دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص کنگر،چه میزان با خاصیت کنگر و نحوه مصرف کنگر آشنایی دارید؟
73
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خواص کنگر-خاصیت کنگر-نحوه مصرف کنگر-آشنایی با خواص کنگر-معرفی خواص کنگر-خواص کنگر چیست-خواص داروی کنگر-خواص درمانی کنگر-مصرف کنگر-چگونگی مصرف کنگر-خاصیت های کنگر-خورش کنگر-کنگر با ماست-کنگر با سالاد-کنگر-گیاه کنگر-خصوصیت گیاه کنگر

کنگر يكي از فراوان ترين گياهان مناطق كوهستاني و استيپي ايران است. انتشار جغرافيايي تقريباً در كليه مناطق كوهستاني ايران ،در دامنه هاي الوند ،بين همدان و تويسركان ، همدان و كرمانشاه،كوه هاي آذربايجان ،بختياري ، لرستان، فارس ،كردستان ،خراسان وجنوب البرز بصورت خودرو به فراواني مي رويد.کنگر در كشورهاي اطراف درياي مديترانه و كشور هاي آفريقايي وآسيايي نيز وجود دارد.

خواص کنگر و خاصیت کنگر و نحوه مصرف کنگر

خواص کنگر و خاصیت کنگر و نحوه مصرف کنگر

از تمام قسمت‌هاي گياه كنگر (گل، برگ، ساقه، ريشه) استفاده مي‌شود. غذاهاي متنوعي از آن تهيه و در تهيه ترشي هم از كنگر استفاده مي‌شود. از شيرابه آن در صنايع آدامس سازي استفاده مي‌شود. و همچنين دانه هاي آن بعد از برشته شدن به عنوان چاي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. کنگر به عنوان يك سبزي در فلسطين و ساير كشورهاي عربي هم مورد استفاده مي‌گيرد.

خواص کنگر و خاصیت کنگر و نحوه مصرف کنگر

خواص کنگر

::از جمله خاصیت های کنگر این است که داراي ويتامين‌هاي A-B-D-E مي باشد.کنگر املاح معدني مانند پتاسيم و كلسيم دارد.بادشكن و پيشاب‌آور است.کنگر از اسهال جلوگيري مي‌نمايد.براي درمان مرض قند مفيد است.همچنین کنگر در هضم غذا مؤثر است.

::یکی از خواص کنگر این است که خاصيت آنتي اكسيداني دارد.كليه و مثانه را گرم مي‌كند.براي زخم ريه و جراحات روده مفيد است.ضماد ريشه کنگر براي سوختگي آتش و پيچيدگي عصب مفيد مي‌باشد.صمغ بوته‌ي کنگر ايجاد قي مي‌كند و همراه با آن بلغم وصفراي اضافي بدن را دفع مي‌كند.کنگر داراي هورمون هاي گياهي بوده و ترشحات غدد را تقويت مي‌نمايد. شهرت آن در تقويت غرايز جنسي است.

خواص کنگر و خاصیت کنگر و نحوه مصرف کنگر

::استفاده دیگر و خواص کنگر ،معالجه برص است كه در نتيجه بر هم خوردن تعادل ترشحي داخلي صورت مي‌گيرد . براي معالجه پيسي در گذشته 3/1 آب كنگر را با روغن و موم مخلوط مي‌كردند و روي لكه‌هاي براق مي‌گذاشتند.گیاه کنگر ادرارآور است و براي درمان قولنج‌هاي كليوي ، روماتيسم، آسم ميگرن، سرگيجه بيماري‌هاي پوستي، اختلالات كبدي و سنگ كليه مفيد است.

::ضماد کنگر براي درمان جراحات، خارش و بوي عرق بدن نافع است. مصرف كنگرسبب كاهش كلسترول خون مي‌شود و به هضم غدا كمك مي‌كند.شيره كنگر براي يرقن و اقويت لوزالمعده و كبد و كليه مؤثر است. كساني كه به زكام يا سرماخوردگي مبتلا شده‌اند، بايد از مصرف آن خودداري كنند. كنگر نفخ آور است و مصلحآن ادويه گرم، روغن يا سركه مي‌باشد.

خواص کنگر و خاصیت کنگر و نحوه مصرف کنگر

نحوه مصرف کنگر

۱-پس از پاک کردن کنگر و شستن ان کنگر ها را مانند کرفس خرد می کنند و پس از تف دادن درروغن خورش کنکردرست می کنند.

خواص کنگر و خاصیت کنگر و نحوه مصرف کنگر

۲-کنگرخرد و سرخ شده را در فریزر نگهاری می کنند وهنگام پخت قورمه سبزی ان را با سبزی قورمه مخلوط می کنند.خورش قورمه سبزی با ترکیب کنکر بسیار خوشمزه ترازقورمه سبزی معمولی است.

۳-خوردن کنکر پاک کرده به صورت خام به تنهایی و یا ترکیب ان با سالاد کاهو و ماست.

گردآوری:مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (73 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits