دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص طالبی،حقایقی درباره خواص طالبی که نمیدانستید!
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خواص طالبی-خواص طالبی چیست-انواع خواص طالبی-آشنایی با خواص طالبی-معرفی خواص طالبی-بررسی خواص طالبی-خواص طالبی برای بدن-خواص طالبی برای سلامتی-خواص طالبی برای ÷وست-خواص طالبی برای کلیه-خواص طالبی برای خون-طالبی-فواید طالبی-مصرف طالبی-میزان مصرف طالبی

خواص طالبی:طالبي به شكل بيضي و دايره يافت مي‌شود و گوشت آن زردرنگ و شيرين و نرم است. اگرچه در تمام سال در دسترس است اما طالبي خوب را فقط در تابستان مي‌توان پيدا كرد.

خواص طالبی

خواص طالبی

طالبي ميوه‌اي كم كالري و بسيار مغذي است و حاوي مقادير زيادي بتاكاروتن، اسيدفوليك، پتاسيم، ويتامين C، فيبر و ويتامين B1 (تيامين) و B3 (نياسين) و B5 (اسيد پانتوتنيك) مي‌باشد.


خواص طالبی:همچنين سرشار از آنتي‌اكسيدان‌ها است كه مي‌توانند از سرطان و بيماري‌هاي قلبي پيشگيري كنيد. ميزان بالاي بتاكاروتن و ويتامين C اين ميوه در بسياري از بيماري‌ها مانع از حاد شدن مشكل مي‌شود.

خواص طالبی


خواص طالبی:تركيب منحصر به فرد طالبي از تشكيل لخته‌هاي غيرطبيعي خون در سيستم قلبي عروقي جلوگيري مي‌كند. ويتامين C موجود در اين ميوه مانع سخت و سفت شدن رگ‌ها و بسته شدن شرائين شده و نيز از سلول‌ها در برابر آسيب‌هاي ناشي از راديكال‌هاي آزاد، محافظت‌ مي‌كند و در پيشگيري از ابتلا به سرطان (بخصوص سرطان روده) بسيار مفيد است.

خواص طالبی


خواص طالبی:بتاكاروتن موجود در طالبي، خطر ابتلا به آب مرواريد (بيماري چشمي) را كاهش مي‌دهد. همچنين فشار خون را پايين مي‌آورد، زيرا پتاسيم آن، سديم بدن را دفع مي‌كند و در نتيجه فشار خون تنظيم مي‌شود. ويتامين C طالبي، گلبول‌هاي سفيد را به مبارزه با عفونت تحريك و به طور طبيعي سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند. طالبي باعث آرامش اعصاب و رفع كم‌خوابي مي‌شود.

خواص طالبی

خواص طالبی:نوشيدن آب طالبي در دوره قاعدگي، از خونريزي زياد جلوگيري كرده و لخته‌هاي خوني را كاهش مي‌دهد. كمبود پتاسيم در بدن باعث گرفتگي عضلات مي‌شود و مصرف روزانه آب طالبي، نياز روزانه بدن به پتاسيم را برطرف مي‌كند. اسيدفوليك بالاي طالبي در زنان باردار، از نقص سيستم عصبي جنين جلوگيري مي‌كند.

خواص طالبی


خواص طالبی:مواد طبيعي و معدني موجود در طالبي شرايطي را در بدن افراد سيگاري به وجود مي‌آورند كه شخص كمتر احساس نياز به نيكوتين مي‌كند. در ضمن، سيگار كشيدن موجب از بين رفتن ويتامين A مي‌شود و با مصرف طالبي، علاوه بر كاهش خطرات سيگار، ويتامين A و بتاكاروتن بدن نيز تأمين مي‌گردد. وقتي در شرايط پراسترس قرار داريد، حتماً يك ليوان آب طالبي بنوشيد، زيرا ضربان قلب را طبيعي مي‌كند و اكسيژن كافي به مغز مي‌رسد و در نتيجه احساس آرامش بيشتري مي‌كنيد.

خواص طالبی

خواص درمانی طالبی

طالبي میوه‌ای اشتها آور بوده، ادرارآور، نرم کننده(ملیّن) و موجب طراوت و شادابی پوست بدن است. هم‌چنین خوردن طالبي، بعد از غذا برای درمان کم خونی مفید است. مصرف طالبی برای کسانی که سل ریوی دارند، یا مبتلا به یبوست و بواسیر هستند، مفید است..

طالبي، تشنگی را در تابستان تسکین می‌دهد. گوشت طالبي برای تسکین سوختگی‌های سطحی یا درمان ورم پوست نیز موثر بوده و آب آن برای نرم کردن پوست مفید است.

خواص طالبی

احتیاط لازم در مصرف طالبی

کسانی که مرض قند دارند باید در خوردن طالبي جانب احتیاط را رعایت کنند یا آن را مصرف نکنند، هم‌چنین کسانی که ورم معده دارند، نباید در مصرف طالبی زیاده روی کنند.

گردآوری:مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits