دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چرا نباید برای وزن کم کردن، از قرصهای لاغری استفاده کنم؟
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هیچ قرص و اکسیر سحرآمیزی برای کاهش وزن وجود ندارد. برای کاهش وزن یا باید کمتر بخورید یا بیشتر ورزش کنید یا هر دو. قرصهای لاغری باید در کنار برنامه غذایی و ورزش استفاده شوند نه به جای آنها....

Imageهیچ قرص و اکسیر سحرآمیزی برای کاهش وزن وجود ندارد. برای کاهش وزن یا باید کمتر بخورید یا بیشتر ورزش کنید یا هر دو.

قرصهای لاغری باید در کنار برنامه غذایی و ورزش استفاده شوند نه به جای آنها. قرصهای لاغری اثرات جانبی دارند و نباید بدون تجویز پزشکتان از آنها استفاده کنید.

داروهای کاهش وزن برای عموم مناسب نیستند و نباید به صورت بلند مدت استفاده شوند.

داروهای کاهش وزن از طریق کنترل اشتها، افزایش احساس سیری یا تغییر در جذب چربی غذایی که می خورید عمل کرده و باعث کاهش وزن می شوند. قرصهایی که از طریق کنترل اشتها و حس سیری عمل می کنند بر روی ترکیبات شیمیایی مغز اثر می گذارند.

این قرصها باعث می شوند شما کمتر احساس گرسنگی کنید و به این ترتیب به شما در حفظ رژیم غذایی کم کالری کمک می کنند. عوارض جانبی عبارتند از خشکی دهان، بی خوابی، اضطراب و افزایش ضربان قلب و فشار خون.

داروهایی نیز که جذب چربی را تغییر می دهد اشتها را کاهش نمی دهند، ولی تا حدود ۳۰ درصد جلو جذب کالری دریافتی از چربی هایی که می خورید را می گیرند.

چربی از راه مدفوع دفع می شود و باعث بروز عوارض جانبی ای به صورت مدفوع روغنی یا رقیق و گازهای دستگاه گوارش می شود.

منابع:
مجموعه کتابهای انجمن دیابت امریکا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits