دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معجزه نوشیدن یک لیوان آب ولرم

معجزه نوشیدن آب ولرم

معجزه نوشیدن یک لیوان آب ولرم
5
زمان مطالعه: 5 دقیقه
خواص شگفت انگیز نوشیدن آب ولرم _ نوشیدن یک لیوان آب ولرم هر روز صبح با معده خالی برای مبارزه با یبوست توصیه می شود.

فواید نوشیدن آب ولرم پس از بیدار شدن از خواب

نوشیدن یک لیوان آب گرم هر روز صبح با معده خالی برای مبارزه با یبوست توصیه می‌شود. برای اطلاعات بیشتر با دلگرم همراه شوید.

معجزه نوشیدن آب ولرم

فواید آب جوشیده ولرم

  • دو لیوان بعد از بیدار شدن ⇦ فعال کردن ارگانهای داخلی
  • یک لیوان آب بعد از دوش گرفتن ⇦ کاهش فشار خون
  • یک لیوان قبل از خواب ⇦ جلوگیری از سکته مغزی و قلبی

با دیگر خواص نوشیدن آب ولرم آشنا شوید

جلوگیری از یبوست

بسیاری از غذاهایی که در طول روز مصرف می‌کنیم، به دشواری هضم می‌ شوند و منجر به درد و نفخ شکم و اختلال یبوست می‌ شوند. نوشیدن آب ولرم در این میان باعث بهبود حرکت روده‌ ها و مبارزه با یبوست می‌شود.

از بین بردن دردهای روزمره

یک فنجان آب ولرم گاهی می‌ تواند بهترین راه برای کاهش دردهای قاعدگی و حتی سردرد باشد. آب گرم اثر آرامبخش روی بدن دارد و منجر به آرامش عضلات شکمی، تسکین جوش و اسپاسم می‌ شود. برخی مطالعات نشان داده‌ اند که آب گرم باعث تحریک گردش خون شده و برای درمان زخم‌ های عضلانی بسیار مفید است.

کاهش وزن

آب ولرم دمای بدن و سوخت و ساز آن را افزایش می‌ دهد. با این اتفاق سوخت چربی بالا رفته و عملکرد دستگاه گوارش و کلیه‌ ها نیز بیشتر می‌ شود.

بهبود گردش خون

نوشیدن یک لیوان آب ولرم با معده خالی منجر به تخریب رسوبات چربی در بدن می‌ شود. این فرایند همراه با پاک شدن سموم از بدن بهبود گردش خون را به همراه دارد.

کاهش التهاب

نوشیدن منظم آب ولرم همراه با لیمو منجر به کاهش میزان اسیدیته در بدن شما می شود. ضمن این که منجر به حذف اسید اوریک از مفاصل شما می‌ شود؛ عاملی که مقصر بروز التهاب در مفاصل است.
خواص آب ولرم برای بدن

همه چیز درباره خواص آب ولرم

  • از پیری زودرس جلوگیری می‌ کند
  • درد را تسکین می‌ دهد
  • به کاهش وزن کمک می‌ کند
  • گوارش را بهبود می‌ بخشد
  • جریان خون را بهبود می‌ بخشد
  • برای یبوست مفید است
  • مشکلات خواب را کاهش می‌ دهد

آب درمانی با آب ولرم

هر روز صبح زود از خواب بیدار شوید و ۴ لیوان آب معادل (۱۶۰ میلی) با معده خالی بخورید. وآب باید گرم باشد ولی نه آنقدر که زبان را بسوزاند ولی ولرم نزدیک به گرم باشد و تا ۴۵ دقیقه بعد هیچگونه غذایی نخورید.

بعضی از افراد در اوایل برای نوشیدن ۴ لیوان در یک وقت مشکل دارند می توانند کمتر آب بنوشید و یواش یواش آن را به ۴ لیوان برسانید.

خواص آب گرم پیشگیری از پیری زودرس

نوشیدن آب گرم برای پوست نیز خوب است. این کار به حذف سموم و دیگر ناخالصی‌ها از بدن کمک می‌کند. سموم مختلفی در پیری زودرس و برخی مشکلات سلامت نقش دارند. همچنین، نوشیدن آب گرم به ترمیم سلول‌های پوست کمک می‌کند و از این رو، در جوان سازی و بهبود قابلیت ارتجاعی پوست نقش دارد.
برای بهره‌مندی از فواید بیشتر در زمینه سم زدایی می‌توانید آب نصف یک لیمو را به لیوان آب گرم خود اضافه کنید و سپس آن را بنوشید.

بهبود کیفیت خواب

اگر با مشکلات خواب مواجه هستید و به راحتی به خواب نمی‌روید، نوشیدن آب گرم پیش از به تختواب رفتن می‌تواند به بهبود خواب کمک کند. آب گرم دمای داخلی بدن را افزایش می‌دهد که این شرایط به آرامش و شل شدن بدن، آرامش اعصاب و احساس خواب آلودگی و آرامش کمک می‌کند
همچنین، نوشیدن آب گرم از هوس‌های نیمه شب پیشگیری کرده و احساس شادابی صبحگاهی را موجب می‌شود.

نکات مهم درباره خواص آب گرم

همواره آب ولرم یا گرم بنوشید و از نوشیدن آب داغ پرهیز کنید زیرا آب داغ می‌تواند به بافت دهان و مری آسیب برساند. پس از جوشاندن آب، اجازه دهید دمای آب کاهش یابد و سپس آن را مصرف کنید.

هنگام غذا آب ولرم بنوشید زیرا نوشیدن آب سرد موجب می‌شود بدن به انرژی بیشتری برای افزایش دمای خود نیاز داشته باشد و این مساله بر فرآیند گوارش تاثیر منفی می‌گذارد.

پس از ورزش از نوشیدن آب گرم پرهیز کنید زیرا دمای بدن به خودی خود بالا است و نوشیدن آب گرم دمای بدن را بیش از اندازه افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید :

فواید نوشیدن آب گرم برای بدن از دیدگاه طب سنتی

۱۵ فایده خوردن آب گرم در اول صبح

فواید بی نظیر و معجزه آسای هیدروتراپی یا رژیم آب درمانی

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits