دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سوزاندن چربی بدن بعد از 40 سالگی با ماده غذایی
13
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مواد غذایی برای سوزاندن چربی بدن-سوزاندن چربی بدن بعد از 40 سالگی با ماده غذایی- سوزاندن چربی بدن- آب کردن چربی شکمی- چربی در ناحیه شکم

تغذیه نامناسب منجر به بروز مشکلات بسیاری می‌شود که ایجاد چربی در ناحیه شکم یکی از آن‌هاست.

چربی‌ شکم، موردی است که خیلی‌ها را دچار دردسر کرده است. در این جا چند ماده غذایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند به کاهش و رفع چربی شکم کمک خوبی کنند.

مواد غذایی برای سوزاندن چربی بدن

در این مطلب برای شما مواد غذایی سالمی را آورده ایم که نه تنها به شما کمک می کنند وزن از دست بدهید بلکه شامل ریزمغذی هایی هستند که برای مقابله با بیماری های وابسته به افزایش سن، به آنها نیاز دارید. با اضافه کردن این مواد غذایی به رژیم غذایی روزانه تان می توانید در عرض یک سال با سوزاندن چربی بدن بیش از 5 کیلو وزن کم کنید.

مواد غذایی برای سوزاندن چربی بدن

آب نوشیدنی حیات


مطالعه ای که در کالیفرنیا بر روی 240 زن انجام شده است نشان می دهد زنانی که آب را جایگزین نوشیدنی های شیرین می کنند به طور میانگین نزدیک به 2 کیلو بیشتر از زنانی از انجام این کار سرباز می زنند در طول سال وزن کم می کنند.

همچنین افرادی که بیش از 4 فنجان در روز آب می خوردند 1یک کیلو بیشتر از کسانی که آب کمتری می خوردند وزن از دست دادند. به علاوه اسید فسفریک موجود در نوشابه ها سبب کاهش توده استخوانی بدن و در نتیجه پوکی استخوان می شوند.

مواد غذایی برای سوزاندن چربی بدن


کربوهیدرات کامل


مطالعه ای که در کشور انگلستان انجام شده است نشان می دهد زنانی که صبحانه کربوهیدرات دار غنی از فیبر می خوردند نسبت به زنانی که طی صبحانه کربوهیدرات های تصفیه شده(حاوی مقادیر کمتر فیبر) مصرف می کنند میزان سوزاندن چربی آنها در طی روز 2 برابر بیشتر بوده است.

کربوهیدرات های تصفیه شده سبب جهش ناگهانی سطح انسولین خون می شود که این موضوع توانایی بدن را برای استفاده از چربی ها به عنوان سوخت، محدود می کند.

15 ماده غذایی برای آب کردن چربی شکمی!

مواد غذایی برای سوزاندن چربی بدن

بذر کتان


بذر کتان غنی از فیبر و چربی سالم است که به ثبات قند خون کمک می کند از این رو کمتر احتمال دارد که از روی هوس و خوشگذرانی غذا بخورید. برخی از تحقیقات همچنین نشان می دهد بذر کتان به علت مقادیر بالای استروژن گیاهی می تواند

علایم ناشی از نوسانات هورمونی را کاهش دهد.بهتر است از بذرهای کتان زمینی که راحتر هضم می شوند استفاده کنید. می توانید آن را به غلات صبحانه، سوپ ها، سالادها و یا به اسموتی ها اضافه کنید.

مواد غذایی برای سوزاندن چربی بدن


گردو


به جای اسنک ها و غذاهای سرپایی مضر مانند چیپس بهتر است از دانه های آجیل از جمله گردو استفاده کنید: گردو غنی از اسید چرب امگا3 است که سبب می شود که مدت زمان بیشتری احساس سیری و پری داشته باشید.در مطالعه ای یک ساله که افراد دیابتی تحت رژیم کم چربی را مورد بررسی قرار داده است محققان استرالیایی دریافتند آن دسته افرادی که روزانه 8 تا 10 عدد گردو مصرف می کردند وزن و چربی بیشتری از دست دادند.

با این مواد غذایی به جنگ چربی های بدن بروید!

مواد غذایی برای سوزاندن چربی بدن

ماهی سالمون


تنها کمتر از 100 گرم سالمون 530 واحد ویتامین D و 181 میلی گرم کلسیم دارد در واقع یک ترکیب غذایی عالی که هرچه سن شما بالاتر می رود سایز دورکمرتان به آن بیشتر احتیاج دارد.


در مطالعه ای 7 ساله که بیش از 36 هزاز زن 50-79 سال مورد بررسی قرار گرفتند، نشان می دهد زنانی که هم از مکمل های ویتامینD و هم مکمل کلسیم مصرف می کردند در مقایسه با آنهایی که دارونما استفاده کردند، بعد از یائسگی افزایش وزن کمتری داشتند.مطالعه ای دیگر نشان می دهد اگر بدن ویتامین D به مقدار کافی دریافت نکند هورمون کنترل کننده اشتها یعنی لپتین نمی تواند به درستی عمل کند.

مواد غذایی برای سوزاندن چربی بدن


گریپ فروت


در مطالعه ای در دانشگاه آریزونا داوطلبانی که پیش از هر وعده غذایی نصف گریپ فروت می خوردند تا 2.5 سانت ازسایز دور کمرشان کاسته شد که متخصصان علت آن را نارجنین موجود در این میوه می دانند که در سوختن چربی ها کمک می کند.گریپ فروت همچنین منبع بسیار خوبی از ویتامینA ،B5 ، پتاسیم، فولات ، فیبر و همچنین ضد سرطان قوی لیکوپن است.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (13 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits