پیاده روی یا مشابه آن آغاز کنید.

9. مهارت هایتان را با دیگران به اشتراک بگذارید

راهنمای رژیم لاغری برزیلی، نه تنها بر افراد تمرکز دارد، بلکه از آنها می خواهد تا دانش شان را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند، تا نسل های آینده نیز بتوانند شیوه زندگی سالم را بیاموزند. اگر مهارتهای آشپزی سالم دارید، آنها را توسعه بدهید و به دیگران نیز بیاموزید. اگر این مهارتها را ندارید، سعی کنید آنها را بدست بیاورید.

10. تبلیغات مواد غذایی را نادیده بگیرید

بازرگانان هدفشان از تبلیغات پر زرق و برق، افزایش فروش است و هر چند که در این تبلیغات سعی می کنند همه چیز سالم به نظر برسند. اما هرگز گول ظاهر این تبلیغات فریبنده را نخورید. هدف از این تبلیغات آموزش دادن یا اطلاع رسانی به مردم نمی باشد، بلکه صرفا روشی برای افزایش فروش محصولات بازرگانان می باشد. این نکته مهم را همیشه به خاطر داشته باشید.

رژیم غذایی

11. به صورت گروهی غذا بخورید

آیا شما از آن دسته آدمهایی هستید که وقتی تنها هستید، بیشتر از وقتی که با سایرین هستید، غذا می خورید؟ معمولا وقتی شما با دیگرانی احاطه شده باشید، سعی خواهید کرد تا کمتر غذا بخورید. اگر این چنین است، در راهنمای رژیم لاغری برزیلی، توصیه شده است که سعی کنید همیشه در جمع غذا بخورید و تنهایی سراغ وعده های غذایی تان نروید.

12. از فست فودها اجتناب کنید و در رستوران هایی که غذای تازه سرو می شود، غذا بخورید

در حال حرکت هستید و احساس می کنید که نیاز به غذا خوردن دارید. در این گونه مواقع توصیه شده است که از بمب های کالری که همان غذاهای فست فود هستند پرهیز کنید. در عوض از رستوران هایی که غذاهای سبک و تازه ارائه می دهند استفاده کنید. در رژیم لاغری برزیلی، به شدت با غذاهای فست فود مخالفت شده است.

همچنین بخوانید:

رژیم فستینگ (روزه داری) و فواید رژیم غذایی فستینگ برای کاهش وزن

کاهش وزن و رژیم غذایی دکتر کلاهدوزان/هفته اول رژیم درمانی

با رژیم موز هفت روزه لاغر شوید!



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits