دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان گرسنگی در زمان رژیم غذایی
1
زمان مطالعه: 9 دقیقه
هنگامی که موضوع چربی های غیر اشباع مطرح می شود، بسیاری از مردم آووکادو را نادیده می گیرند، اما نباید این گونه باشد.

غذاهایی که گرسنگی را سرکوب می کنند

هنگامی که موضوع چربی های غیر اشباع مطرح می شود، بسیاری از مردم آووکادو را نادیده می گیرند، اما نباید این گونه باشد. خوردن آووکادو روشی موثر برای از بین بردن گرسنگی و دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن است.

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با خوراکی های مفید در زمان رژیم غذایی آشنا شوید.

Treatment of hunger at the time of the diet

رژیم لاغری بدون گرسنگی!

حرف از رژیم‌های لاغری که می‌شود همه به یاد گرسنگی و ضعف و بی‌حالی می‌افتند! درحالی که متخصصان علم تغذیه معتقدند رژیم‌های لاغری نباید هرگز باعث ذره‌ای گرسنگی شوند. در اصل رژیم‌های سختی که با گرسنگی همراه هستند اکثرا نتیجه عکس می‌دهند چراکه بالاخره یک روز فرد تحملش تمام می‌شود و بیشتر از قبل می‌خورد و وزن اضافه می‌کند!

براي كساني كه ميخوان سير بشن،ولي چاق نشن

غذای صفر کالری برای رفع گرسنگی

كم كالريها

غذاهای صفر کالری غذاهایی با کالری بسیار پایین و مقادیر بالایی از مواد مغذی هستند. مصرف این غذاها کالری زیادتری می سوزاند، بنابراین احساس گرسنگی نمی کنید.

پوست لیمو ترش

ارزش غذائی پوست لیمو ترش بحدی است که عدم مصرف پوست آن ضایعه بزرگی بحساب می آید.
لیمو ترش را پس از شستن در فریزر قرار دهید، پس از یخ زدن تمام آنرا با دنده ریز رنده کنید .روی هر ماده غذائی که مایلید بپاشید. به همه غذا ها طعم و مزه باور نکردنی می دهد.پوست لیمو 10/5 برابر آب لیمو ویتامین دارد.

هم چنین پوست لیمو با از بین بردن عوامل مسموم کننده در بدن مفید است.علاوه بر آن ضد عفونت میکروبی و قارچی، موثر در مقابل انگل ها و کرم ها بوده فشار خون را تنظیم نموده، ضد افسردگی و ضد استرس و اختلالات عصبی می باشد.مهمتر از همه تاثیر آن روی کیست ها و تومور هاست. این میوه علاج اثبات شده انواع سرطان بحساب می آید.

سیب

خوردن هر روز یک سیب انسان را سالم نگه می دارد و هم چون فیبر دارد چاق کننده نیست این میوه بسیار کم کالری است. 100 گرم سیب 52 کالری دارد.

خیار

خیار آب زیاد و مواد مغذی متعددی مانند ویتامین C و K دارد در 100 گرم خیار حدود 16 کالری وجود دارد ، که جزو غذاهای صفر کالری محسوب می شود.

هندوانه

هندوانه میوه فصل تابستان است چون بدن را کامل هیدراته می کند. پر از آب است 100 گرم آن فقط 30 کالری دارد.

لوبیاها

لوبیاها و حبوبات دیگر به واسطه محتوای بالای فیبر غذایی و پروتئینی که دارند از مواد غذایی عالی برای رفع درد گرسنگی و احساس سیری در بلند مدت محسوب می شوند. فیبر غذایی به تنظیم روند گوارش کمک می کند و تولید هورمون کوله‌سیستوکینین (Cholescystokinin) - ترشح اسید معده را مهار می کند و با کند کردن روند گوارش احساس سیری در مدت زمانی طولانی‌تر را موجب می شود - را افزایش می دهد. سطوح بالای پروتئین در لوبیاها به انرژی تبدیل می شود و در نتیجه، از انتشار گرلین پیشگیری می کند.

گوشت

به عنوان منبع اصلی پروتئین برای بسیاری از مردم جهان، گوشت راه حلی موثر برای رفع گرسنگی است. به جای خوردن چیپس سیب زمینی یا پیتزا، گزینه بهتر برای رفع گرسنگی گوشت گاو، گوشت مرغ یا گوشت ماهی است. هر سه نوع گوشت از نظر ایجاد احساس سیری انتخاب های خوبی هستند زیرا جویدن آنها زمان بیشتری می برد که از نظر روانی بر انسان تاثیرگذار است و احساس سیری را افزایش می دهد. اگر در پی سالم‌ترین گزینه هستید، انواع بدون چربی گوشت ماهی بیشترین پروتئین و سالم‌ترین مجموعه چربی ها را در اختیار شما قرار می دهد.

آووکادو

هنگامی که موضوع چربی های غیر اشباع مطرح می شود، بسیاری از مردم آووکادو را نادیده می گیرند، اما نباید این گونه باشد. خوردن آووکادو روشی موثر برای از بین بردن گرسنگی و دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن است. چربی های غیر اشباع سیگنال سیری را به مغز ارسال می کنند، در شرایطی که به ایجاد تعادل در سطوح کلسترول خون و بهبود کاهش وزن نیز کمک می کنند. یک ترکیب متابولیک ویژه به نام Oleoylethanolamide چیزی است که احساس سیری را در بدن ایجاد می کند و تولید آن توسط چربی های غیر اشباع موجود در آووکادو تحریک می شود.

کرفس

سرشار از ویتامین های A و K، و همچنین فیبر . در، 100 گرم کرفس فقط حدود 16 کالری وجود دارد

زردآلو

زردآلو برای تقویت بینایی و مبارزه با بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی مفید است. 100 گرم زردآلو حاوی 48 کالری است.

مارچوبه

این گیاه سالم قند خون را متعادل نگه می دارد و از دیابت نوع 2 پیش گیری میکند. 100 گرم مارچوبه حاوی 20 کالری است ، که به راحتی هضم می شود.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی برای تقویت پوست و هیدراته کردن بدن مفید است. 100 گرم گوجه فرنگی حاوی 18 کالری است.

قارچ

تحقیقات ثابت کرده است که قارچ با سرطان مقابله میکند و متابولیت های ایمنی را تقویت میکند. این ماده غذایی سالم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید در 100 گرم قارچ فقط 38 کالری وجود دارد.

کلم بروکلی

کلم بروکلی برای لاغر شدن ایده آل است. مواد مغذی زیاد و کالری کم دارد، این برگ سبز در هر 100 گرم 34 کالری دارد.

گل کلم

آیا دوست دارید خوراک گل کلم بخورید ولی می ترسید کالری داشته باشد؟، 100 گرم سیب زمینی حاوی 77 کالری است. شما می توانید بجای سیب زمینی خوراک گل کلم بخورید چون در هر 100 گرم فقط 25 کالری دارد.

چغندر

غنی از آنتی اکسیدان است، این گیاه شیرین در هر 100 گرم فقط 43 کالری دارد

قهوه

برای کسانی که عاشق قهوه هستند در مورد کالری آن نگران نباشند یک فنجان قهوه بدون شیر و یا بدون هرافزودنی حاوی 2 کالری است.

چای سبز

غنی از آنتی اکسیدان و کم کالری است، شما می توانید روزانه چند فنجان چای سبز را بدون هیچ گونه نگرانی در مورد کالری بنوشید 1 فنجان چای سبز حاوی 2 کالری است.

شلغم

دارای فیبر و ویتامین C است ، با شلغم سوپ خوشمزه درست کنید. 100 گرم شلغم شامل 28 کالری است.

هویج

برای میان وعده مناسب است. این سبزی فواید بسیاری از جمله برای تقویت چشم موثر است. 100 گرم هویج 41 کالری دارد.

خاکشیر

دو قاشق خاکشیر بریزید تو یه لیوان آبجوش وقتی ولرم شد صبح ناشتا بخورید هم کبد رو پاکسازی میکنه هم روده ها را خالی میکنه و یبوست رو ریشه کن میکنه. دو قاشق تخم شربتی رو بریزید توی یه لیوان آب جوش وقتی لعاب داد با یه قاشق مرباخوری مربای گل سرخ شیرین کنید و بخورید هم کلسیم و امگا سه بسیار بالایی داره هم سیر نگهتون میداره و گرسنه نمیشید.

اب خوردن

وقتی میخواید آب بخورید حتما آب جوشیده ولرم که توش دو قاشق آبلیموی طبیعی یا لیمو ریختید بخورید هم ورم بدن رو میخوابونه هم لاغر کننده است.

سرکه سیب

سرکه سیب خانگی و طبیعی کلسیم بالایی داره و لاغر کننده است .توی سالاد حتما بریزید یا وقتی میخواید آب بخورید توی آب جوش بریزید ولرم شد بخورید.

سیب

حتما روزانه چندتا سیب که خیلی خیلی خوب شسته شده ( با نمک هم بشورید تا ضدعفونی بشه) با پوست میل کنید

روغن زیتون

روغن زیتون طبیعی مصرف کنید اگه خالی دوست ندارید با آبلیمو یا سرکه سیب مخلوط کنید به جای سس مصرف کنید.

رژیم لاغری بدون گرسنگی!


تاثیر شیوه غذاخوردن به احساس گرسنگی

مصرف سالاد به‌خصوص برای افراد چاق و دارای اضافه وزن بسیار عالی است. اگر سالاد همراه غذا یا قبل از آن مصرف شود فیبر موجود در آن تا حدودی جلوی اشتها را می‌گیرد اما به شرطی که سس سالاد اصلا چرب نباشد. تفاوتی ندارد که سس مایونز استفاده کنید یا روغن زیتون! همه چربی‌ها در هر گرم 9 کیلوکالری دارند! درحالی که هر گرم مواد نشاسته‌ای یا کربوهیدراتی یا گوشت‌ها و پروتئین‌های گیاهی حدود 4 کیلوکالری دارند.

درست است که روغن زیتون عالی است اما برای افراد چاق بالاترین دانسیته کالری را دارد و باید با احتیاط مصرف شود. آهسته غذا خوردن نیز فوق‌العاده مهم است.یکی از مشکلات افراد چاق این است که سریع غذا می‌خورند. از‌طرفی غذاهایی که سریع خورده می‌شوند معمولا خوراکی‌های به‌اصطلاح «راحت الحلقوم» هستند یعنی به جویدن زیاد نیاز ندارند و باعث می‌شوند احساس سیری به تعویق بیفتد.

درنتیجه مقدار غذایی که در یک وعده مصرف می‌شود خیلی بیشتر از نیاز روزانه فرد خواهد بود. غذا باید با آرامش کامل، بدون هرگونه استرس و هیجان و در مدت زمان مناسب میل شود. ترجیحا افراد نباید هنگام غذا خوردن تلویزیون تماشا کنند یا مطالعه و صحبت کنند.

رژیم لاغری بدون گرسنگی!

چه زمانی داروی لاغری استفاده کنیم؟

در رابطه با داروهای لاغری در رژیم درمانی یک استاندارد وجود دارد و خیلی از افراد این استاندارد را رعایت نمی‌کنند. طبق این استاندارد فرد باید شرایط خاصی داشته باشد تا به او دارو توصیه کنیم. مصرف دارو معمولا برای فردی مجاز است که اولا رژیم درمانی را امتحان کرده باشد و به دلایل مختلف نتوانسته باشد با رژیم جواب بگیرد. دوم اینکه این فرد باید نمایه توده بدنش بالای 27.5 یا 29 باشد و همراه با آن 2 عامل خطر نیز سلامتی‌اش را به شدت تهدید کنند یا اینکه نمایه توده بدنی‌اش بالای 30 باشد و رژیم را رعایت کرده و جواب نگرفته باشد.

برای این افراد در مرحله دوم می‌توان از یک داروی مجاز و مورد تایید مراجع رسمی استفاده كرد. بنابراین مصرف این داروها شرط دارد نه اینکه هر فردی چاق بود دارو مصرف کند. علاوه براین نوع دارو، دوز دارو و مدت زمان مصرف دارو برای هر فردی متفاوت خواهد بود.

------------------------------------------------------------------------------------------

فریب تبلیغات را نخورید!

بسیاری از خوراکی‌های رژیمی ازجمله غلات باید همراه با سبوس باشند اما متاسفانه خیلی از شرکت‌های تولیدکننده نان فانتزی برای خوش‌مزه‌تر کردن محصولات‌شان به آنها مقداری روغن یا شکر اضافه می‌کنند در این صورت آن محصول دیگر رژیمی محسوب نمی‌شود. اگر محصولی حاوی مقدار زیادی سبوس باشد و اصلا روغن و شکر نداشته باشد برای افراد چاق و همچنین سایر افراد ایده‌آل خواهد بود. این محصولات علاوه بر فیبر که برای سلامت دستگاه گوارش مهم است دارای مقادیر زیادی ویتامین‌های گروه B نیز هستند.

درمورد محصولات تهیه شده از سیب‌زمینی مانند چیپس نیز باید بدانید که در رژیم‌های کاهش وزن، سیب‌زمینی و فرآورده‌هایش باید در حداقل مقدار ممکن مصرف شوند زیرا سیب‌زمینی در مقایسه با انواع غلات بالاترین نمایه گلایسمی را دارد که به شدت روی کنترل اشتها و گرسنگی اثر سوء می‌گذارد. بنابراین حتی اگر چیپس چربی نداشته باشد باز هم می‌تواند منجر به چاقی شود. البته چیپس معمولا سرخ می‌شود و مقدار زیادی روغن به خودش جذب می‌کند. بنابراین چیپسی تحت عنوان «رژیمی» نداریم.

کاربر گرامي لطفا نظرات خود را در مورد مطالب دلگرم بيان نماييد.

منبع:بیتوته

------------------------------------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی





این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits