دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
4 غذای پرطرفدار به سبک رژیمی
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اغلب غذاهای پرطرفدار و خوشمزه مانند لازانیا و سالاد ماکارونی، جز غذاهای پرکالری و چاق‌کننده هستند. به همین دلیل افرادی که قصد لاغری و کاهش وزن دارند، برخلاف میل خود، از مصرف آنها صرف نظر می‌کنند .

اما کافی است تا این افراد، در انتخاب مواد غذایی برای پخت و تهیه غذاهای خود، دقت کنند تا به راحتی بتوانند همه نوع غذایی را بخورند و لاغر شوند!

تنها راز تهیه غذاهای پرطرفدار برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، تهیه غذا به سبک رژیمی است. در ادامه این مقاله چند نمونه از غذاهای کم کالری( https://ghonchehoil.com/tag/dietetic-food-recipes/ ) و پرطرفدار را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه سالاد ماکارونی، اما رژیمی!

زمانی که اسم این غذای خوشمزه آورده می‌شود، همه غذایی پرچرب و سنگین را تصور می‌کنند. اما اگر در انتخاب مواد ترکیبی و خرید روغن خوراکی دقت داشته باشید، می‌توانید این غذا را به همان خوشمزگی، اما به‌صورت کاملا رژیمی، تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی:

پاستا یا ماکارونی فرمی: ۳۰۰ گرم

سینه مرغ: به میزان دلخواه

خیارشور: 1 پیمانه

ذرت: 2/1 پیمانه

نخود فرنگی: 2/1 پیمانه

شوید یا جعفری خرد شده: 2 قاشق غذا خوری

ماست (به‌جای استفاده از سس مایونز): 1 الی 2 پیمانه

آبلیمو: 2 قاشق غذاخوری

روغن: 1 الی 2 قاشق غذاخوری

ابتدا برای تهیه سالاد ماکارانی، باید سینه مرغ را با ادویه‌های دلخواه خود بپزید و به‌صورت ریش ریش در بیاورید. مرحله بعدی، آب پز یا بخارپز کردن سبزیجاتی مانند نخود فرنگی و ذرت است. پاستا یا ماکارونی‌ها را نیز در آب جوش بریزید تا کاملا نرم شوند. سپس آبکش کرده و زیر آب سرد قرار دهید تا به یکدیگر نچسبند. در نهایت تمامی مواد اولیه را با یکدیگر مخلوط کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه لازانیای کم کالری

لازانیای کم کالری

لازانیا از محبوب‌ترین غذاها است و به نظر غذایی پرکالری می‌آید، اما می‌خواهیم این غذای خوشمزه را به سبک کم کالری برای افرادی که قصد کاهش وزن و لاغری دارند، تهیه کنیم. برای تهیه لازانیای رژیمی باید این مواد اولیه را تهیه کنید:

پیاز خرد شده: ۱ عدد

قارچ ورقه شده: ۱ فنجان

سیر خرد شده: ۲ حبه

کدوی سبز خرد شده: ۲ عدد

رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذا خوری

پنیر رنده شده بدون چربی: به میزان دلخواه

آویشن، فلفل، نمک و سایر ادویه‌های دلخواه: به میزان لازم

اگر می‌خواهید یک غذای سالم تهیه کنید، آشپزی با غنچه را انتخاب کنید. مقدار کمی روغن را در تابه بریزید و پیاز را کمی سرخ کنید، سپس به ترتیب، کدو، سیر و قارچ را اضافه کرده و به خوبی تفت دهید. در نهایت رب گوجه و ادویه‌ها را به مواد لازانیا اضافه کنید.

پس از پخت ورقه‌های لازانیا (با توجه به دستور نوشته شده روی بسته لازانیا)، ظرف لازانیا را چرب کنید و ورقه‌های لازانیا را کف ظرف بچینید، سپس مواد را لایه لایه همراه با پنیر پیتزا روی ورقه‌های لازانیا قرار دهید. لازانیای رژیمی را می‌توانید هم روی گاز و هم در فر گرم شده، به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا آماده شود.

طرز تهیه کباب تابه ای با کمترین میزان روغن

کباب ماهیتابه‌ ای

کباب تابه ای از دیگر غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که می‌توان آن را به سبک رژیمی تهیه کرد. طرز تهیه کباب کوبیده در تابه نیز مشابه همین دستور است. برای پخت این غذا، به این مواد اولیه نیاز دارید:

گوشت چرخ کرده: ۵۰۰ گرم

پیاز: ۱ عدد بزرگ

گوجه فرنگی: ۳ الی ۴ عدد

رب گوجه فرنگی: ۱ الی ۲ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

برای اینکه کباب تابه‌ای یا هر نوع غذای کم کالری را به‌صورت رژیمی تهیه کنید، بهتر است از یک روغن مرغوب مثل غنچه استفاده کنید. جهت تهیه این غذا، ابتدا باید پیاز را رنده کنید و به‌خوبی آب پیاز را بگیرید.

سپس گوشت و پیاز را به خوبی با یکدیگر ورز دهید و ادویه‌ها را به مواد اضافه کنید. سپس مواد را برای نیم الی یک ساعت در یخچال قرار دهید. سپس مواد را روی تابه به صورت یکنواخت پخش کنید، پس از آب انداختن کباب، رب رقیق شده همراه با گوجه را در تابه بریزید.

جهت تهیه کباب کوبیده رژیمی، باید به جای تهیه گوشت گوسفندی کامل، نیمی از گوشت گوساله را با نیمی از گوشت گوسفندی ترکیب کنید.

با خوردن پیتزا لاغر شوید!

پیتزا-رژیمی

بی شک پیتزا از غذاهای مورد علاقه اغلب افراد است، اما کسانی که مستعد چاقی هستند و قصد کاهش وزن دارند، بر خلاف میل خود، از خوردن این غذای خوشمزه صرف نظر می‌کنند. اما هر پیتزایی چاق کننده نیست. اگر به انتخاب مواد، قبل از پخت پیتزا دقت داشته باشید، می‌توانید هم پیتزا بخورید و هم لاغر شوید. برای تهیه پیتزا رژیمی باید این مواد غذایی را تهیه کنید:

خمیر پیتزای آماده نازک: ۱ عدد

فلفل دلمه‌ای: ۲ الی ۳ عدد

گوجه فرنگی بزرگ: ۱ عدد

قارچ: 1 پیمانه

ذرت: نصف پیمانه

سس گوجه همراه با دو حبه سیر: 1 پیمانه

برگ ریحان: یک چهارم پیمانه

نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

پنیر کم چرب: به میزان دلخواه

سس گوجه را روی نان آماده بمالید، سپس مقدار کمی از پنیر کم چرب را روی نان پخش کنید. حال باید تمامی مواد نگینی شده را روی پنیر بگذارید و در انتها، باقی‌مانده پنیر پیتزا روی مواد پخش کنید و ادویه‌های دلخواه خود را روی آن بریزید. پیتزا را به مدت ۱۵ دقیقه در فر با دمای ۱۲۰ درجه قرار دهید و سپس پیتزای خوشمزه و رژیمی خود را میل کنید.

با استفاده از دستورغذایی‌هایی که در بالا بیان کردیم، تنها با انتخاب محصولات غنچه و روغن مناسب و مواد غذایی سالم ، می‌توانید غذاهای رژیمی و خوشمزه را برای خود درخانه تهیه کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits