دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
انار و فواید اعجاب انگیز این میوه برای سرماخوردگی
6
زمان مطالعه: 6 دقیقه
پدیدار شدن علائم سرماخوردگی درافراد ، آنها را به فکر خوردن مواد غذایی که برای بهبود این بیماری مؤثر هستند می اندازد دراین مقاله ما علاوه بر تأثیر انار برسرماخوردگی، فواید دیگر این میوه اشاره خواهیم کرد .

​آیا انار برای سرماخوردگی مضر است ؟

ویتامین C موجود در اناربرای درمان کم خونی و فقرآهن و همچنین جلوگیری از سرماخوردگی تاثیرگذار است.

کارشناسان تغذیه براین عقیده اند که در انار ویتامینی وجود دارد که درپیشگیری ازکم خونی و فقرآهن افراد ،پیشگیری ازابتلا به سرماخوردگی ،پیشگیری ازآلزایمر، وکاهش فشارخون و…. بسیارمؤثراست .

وهمچنین پتاسیم موجود دراین میوه باعث پیشگیری ازبیماری قلبی وعروقی می شود واز پوکی استخوان زنان در بعد از یائسگی جلوگیری می کند .

شاخص ترین ویتامین های موجود در انار ویتامین های گروه B هستند.

که درواکنش ها ی شیمیایی بدن نقش بسیار مهمی دارند و ویتامین B1 ازاین گروه که در جلوگیری از بیماری های عصبی بسیار حائز اهمیت است و وجود پلی فنولیک ، اسید الاژیک ،وآنتی هیستامین (رنگدانه های موجود در انار ) باعث جلوگیری ازسرطان سینه درزنان و پروستات در مردان می شود .

انار دارای آنتی اکسیدان بسیار بالایی است و از این رو به سیستم دفاعی بدن نیز کمک می کند وخوردن آن با هسته درافرادی که ناراحتی گوارشی ندارند توصیه می شود .

انار پخته برای سرماخوردگی

با پختن انار آنتی بیوتیک خیلی قوی بوجود می آید که هر نوع عفونت ناشی از سرما خوردگی مانند گلو درد ، گوش درد ،و عفونت های ریه ها و…… را ترمیم و درمان می کند.

فراموش نکنید که شب قبل ازخواب باید میل شود وبعد ازآن چیزی خورده نشود درصورت عفونت های شدید بهتراست 3 شب این کاررا تکرارکنید.

اثرات معجزه آزای این آنتی بیوتیک قوی رو در صبح روز اول مشاهده خواهید کرد. ولی در صورت عفونت های شدید بهتره درمان رو 3 شب ادامه بدید…

فواید بی نظیر انار پخته برای درمان سرماخوردگی

طرز تهیه انار پخته برای سرماخوردگی

  1. یک عدد انار رو بذارید روی شعله پخش کن با حرارت بسیار کم…توی خودش اروم اروم میجوشه…صداشو میشنوید….و پخته میشه
  2. بیست دقیقه بذاری بمونه…گاهی بچرخونیدش
  3. بعد بذارید یکم خنک بشه
  4. بعد میل کنید..
  5. یادتون باشه…فقط پوست روشو نخورید…پرده ها و رگه های داخلش رو.ختما حتما با دونه های پخته شده بخورید
  6. شب باید میل کنید روش هیچی نخورید و بخوابید تا صبح

انار برای چه نوع بیماری هایی مفید است ؟

به گفته پزشکان انار برای حفظ گردش خون بسیار مفید است. همچنین خوردن این میوه برای به دست آوردن دوباره انرژی بدن کسانی که از بیماری طولانی مدت برخاستند بسیار توصیه می شود.

از دیگر خواص درمانی این میوه نیز می توان به بهبود مشکلات قلبی، اختلالات معده، انواع سرطان، مشکلات دهان و دندان، آرتروز، کم خونی و دیابت نیز اشاره کرد.

همچنین از زمان های قدیم از پوست این میوه برای تمیز کردن دندان ها نیز استفاده شده است ، به علاوه آب آن برای درمان گلو درد بسیار مفید می باشد.

با توجه به یک مطالعه تحقیقاتی که در مجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شده است انار سر شار از آنتی اکسیدان است که می تواند از اکسیداسیون کلسترول بد جلوگیری کند.

​آیا انار برای سرماخوردگی مضر است
انار پخته برای سرماخوردگی

فواید دیگر انار برای سرماخوردگی

انار برای گلو درد

درمورد فواید انار میوه بهشتی بزرگان ومحققان بسیارصحبت کرده اند که دراینجا به چندین مورد آن می پردازیم .

  1. اول خاصیت آنتی اکسیدانی (ضد سرطانی ) انار است که قبلا هم به آن اشاره کردیم آنتی اکسیدان انار 3 برابر چای سبز است وهمانطور که می دانید وظیفه آنتی اکسیدان ها حفاظت از بدن دربرابر استرس ها ، و آلودگی های شیمیایی ،و مقابله با انواع سرطان ها می باشد .
  2. دوم اینکه انارجلوی مسدود شدن رگ ها ودرنتیجه بیماری قبلی را می گیرد به این صورت که ازاکسیده شدن LDL (چربی بد خون )جلوگیری می کند . و مانع از چسبیدن پلاکت های خونی به هم ولخته شدن خون می گردد یعنی چربی خون و در نتیجه فشارخون را کاهش می دهد .
  3. سوم اینکه اناربه زیبایی پوست کمک کرده وازسرطان پوست جلوگیری می کند (مقابله با رادیکال های آزاد که به دیواره پوست برخورد می کنند وآنها راتخریب می کنند)
  4. چهارم اینکه انار جزء میوه های ادرارآور است وکلیه را فعال کرده وبی نظمی واختلال درآن راکاهش می دهد .
  5. پنجم اینکه اناربیماری های عفونی رااز بدن دورمی کند وآب این میوه دررفع تشنگی موثر است ودردرمان تب وگلودرد بسیار سودمند است .
  6. ششمین فایده انار این است که هسته آن از پیر شدن پوست محافظت می کند ومصرف منظم آن باعث می شود که انسان حدود 5 سال جوان تر به نظربیاید .
  7. هفتمین فایده براثرمخلوط آن با عسل بوجود می آید وخوردن آن برای گوش درد مفید است برای قوی شدن چشم وبهبود بینایی وسالم ماندن دندان وحتی لثه هم سودمند است وخوردن آب انار صدای گرفته راهم درمان می کند .
  8. فایده هشتم ونهم مختص به زنان باردارویائسه می باشد . مصرف روزانه نصف لیوان آب انار برای زنان باردار، ازآسیب های مغزی وزایمان زودرس جلوگیری می کند وهمچنین باعث کاهش استرس وتشویش در زنان یائسه مشود مورد آخراین است که اناردرکاهش وزن هم می تواند مؤثر باشد چون درهضم غذا وانجام فعالیت های گوارشی نیزکمک کننده می باشد .

سایر اطلاعات درمورد انار

  • آب انار دارای قند مانن وماده دیگری به نام مانتین است که باعث تصفیه خون می گردد .
  • خوردن انار باعث کمک به کبد می شود وچون وظیفه کبد دفع سموم بدن می باشد مصرف انار باعث تقویت آن می شود .
  • مصرف آن باعث درمان اسهال هم می گردد . خستگی جسمی وعصبی راهم رفع می کند .
  • مصرف انار شیرین ، شادابی وطراوت صورت رابه دنبال دارد ورنگ چهره رابازمی کند وباعث رفع لک های پوستی می گردد. ومی توان آن رابا گلپر هم ترکیب واستفاده نمود .
  • مصرف آن باعث ازبین رفتن انگل های دستگاه گوارش وبیماری های عفونی می گردد .
  • خوردن انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفیداست وزمان خوردن آن یک ساعت قبل یا بعد ازغذا می باشد
  • انار شیرین در کاهش خارش های بدن مؤثراست .
  • مصرف انارترش هم برای کسانی که زخم های دهان و دندان ویا آفت دارند هم بی تأثیر نیست به این ترتیب که روزانه انارترش راچندین مرتبه دردهان نگه داشته ومزمزه کنید وسپس بیرون بریزید.

بیشتر بخوانید :

۱۴ درمان خانگی موثر برای سرماخوردگی

خواص دارویی انار سیاه

با روش پرورش و تکثیر درخت انار آشنا شوید

خواص دود کردن پوست خشک انار

روغن هسته انار: ۷ فایده روغن دانه انار برای سلامت پوست

شکرونشاسته را باهم ترکیب کنید و به آب انارشیرین بیافزایید معجونی که بوجود می آید را بنوشید خوردن این معجون درد سینه و سرفه شما را رفع خواهد کرد .
باتوجه به این که این میوه غنی ازویتامین می باشد وبه علت داشتن آهن وعناصر مفید دیگر دیرهضم است.
البته ناگفته نماند که خوردن دانه های انار به مراتب ازخوردن آب انار بهتراست وفایده بیشتری دارد وبهترین زمان مصرف آن صبح و قبل ازصبحانه است .



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits