دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش تربیت کودکان،نکات مهم تربیت کودک که والدین باید بدانند
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آموزش تربیت کودکان-نکات مهم تربیت کودک-تربیت کودک-روش های تربیت کودک-روش تربیت کودک-راههای تربیت کودک-راههای صحیح تربیت کودک-روش صحیح تربیت کودک-نکات تربیت کودک-نکات ضروری تربیت کودک-تربیت کودکان-والدین و تربیت کودک

آموزش تربیت کودکان نکات مهم تربیت کودک:هر پدر و مادر دل سوزی برای آن که در تربیت کودک خود موفق تر باشند و با اطمینان بیشتری به روش تربیتی خود ادامه دهند باید برخی از اطلاعات ضروری و نکات مهم تربیت کودکان را بدانند.حال برای دانستن این نکات مهم با دلگرم همراه شوید:

آموزش تربیت کودکان نکات مهم تربیت کودک

آموزش تربیت کودکان نکات مهم تربیت کودک

۱-نکات مهم تربیت کودک:آگاهی از اصول کلی رشد:

آگاهی والدین از اصول کلی رشد و توانایی های کودکان در مراحل مختلف سبب می شود که اولاً پدر و مادر توقع خود را از طفل بر میزان توانایی های جسمی و ذهنیش منطبق کنند و بدانند که در سنین مختلف چه توقعی از کودک داشته باشند و به او بیهوده فشار نیاورند و برای آموختن عجله نکنند.

آموزش تربیت کودکان نکات مهم تربیت کودک

۲-نکات مهم تربیت کودک:شناخت تفاوت های فردی کودکان:

والدین باید بدانند همان طور که کودکان ازلحاظ ظاهری با همدیگر فرق دارند از لحاظ هوش و استعداد نیروی جسمانی و به طور کلی توانایی های بدنی و ذهنی نیز با همدیگر فرق دارند، گذشتن ازمراحل رشد و رسیدن به کمال، مانند بالا رفتن از پله های نردبان است و همه باید آن را طی کنند، اما بالا رفتن از این پله ها، در همه کودکان یکسان و همزمان نیست. یکی کندتر و دیگری تندتر می رود .

آموزش تربیت کودکان نکات مهم تربیت کودک

۳-نکات مهم تربیت کودک:شناخت روش صحیح :

برخورد با کودکان و تعلیم و تربیت آن ها نیازمند روش صحیحی است آگاهی از روش های مناسب مسلماً کارتربیت را آسان تر می کند اما روش هایی که مبتنی بر واقع بینی نباشد کار تربیت را دشوار تر می کند.

آموزش تربیت کودکان نکات مهم تربیت کودک

۴-نکات مهم تربیت کودک:استفاده از شرایط و امکانات مناسب:

تصور نکنید که برای تربیت کودک حتماً باید شرایط بخصوص یا امکانات فوق العاده وجود داشته باشند فقط کافی است که والدین شرایط بخصوص یا امکانات فوق العاده را بشناسند و از کوچکترین فرصت بهره گیرند و این فرصت را کودکان به شما می دهند.

آموزش تربیت کودکان نکات مهم تربیت کودک

۵-نکات مهم تربیت کودک:آگاهی از رفتار مناسب:

والدین باید توجه داشته باشند که رفتار آن ها از کودکانشان پنهانو از چشمان آن ها دور نمی ماند هر رفتاری که آن ها در مقابل طفل داشته باشند در موفقیت یا عدم موفقیت آن ها تاثیر می گذارند،

آموزش تربیت کودکان نکات مهم تربیت کودک

پس باید توجه داشت:

۱-رفتار با همسر چگونه است احتراماً یا توهین آمیز است.

۲-در مورد روش تربیتی به کار رفته با همسرتان توافق دارید یا نه اگر اختلاف دارید آیا اختلافتان را در جلوی چشمان کودک بروز می دهید یا نه .

۳- رفتار خودتان درمقابل موفقیت یا عدم موفقیت روش تربیتی خودتان چگونه است.

بنابراین نتیجه می گیریم که تربیت کودک آن قدر دشوار نیست که حتماً نیاز به تحصیلات دانشگاهی داشته باشد و آن قدر هم آسان نیست که بی اهمیت جلوه کند و بتوان بی تفاوت از کنار آن گذشت، بلکه تنها شناخت کودک و آشنایی با مشکلات و مسائل او در مراحل سنی مختلف و آگاهی از روش صحیح تربیت کفایت می کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits