دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
میوه های مفید برای درمان اسهال

چه میوه ای برای درمان اسهال مفید است؟

میوه های مفید برای درمان اسهال
17
زمان مطالعه: 6 دقیقه
برای درمان اسهال چه بخوریم : در این بخش از دلگرم شما را با انواع میوه برای درمان اسهال آشنا می کنیم که علاوه بر تامین آب بدنتان به درمان خانگی و طبیعی بیماری شما هم کمک می کنند.

میوه های مفید برای درمان اسهال

معرفی میوه های مفید برای درمان اسهال : روش‌های درمان اسهال کودکان و بزرگسالان با استفاده از میوه های ضد اسهال برای شناختن میوه های ضد اسهال با ما همراه باشید.وقتی فردی به بیماری اسهال دچار می‌شود باید به خوراک خود توجه داشته باشد میوه‌ها نیز از این موضوع مستثنی نیستند. خوردن هر میوه‌ای در زمانی که فرد بیماری اسهال دارد توصیه نمی‌شود چرا که هضم بعضی از میوه‌ها نیاز به ترشح آنزیم دارد و فشار زیادی را به معده ممکن است وارد کند.به طور معمول در زمانی که فرد دچار اسهال می‌شود خوردن میوه‌هایی که بر سیستم گوارش تأثیر مثبت می‌گذارد و هضم آسانی دارد توصیه می‌شود. با شناختن میوه‌های مفید برای درمان اسهال می‌توانید در خانه اسهال خود را درمان کنید.

خرما یکی از میوه های مفید برای درمان اسهال

کدام میوه ها برای اسهال خوب است؟

خرما یکی از میوه های مفید برای درمان اسهال میباشد و توانایی تنظیم فرآیند گوارش را داراست. این میوه گرمسیری مشکلاتی از قبیل اسهال حاد و یبوست را برطرف کرده و به دلیل داشتن نیکوتین می‌تواند اختلالات روده را بهبود بخشد.خرما حاوی فیبرهای محلول و نامحلول و اسیدهای آمینه می‌باشد که می‌توانند به هضم بهتر غذا کمک کند.مصرف مداوم خرما باعث تحریک رشد باکتری‌های مفید در روده می‌شود و رشد ارگانیسم‌های پاتولوژیک را بهبود می‌بخشد.

separator line

میوه به یکی از میوه های ضد اسهال

میوه درمانی اسهال

میوه‌ی به، یکی از بهترین راه گیاهی برای درمان اسهال معرفی شده است. این میوه، به عنوان مقوی معده و دستگاه هاضمه عمل می‌کند.به، می‌تواند اسهال‌های خونی را نیز به دلیل داشتن ترکیبی به نام پکتین که کربوهیدراتی پیچیده است درمان کند.

separator line

موز بهترین میوه برای درمان اسهال

برای درمان اسهال چه بخوریم

یکی از بهترین میوه های مفید برای درمان اسهال موز است چرا که هضم آن آسان است. موز رسیده و خام در درمان اسهال تاثیرگذارتر است. آمیلاز موجود در موز اسهال همراه با استفراغ را درمان می‌کند.موز به دلیل داشتن فیبر قابل حل اینولین، می‌تواند به رشد باکتری‌های مفید روده کمک کند.پتاسیم موجود در موز نیز الکترولیت‌های دفع شده بدن توسط بیماری اسهال را به بدن بازگردانده و در بهبود بیماری اثر بخش است.در بیماری اسهال فرد آب زیادی از بدن از دست می‌دهد و برای بهبودی فرد، سرم خوراکی و مایعات تجویز می‌شود و در صورت حاد شدن بیماری توسط پزشک سرم تجویز می‌شود، موز به دلیل دارا بودن پکتین که یک نوع فیبر قابل حل می‌باشد می‌تواند از دفع مایعات و آب درون روده جلوگیری کند.

separator line

میوه سیب و فواید بی نظیرش برای درمان اسهال

میوه سیب بهترین میوه برای درمان اسهال

سیب برای درمان اسهال مفید است البته به شرطی که پخته مصرف شود.سیب خام به دلیل داشتن فیبرهای فراوان فرآیند هضم را درون روده فرد بیمار سخت می‌کند و ممکن است فرد در معده احساس سنگینی کند.

separator line

زردآلو مفید برای درمان اسهال

هنگام اسهال این چند میوه را بخورید!

برای بهبود اسهال حدود ۱۰ گرم برگ خشک شده‌ی زردآلو را همراه با آب سرد استفاده کنید.زردآلو به دلیل رفع تشنگی و عطش می‌تواند در هنگام اسهال و از دست دادن آب بدن مؤثر باشد.

separator line

مصرف میوه لیمو برای درمان اسهال

آشنایی با خوراکی های مفید و موثر در درمان اسهال

لیمو به عنوان ضدعفونی کننده دستگاه گوارش به حساب می‌آید.افرادی که در اثر اسهال آب بدنشان را از دست داده‌اند شربت آب‌ لیمو میل کنند.یکی از ویژگی‌های لیمو از بین بردن باسیل‌های تبی تیفوئید یا همان بیماری حصبه است، این میوه اسهال خونی را نیز درمان می‌کند.اگر از خوردن غذای ناسالم و مانده اذیت شدید کافی ست چند قطره آب لیموی تازه را درون آب ریخته و بخورید. در کشور آلمان اگر مردم به تصفیه آب آشامیدنی شک داشته باشند چند قطره لیموترش تازه به آب اضافه کرده و میل می‌کنند چرا که لیمو خاصیت ضد باکتریایی دارد.لیمو می‌تواند حالت تهوع را نیز بهبود بخشد.

separator line

میوه نارگیل برای درمان اسهال

میوه برای درمان اسهال

آب نارگیل ملین و ضد اسهال بوده و برای سوء هاضمه نیز مفید می‌باشد. آب از دست رفته بدن را جایگزین می‌کند.یکی دیگر از خواص نارگیل ضد سم بودن آن است و سم‌های احتمالی موجود در بدن را که توسط اسهال به وجود آمده برطرف می‌کند. برای رفع اسهال روزی ۲ فنجان آب نارگیل را میل کنید.دم کرده‌ی ریشه‌ی درخت نارگیل برای درمان اسهال خونی استفاده می‌شود.

حتماً بخوانید:
لیست غذاهای مناسب برای درمان اسهال و استفراغ در بزرگسالان

لیست غذاهای مناسب برای درمان اسهال و استفراغ در بزرگسالان

تغذیه برای درمان اسهال: در مواقعی که اسهال دارید، باید از خوردن بعضی از خوراکی‌ها خودداری کنید. در عین حال مصرف بعضی از مواد غذایی یا دمنوش‌ها باعث…

8 ماده غذایی دیگر که برای درمان اسهال مفید هستند

1- دم کرده یونجه اسهال را درمان می کند. اما مصرف زیاد یونجه توصیه نمی شود، زیرا باعث ایجاد نفخ می شود.

2- علف هفت بند، برای درمان اسهال خونی، بواسیر و اسهال مفید است.

3- در طب سنتی هند موز کال، یبوست زا است و در درمان اسهال ساده و اسهال خونی مفید است و در بهبود زخم های روده کاربرد دارد. شیره گل های موز برای درمان اسهال خونی معجزه می کند.

4- چای ریحان برای رفع بی اشتهایی، درمان اسهال، نفخ و زخم معده به کار می رود.

5- گشنیز گاهی اوقات به عنوان یک ملین برای درمان یبوست و گاهی برای درمان اسهال استفاده می شود.

6- ماست برای درمان اسهال کودکان مفید است. متخصصان در هنگام مصرف آنتی بیوتیک ها، مصرف ماست را توصیه می کنند، زیرا اغلب آنتی بیوتیک ها باعث نابودی باکتری های مفید دستگاه گوارش و اختلال در کار آن و بروز اسهال می شوند.

7- گل های خشک شده انبه، برای درمان اسهال، اسهال خونی مزمن و برخی مشکلات مثانه مفید است. مغز هسته انبه، ضد اسهال است.

8- مصرف ازگیل خام موجب تقویت بدن می‌شود و برای درمان اسهال مفید است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (17 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits