دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
این غذا‌ها - شب کوری - را از شما دور می‌کند
0
زمان مطالعه: 1 دقیقه
این غذا‌ها - شب کوری - را از شما دور می‌کند - دکتر پیام فرهبخش متخصص تغذیه در خصوص تغذیه مفید و -کوری
این غذا‌ها - شب کوری - را از شما دور می‌کند

دکتر پیام فرهبخش متخصص تغذیه در خصوص تغذیه مفید و مغذی برای سلامت چشم گفت: ویتامینی که در سلامت چشم موثر است، ویتامین A است، که هم می‌توانیم از مکمل‌های ویتامین A استفاده کنیم و هم موادی که حاوی پیشساز ویتامین A مثل بتاکاروتن هستند، استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: این مواد شامل میوه‌ها و سبزیجاتی هستند که رنگ‌دانه‌های نارنجی و قرمز دارند مانند هویج، انبه و طالبی که اینها برای سلامت بینایی بسیار موثر هستند.

این متخصص تغذیه گفت: غذاهایی که حاوی سبزیجاتی سبز برگ هستند مثل غذایی که با سبزی درست می‌شود در این زمینه کمک کننده هستند.

وی در ادامه گفت: روش‌های طبیعی برای حفظ سلامتی چشم بسیار موثر است، در صورتی که شخص در شرایط خاصی باشد و نتواند از مواد غذایی استفاده کند، اختلال در جذب و اختلال در مسیرهای هضم و گوارش داشته باشد و یا شخصی باشد که بستری است و نمی‌تواند غذا دریافت کند بهتر است در این شرایط از مکمل‌ها کمک بگیرد.

وی در پایان گفت: مصرف ویتامین َA مانع از بروز شب کوری شده و در صورت ابتلا موجب درمان آن می‌شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits