دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آب فاتر _ آبی که برای بدن معجزه می کند
7
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نوشیدن "آب فاتر" به‌صورت ناشتا علاوه بر اینکه خواص متعددی برای حفظ سلامت بدن دارد، می‌تواند کمک زیادی به درمان "کبد چرب" کند.

فواید آب فاتر برای درمان تمام بیماری های کبدی و روده ای

ترکیب عصاره به لیمو به همراه آب فاتر، شکر قهوه‌ای و چند قطره آب لیمو ترش تازه از موثرترین شربت‌ها برای رفع عطش و پاک کننده کبد و معده است.
آب فاتر پاک کننده کبد و معدهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان؛ آب فاتر، آب جوشیده‌ای است که به محض جوشیدن از روی آتش برداشته و ولرم شده باشد و آبی سبک با فواید بسیار است که نوشیدن آن برای پاکسازی بدن توصیه شده است.
آب شهری کلر و فلوئور زیادی دارد و به دستگاه تنفسی آسیب می‌رساند، ولی وقتی جوشیده می‌شود مقدار زیادی از کلر آن از بین می‌رود و آب فاتر املاح کمتری نسبت به آب لوله کشی دارد و مصرف روزانه چهار تا پنج لیوان آب فاتر در مبتلایان به سنگ کلیه یا پروستات ضروری است.
بر اساس روایات آب فاتر در صورتی که ناشتا استفاده شود باعث پاک شدن معده و کبد، خوشبو شدن بدن و دهان، محکم شدن دندان ها، جلا دادن چشم و بینایی قوی، درمان بلغم، فرونشاندن گرمی معده و درمان میگرن می‌شود.
خستگی، بی حالی، سنگ کلیه، یبوست و بواسیر از جمله عوارض کم‌آبی بدن به شمار می‌رود و افرادی که آب کافی نمی‌نوشند اغلب دچار غلبه سودا یا صفرا می‌شوند.

آب فاتر

همانطوری که نوشیدن این آب توصیه شده، نوشیدن آب یخ منع شده و بنا به گفته ابن سینا آب یخ اگر در جوانی فرد را بیمار نکند در کهنسالی وی را سخت بیمار می‌کند.
استفاده از آب یخ باعث مشکلات کبدی مانند سیروز کبدی یا آسیب جدی به حنجره می‌شود، علاوه بر این مصرف نوشیدنی‌های داغ همچون آب جوش یا چای داغ نیز به حنجره آسیب وارد می‌کند.
مردم در قدیم آب جوش می‌خوردند، ولی الان چای می‌خورند که بسیار مضر است.
باید دقت شود که آب نباید زیاد بجوشد بلکه به محض به جوش آمدن و رسیدن به نقطه جوش بایستی از روی شعله برداشته شود وگرنه آب خاصیتش را از دست می‌دهد.
مصرف آب فاتر به همراه چند قطره آب لیموترش تازه بهترین نوشیدنی برای پاکسازی بدن است و منجر به سم‌زدایی کبد و معده می‌شود.
اشخاصی که دچار اضافه وزن هستند باید آب فاتر را به همراه چند قطره آب لیموترش تازه هر روز صبح مصرف کنند تا ماهانه ۲ تا سه کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند.
ترکیب آب فاتر به همراه تخم شربتی ریز یا اِسفرزه، چند قطره لیموترش تازه، آلو بخارا و عسل نقش بسزایی در رفع تشنگی دارد.

چطور آب فاتر تهیه کنیم؟

فواید آب فاتر

همانطور که گفته شد آب فاتر آب ولرم است. برای تهیه این آب می توانید از آب چشمه استفاده کنید. اگر به آب چشمه دسترسی ندارید می توانید از آب لوله کشی هم استفاده کنید.آب شهری کلر و فلوئور زیادی دارد و به دستگاه تنفسی آسیب می رساند، ولی وقتی جوشیده می شود مقدار زیادی از کلر آن از بین می رود.
مصرف آب فاتر به همراه چند قطره آب لیموترش تازه را بهترین نوشیدنی برای پاکسازی بدن می شود، استفاده از این ترکیب در افرادی که قصد ترک اعتیاد دارند، ضروری بوده، زیرا منجر به سم زدایی کبد و معده می شود.اشخاصی که دچار اضافه وزن هستند می توانند آب فاتر را به همراه چند قطره آب لیموترش تازه هر روز صبح مصرف کنند تا ماهانه ۲ تا سه کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند. آب فاتر به همراه چند قطره لیموترش تازه و عسل برای کاهش حرارت بدن و رفع عطش موثر است. افرادی که مشکل زخم یا ورم معده دارند نباید این نوشیدنی را با معده خالی مصرف کنند.

نکته : آب فاتر به همراه تخم شربتی ریز یا اِسفرزه، چند قطره لیموترش تازه، آلو بخارا و عسل نقش بسزایی در رفع تشنگی دارد. این نوشیدنی رفع کننده خشکی روده، یبوست و بواسیر است.تخم شربتی، دانه بارهنگ و اِسفرزه سه برابر حجم خود آب جذب کرده و پنج تا شش ساعت پس از مصرف در روده بزرگ این آب را پس می دهند.
معجون آب فاتر به همراه عصاره غوره و عسل یا شکر قهوه ای نیز از دیگر نوشیدنی های ضد عطش محسوب می شود. همچنین عصاره به لیمو به همراه آب فاتر، شکر قهوه ای و چند قطره لیموترش تازه شربت فوق العاده ای برای رفع عطش است. برای تهیه عصاره به لیمو افراد باید این گیاه را دم کرده و از صافی آن را عبور دهند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (7 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits