دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۱ خاصیت شگفت انگیز کاهو
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
خواص کاهو ،کاهو گياهي است يک ساله و داراي برگ هاي پهن و دراز و سبز، با طعم کمي شيرين. کاهو موجب افزايش گلبول هاي قرمز خون شده و آهن موجود در آن براي درمان کم خوني مفيد است؛

جدول ارزش غذایی کاهو

خصوصیتمیزان ارزش غذایی
اطلاعات تغذیه سالاد در هر 100 گرم
پروتئین1.4 گرم - 3٪ RA
ویتامین A7404 IU - 148٪ RDA
ویتامین C18.0 میلی گرم - 30٪ RDA
ویتامین E0.3 میلی گرم - 1٪ RDA
ویتامین K174 میکروگرم - 217٪ RDA
تيامين0.1 ميلي گرم - 5٪ RDA
ریبوفلاوین0.1 میلی گرم - 5٪ RDA
نیاسین0.4 میلی گرم - 2٪ RDA
ویتامین B60.1 میلی گرم - 4٪ RDA
فولات38 میکروگرم - 10٪ RDA
اسید پانتوتنیک0.1 میلی گرم - 1٪ RDA
کولین13.4 میلی گرم
کلسیم36 میلی گرم - 4٪ RDA
آهن0.9 میلی گرم - 5٪ RDA
منیزیم13 میلی گرم - 3٪ RDA
فسفر29 میلی گرم - 3٪ RDA
پتاسیم194 میلی گرم - 6٪ RDA
سدیم28 میلی گرم - 1٪ RDA
روی0.2 میلی گرم - 1٪ RDA
منگنز0.3 میلی گرم 13٪ RDA
سلنیوم0.6 میکروگرم - 1٪

خواص کاهو


1.کاهو خواب آور است

یکی از قدیمی ترین خواص کاهو، که به قرون وسطی باز می گردد این مزیت خاص قبلا توسط این تحقیقات تایید شده است. کاهو حاوی لکتوکاریوم بوده که یک ماده شیمیایی استو خواص مشابهی با تریاک دارد. Lactucarium یک ماده سفید و شیری است که در برگ آن قرار دارد. این مواد شیمیایی به شما کمک می کند تا آرامش و کیفیت خواب خود را افزایش دهید. با این حال، در مقایسه با تریاک، عوارض جانبی مضر ندارد.

2. خواص ضد التهابی

التهاب بر روی بسیاری از جنبه های سلامت شما تأثیر منفی می گذارد و می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند مسائل دندانپزشکی، کمر درد و میگرن شود. با این حال، این مشکلات می تواند با کاهو به عنوان بخشی از رژیم غذایی شما جلوگیری شود. این عصاره ها حاوی کاتالیست های بیوشیمیایی، لیپوکسیژناز و کاراژین هستند که کنترل قابل توجهی بر التهاب دارند...

3.خواص ضد باکتریایی کاهو

کاهو خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد.انواع مختلفی از مخمر ها از جمله کاندیدا آلبیکن ها با کاهو به راحتی درمان می شوند.. علاوه بر این، می تواند به محافظت از بدن شما از میکروب های مضر کمک کند. این ویژگی به دلیل ترپن های بیوشیمیایی و کارنولید ها است..

4.کاهو بدن شما را هیدراته می کند

یک کاسه سالاد بخورید و بدن خود را هیدراته کنید کاهو حاوی مقدار قابل توجهی از پتاسیم است که نقش حیاتی در حفظ تعادل مایعات در بدن شما ایفا می کند. تعادل مایع بسیار مهم است، به طوری که اندام های ما می توانند عملکرد خوبی داشته باشند، به همین دلیل است که ورزشکاران توصیه می کنند پس از ورزش غذاهایی با پتاسیم بالا مصرف کنند.

پتاسیم موجود در کاهو همچنین باعث انتقال سیگنال های الکتریکی در سراسر بدن و بهبود کارایی رفلکس های عصبی می شود. در نتیجه با انقباضات عضله کمک می کند و خستگی را رفع می کند...

5.محافظ نورون های عصبی بدن است

مرگ نورون ها ارتباطات فیزیکی مغز را که حافظه شما را تشکیل می دهد، مختل می کند. از این رو، مشکلات مغزی می تواند به بیماری های عصبی مانند آلزایمر منجر شود. از سوی دیگر، کاهو دارای توانایی مبارزه با احتمال چنین بیماری هایی است. عصاره های کاهو می تواند باعث مرگ سلول های عصبی شده و متابولیسم بدن را مختل کند

مزایای نورولوژیکی کاهو به مدت طولانی از زمان های قدیم برای درمان بیخوابی کشف شده است، حافظه را بهبود می بخشد، و عملکرد خوبی را در سالمندان دارد.

خواص کاهو

6.به کنترل اضطراب کمک می کند

تحقیقات بیشتری به این نتیجه رسیده اند که کاهو نه تنها خواص آرامبخشی بلکه خواص آنکسیولیتیک نیز دارد. از این رو، خوردن کاهو می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند.

7. غنی از اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 یکی از مهمترین مواد غذایی هستند که بدن ما برای سلامتی مطلوب نیاز دارد. مواد مغذی مهم مانند امگا 3 خواص فیزیکی و روانی را فراهم می کند.

امگا 3 سلامتی قلب و عروق شما را بهبود می بخشد در نتیجه، امگا 3 خطر سکته مغزی، فشار خون بالا و مشکلات قلبی را کاهش می دهد.

علاوه بر این، امگا 3 به کاهش سطح کلسترول بد یا LDL و همچنین فشار خون کمک می کند. امگا 3 به حفظ ویسکوزیته خون طبیعی کمک می کند و نقش مهمی در حفظ عملکرد مغز بهینه ایفا می کند.

8. تقویت عضلات

کاهو حاوی پروتئین کمی است، ولی دارای آنزیم هایی است که سنتز پروتئین را کارآمد تر می کند. اگرچه کاهو به تنهایی بعید نیست که باعث ایجاد یک عضله شود، اما اثر آن را با سایر منابع پروتئینی تا حدی مهم می دانند.

9. بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن

این یکی از بهترین غذاها برای کاهش وزن است. کاهو از فیبر و سلولز غنی است اما دارای کالری کم است و چربی ندارد. به این ترتیب، از چاقی جلوگیری می کند. همچنین در دفع زباله کمک می کند و می تواند باعث دفع اسیدهای صفراوی در مدفوع شود، که به نوبه خود باعث کاهش سطح کلسترول می شود.

10.باعث مراقبت از پوست می شود

کاهو حاوی ترپن ها، کارنولید ها و گلوکاناز است. این آنزیم هایی که خواص ضد باکتری های کاهو را تشکیل می دهند می توانند به کاهش احتمال ابتلا به عفونت های باکتریایی پوست کمک کنند. به همین ترتیب، کاهو حاوی امگا 3 است که می تواند عفونت های جزئی پوستی مرتبط با آکنه را درمان کند.

علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا 3 موجود در کاهو می توانند پوست را مرطوب کنند و تولید سبوم را مدیریت کنند. امگا 3 همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند دژنراسیون سلول های پوست را کند کند. با ترکیبی از ویتامین C و امگا 3 که در کاهو ، سنتز کلاژن افزایش می یابد و از از دست دادن آب غشای سلولی محافظت می شود....

11. مفید برای بارداری راحت تر و سالم تر

ویتامین های کاهو برای یک بارداری سالم بسیار ضروری است.ویتامین K به جلوگیری از نقص عصبی در هنگام بارداری و خونریزی در طول زایمان کمک می کند. به همین ترتیب، کاهو حاوی فولات است که برای سنتز DNA در دوران بارداری ضروری می باشد..

خواص کاهو

ترجمه توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits