دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید فلفل پاپریکا + طرز تهیه پودر پاپريكا (paprika)

خواص بی نظیر فلفل پاپریکا برای سلامتی + طرز تهیه پودر paprika

فواید فلفل پاپریکا + طرز تهیه پودر پاپريكا (paprika)
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
پاپريكا (paprika) نوعي ادويه است كه از آسياب فلفل خشك شده (capsicum annuum ) تهيه مي‌شود. با دلگرم همراه باشید تا با خواص این نوع فلفل برای سلامت بدن آشنا شوید.

فلفل paprika پاپریکا چیست؟

پاپریکا نوعی ادویه است که از آسیاب فلفل خشک شده (به عنوان مثال فلفل دلمه‌ای، فلفل تند) تهیه می‌شود. از این ادویه به عنوان طعم دهنده استفاده می شود. طعم پاپریکا در کشورهای مختلف متفاوت است ممکن است مردم کشوری ذائقه شان تند باشد پس پاپریکا آن ها علاوه بر فلفل دلمه ای خشک شده مقداری فلفل تند آسیاب شده نیز دارد

در بسیاری از زبان‌های اروپایی، پاپریکا به خود کلمه فلفل (دلمه) اشاره می‌کند. این ادویه برای افزودن رنگ، طعم و عطر در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر غذای شما خوش رنگ نیست کافی است کمی از پاپریکا را به آن اضافه کنید تا رنگ زیبایی به خود بگیرد.

خواص فلفل پاپریکا

پایریکا می‌تواند طیفی از طعم ملایم تا تند داشته باشد. طعم آن نیز از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، ممکن است مردم کشوری ذائقه شان تند باشد پس پاپریکا آن ها علاوه بر فلفل دلمه ای خشک شده مقداری فلفل تند آسیاب شده نیز دارد.

  • فلفل پاپریکا غنی از آنتی اکسیدان ها:

شاید مهم ترین خاصیت پاپریکا، آنتی اکسیدان های موجود در آن باشد. فلفل و محصولاتی که از آنها ساخته شده است، یکی از عواملی هستند که می توانند به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کنند. از مهم ترین مشکلاتی که این مواد قادر به برطرف کردن هستند، سرطان است.

آنتی اکسیدان های زیادی در پاپریکا وجود دارد، از جمله کاروتنوئیدها، که در انواع مختلف پاپریکا متفاوت هستند. کاروتنوئیدها نوعی رنگدانه هستند که در بسیاری از گیاهان یافت می شوند که به عنوان آنتی اکسیدان ها به بدن خدمت می کنند.

  • فلفل پاپریکا جهت جلوگیری از آسیب استرس اکسیداتیو:

(ناشی از اضافه شدن رادیکال های آزاد در بدن) و مبارزه با بیماری از جمله مهم ترین خواص این آنتی اکسیدان ها می باشد. اینها مواد مغذی محلول در چربی هستند، به این معنی که وقتی که همراه با یک منبع چربی سالم مانند آوکادو مصرف می شوند، بیشترین تاثیر را می گذارند.

کارتنوئید های موجود در پاپریکا شامل : بتا کاروتن، بتا کریپتوکسانتین و لووتیان / زاکسانتیین می شوند. بتا کاروتن دارای مزایایی فراوان از جمله حفاظت از پوست تا سلامت تنفسی تا حاملگی است. مزایای شناخته شده بتا کریپتوکسانتین توانایی کاهش التهاب در اختلالاتی مانند آرتریت است. و البته، لوتئین و زاکسانتیین برای نقش خود را در سلامت چشم و مبارزه با مشکلاتی مانند دژنراسیون ماکولا شناخته می شوند.

  • فلفل پاپریکا برای درمان بیماریهای اتوایمیون:

یک تحقیق پیشگامانه در سال 2016 نشان داد که کپسایسین، مواد تشکیل دهنده فلفل چیلی و سایر گونه های گرم که پاپریکا را به ارمغان می آورند، ممکن است قدرت باور نکردنی در برابر بیماری های خودایمنی داشته باشد.

این بیماری اغلب ناتوان کننده از سیستم ایمنی بدن است که به بدن میزبان حمله می کند. علائم بیماری های خودایمنی بر مغز، پوست، دهان، ریه، سینوس، تیروئید، مفاصل، عضلات، آدرنال ها و عملکرد دستگاه گوارش تاثیر می گذارد.

با این حال، در حالی که اختلالات خودایمنی قابل درمان نیست، این مطالعه 2016 نشان داد که کپسایسین باعث تحریک واکنش های بیولوژیکی با درمان بیماری های خودایمنی می شود. این می تواند یک تحقیق جدید باور نکردنی جدید در جستجو برای پیدا کردن راه های درمان بیماری به وسیله مواد غذایی باشد

  • فلفل پاپریکا برای درمان و جلوگیری از سرطان:

کپسایسین موجود در پاپریکا تند در درمان تنها یک نوع بیماری مفید نیست .

مچنین دارای توان بالقوه در درمان و / یا پیشگیری از سرطان است به نظر می رسد که کپسایسین با استفاده از چندین مکانیزم مختلف تغییر مسیرهای سیگنالینگ را که باعث محدود شدن رشد سرطان می شود و حتی سرکوب ژن هایی را که به تومورها می افزاید تا اندازه آنها را افزایش دهد.

به طور خاص، یکی از خواص پاپریکا ممکن است توانایی آن در برابر سرطان معده باشد. یک مطالعه 2012 در مورد سرطان معده بیان می کند ، “سرطان معده دومین شایعترین سرطان در سراسر جهان و دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان است.” خبر خوب این است که کپسایسین اثرات ضد التهابی قوی در بروز سرطان معده دارد، که در سال 2016 در تحقیقات اولیه از ژاپن کشف شد.

  • فلفل پاپریکا کمک به درمان دیابت:

به نظر می رسد مثل بسیاری از غذاهای غنی از مواد مغذی و ادویه جات و ترشی جات، پاپریکا قادر به کمک به تنظیم سطح قند خون و کمک به درمان دیابت است. هنگامی که بیماران مبتلا به دیابت از پاپریکا حاوی کپسایسین است.

مصرف می کنند، هضم و پردازش قندهای موجود در خونشان بهبود پیدا می کند. علاوه بر این خانوم هایی که به دیابت دچار هستند در حین بارداری دچار افزایش بیش از حد جنین می شوند که بسیار خطرناک است، کپسایسین از این مشکل نیز جلوگیری می کند.

  • فلفل پاپریکا برای سلامت چشم:

با توجه به مقدار زیادی آنتی اکسیدان هایی که در این ادویه وجود دارد مانند ویتامین A، لووتیان و زاکسنتین، در حال حاضر واضح است که پاپریکا به شما کمک می کند تا از بیماری هایی که به چشم شما آسیب می رسانند جلوگیری کنید. علاوه بر این مواد مغذی، وجود ویتامین B6 در پاپریکا نیز به حفظ چشم شما کمک می کند.

  • سلامت قلب با فلفل پاپریکا :

استفاده از خواص پاپریکا با سلامت قلب نیز کمک می کند. ویتامین B6 به پایین آوردن فشار خون بالا کمک می کند و عروق خونی را آسیب می زند. حتی این ادویه آنمی را با ایجاد هموگلوبین در خون که مسئول حمل اکسیژن از طریق جریان خون می باشد، درمان می کند.

طرز تهیه پودر فلفل پاپریکا در منزل به روش زیر می باشد

  1. فلفل دلمه ای ها را خوب بشوئید و خشک کنید. کلاه فلفلها را گرفته و تخم های فلفل را خارج کنید و سپس با چاقو فلفل را نوار نوار ببرید.
  2. فلفل دلمه ای ها را خوب بشوئید و خشک کنید. کلاه فلفلها را گرفته و تخم های فلفل را خارج کنید و سپس با چاقو فلفل را نوار نوار ببرید.
  3. پس از اینکه فلفل ها را از فر بیرون آوردید، صبر کنید تا خنک شوند. سپس آنها را آسیاب کنید و در یک بطری شیشه ای تمیز نگهدارید.

همچنین بخوانید:

نگهداری از فلفل زینتی،چگونه از فلفل زینتی در خانه نگهداری کنیم؟

علائم آلرژی و حساسیت به فلفل

خواص بی نظیر فلفل تند



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits