دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مکمل ها و ویتامین های جادویی برای کاهش وزن
7
زمان مطالعه: 9 دقیقه
مکمل ها و ویتامین های زیادی وجود دارد که به کاهش وزن کمک می کنند شما می توانید با مصرف آنها روند کاهش وزن را تسریع کنید

آیا مکمل ها و ویتامین ها می توانند در کاهش وزن موثر باشند؟

مکمل ها و ویتامین های زیادی وجود دارد که به کاهش وزن کمک می کنند آیا باور می کنید که با خوردن مکمل و ویتامین لاغر شوید ؟ اگر شما هم جزء افرادی هستید که به خوردن قرص و دارو اعتقادی ندارید حتما روزی به این مسئله می رسید که برای سلامتی خودتان باید از مکمل ها و ویتامین ها استفاده کنید زیرا غذاهای فراوری شده این روزها فاقد ویتامین های ضروری هستند .

همه ما می دانیم که از دست دادن وزن کار ساده ای نیست و به دنبال راهکارهایی برای تسهیل کاهش وزن هستیم . یکی از راهکارهای ساده برای کاهش وزن استفاده از برخی مکمل ها و ویتامین هاست . با ما در مجله دلگرم همراه باشید تا این مکمل ها و ویتامین ها جادویی را به شما معرفی کنیم .

مکمل ها و ویتامین های موثر در کاهش وزن

مکمل پروتئین

مصرف پروتئین در کاهش وزن بسیار موثر است . وقتی که بدن شما پروتئین بیشتری داشته باشد سریعتر کالری می سوزاند . پروتئین ها سریعتر از چربیها و کربوهیدرات ها متابولیزه می شوند . درست است که بدن شما از کربوهیدرات و چربی برای تولید انرژی استفاده می کند اما وقتی شما فعال نیستید ذخیره سازی کربوهیدرات و چربی باعث اضافه وزن شما می شود . پودرهای پروتئینی به شما در ساخت عضله و حفظ توده عضلانی کمک می کنند بنابراین بدن شما دیگر جایی برای ذخیره چربی نخواهد داشت . به عبارت دیگر عضله سازی باعث حذف چربیهای بدن می شود .

دلیل رایج بودن پودرهای پروتئین این است که کمک می کند نیازهای روزانه شما به پروتئین برطرف شود . بسیاری از ما مقدار توصیه شده پروتئین مورد نیاز روزانه ( حدود 65 گرم ) را مصرف نمی کنیم . پودر پروتئین کمی بیش از مقدار مورد نیاز روزانه به ما پروتئین می دهد که کمی بیش از مقدار مورد نیاز افراد فعال است.

به ویژه پروتئین وی که بیشتر از آب پنیر بدست می آید منافع زیادی برای کاهش وزن دارد . پروتئین وی حاوی آمینو اسیدهای زیادی است که سریع جذب بدن می شوند بنابراین شما می توانید از منافع این پودر سریعتر بهره مند شوید .

مصرف پروتئین وی باید همراه با فعالیت باشد . وقتیکه پروتئین وی با فعالیت و تمرین ورزشی همراه شود شما قادر به کاهش وزن از طریق عضله سازی خواهید بود و بدین ترتیب چریبهای بدن شما می سوزند و حذف می شوند.

مکمل گلوتامین

گلوتامین اسید آمینه ای است که نقش مهمی در کاهش وزن دارد . گلوتامین به بدن شما برای پروتئین سازی کمک می کند. با مصرف گلوتامین بدن توده عضلانی خودش را بیشتر حفظ می کند . اگر کمبود گلوتامین داشته باشید برای کاهش وزن با مشکل مواجه خواهید شد .

وقتی بدن شما گلوتامین کافی نداشته باشد شروع به تجزیه ماهیچه ها به آمینواسیدهای مورد نیاز می کند . تجزیه عضلات باعث کاهش توده عضلانی می شود . گلوتامین به تامین انرژی بدن کمک می کند و به طور همزمان مسیر ذخیره چربی توسط انسولین را دور می زند . این بدان معنی است که گلوتامین ذخیره چربی بدن شما را افزایش نمی دهد اما بدن شما هنوز می تواند از چربی برای تولید انرژی استفاده کند.

علاوه بر این گلوتامین با ذخیره چربیهای رژیم غذایی روزانه مقابله می کند . در عوض بدن سعی می کند که چربی ها را از منابع خاص جایگزین کند . گلوتامین کمک می کند بدن از شر چریبها خلاص شود.

green tee

چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی سنتی است که حاوی یک آنتی اکسیدان قوی به نام اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است که باعث افزایش متابولیسم شده و رشد سلولهای چربی را متوقف می کند. این چای یک جایگزین فوق العاده برای قهوه است . قهوه قند خون شما را دچار نوسان کرده و بر افزایش وزن موثر است . چای سبز هم مانند قهوه به شما به کافئین می دهد ولی یک جایگزین سالمتر برای قهوه است.

درحالیکه چای سبز متابولیسم شما را تقویت کرده و به چربی سوزی کمک می کند ولی فقط نمی توان با نوشیدن آن وزن کم کرد . شما باید مقداری فعالیت فیزیکی نیز داشته باشید تا بتوانید از همه مواد موجود در چای منفعت کسب کنید.

روغن ماهی

روغن ماهی منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است که به کاهش وزن ، تعادل کلسترول و سلامت قلب شما کمک می کنند. مصرف امگا ۳ روندی را در سلولها فعال می کند که منجر به چربی سوزی می شود . این کار ربطی به فعالیت شما ندارد و اگر فعالیت هم نداشته باشید برخلاف چای سبز قادر به چربی سوزی هستید .

روغن ماهی برای کمک به کاهش اشتها شناخته شده است بنابراین ذخیره سازی جربی در بدن را به حداقل می رساند و کمک می کند که مدت طولانی احساس سیری کنید بنابراین طرف مواد خوراکی نخواهید رفت . این بدان معنا نیست که شما یک وعده غذاییتان را حذف می کنید ولی قطعا تنقلات کمتری مصرف خواهید کرد و مقدار غذایی که می خورید کاهش خواهد یافت. هنگام مصرف روغن ماهی همه چربیهای موجود در رژیم غذایی در بدن شما ذخیره نمی شوند و وزن شما بدون اینکه کار زیادی انجام بدهید ثابت می ماند.

ویتامین D

در صورت کمبود ویتامین D , بدن قند را به جای سوزاندن تبدیل به چربی کرده و برای بعدها ذخیره می کند. شما می توانید مقدار مورد نیاز روزانه ویتامین D را با ایستادن در معرض نور آفتاب دریافت کنید ولی گاهی این مقدار برای عده ای از مردم کافی نیست . این افراد نیاز به مصرف مکمل ویتامین D دارند .

تحقیقات نشان داده است که حدود ۴۰٪ امریکاییها دچار کمبود ویتامین D هستند این بدان معنی نیست که آنها به اندازه کافی بیرون نمی روند بلکه آنها ویتامین D کافی را از طریق رژیم غذایی دریافت نمی کنند.

داشتن مقدار کافی ویتامین D در بدن به جذب کلسیم کمک می کند که کلسیم نیز نقش مهمی در کاهش وزن بازی می کند. اگرچه شما نباید با هدف کاهش وزن مکمل ویتامین D مصرف کنید اما این مکمل می تواند به کاهش وزن شما کمک کند . اگر علاقه ای به مصرف مکمل ندارید باید غذاهای غنی از ویتامین D مصرف کنید تا مطمئن شوید بدن شما قند را به چربی تبدیل نمی کند.

vit d

کلسیم

همه ما به خاطر داریم که در کودکی والدین ما می گفتند شیر بخورید تا رشد کنید و استخوان های قویتری داشته باشید، این مسئله به خاطر کلسیم موجود در شیر است . مصرف کلسیم برای افراد بالغ نیز مانند کودکان ضروری است . هرچند بعد از بلوغ کلسیم تاثیر چندانی بر استخوانهای ما نمی گذارد اما نقش مهمی بر کاهش وزن ما خواهد داشت .

غذاهای غنی از کلسیم می توانند منتهی به کالری سوزی بیشتری نسبت به حالت نرمال شوند . وقتی که این غذاها با پروتئین های ضروری ترکیب شوند شما می توانید تا 350 برابر بیشتر در یک روز کالری بسوزانید.

کلسیم همراه با یک رژیم کم کالزی باعث کاهش وزن شما می شود . بدن شما در این وضعیت روزانه 1750 کالری بدون هیچ فعالیت ورزشی خواهد سوزاند . بنابراین اگر شما جزء افرادی هستید که نمی توانید همیشه ورزش کنید غذاهای غنی از کلسیم بخورید و دیگر نگران افزایش وزنتان نباشید .

پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های زنده ای هستند که در صورت خورده شدن منافع فراوانی دارند . پروبیوتیک ها بیشتر در مکمل ها یافت می شوند و شما به راحتی می توانید آنها را خریداری کنید. البته در حال حاضر هم گروهی از میکروارگانیسم ها در داخل معده شما زندگی می کنند و مواد حیاتی برای بدن شما فراهم می کنند.

وقتی میکروارگانیسم های افراد با وزن طبیعی با افراد چاق مقایسه می شود شما تفاوت هایی خواهید دید . در معده ما دو نوع میکروارگانیسم مهم وجود دارند که بر میزان وزن ما تاثیر دارند اینها عبارتند از bacteroidetes و firmicutes .

افرادی که وزن طبیعی دارند bacteroidetes و افراد دارای اضافه وزن firmicutes بیشتری دارند . در مطالعات انجام شده قرار دادن firmicutes در معده حیوانات لاغر در یک دوره کوتاه مدت باعث اضافه وزن آنها شده است و یک رابطه واضح بین افزایش وزن و firmicutes مشاهده شده است.

مصرف پروبیوتیک ها به اکثر افراد کمک می کنند که به وزن نرمال برگردند . همچنین مصرف پروبیوتیک ها در افراد با وزن نرمال به تثبیت وزن آنها کمک می کند.

apple vinger

کارنیتین

کارنیتین اسید آمینه ای است که از لیزین و متیونین ساخته می شود . این آمینو اسید چربیهای ذخیره شده در بدن را به سلولها انتقال می دهد تا آنها را به انرژی تبدیل کنند . علاوه بر این کارنیتین اشتهای شما را کاهش می دهد . بنابراین درحالیکه بدن شما چربی سوزی می کند شما احساس گرسنگی نمی کنید . اگر بدن شما کمبود کارنیتین داشته باشد به جای سوزاندن چربی آنها را ذخیره می کند . مصرف این مکمل می تواند باعث کاهش وزن شما شود.

عصاره برگ زیتون

برگ زیتون همان چیزی است که باعث منافع زیتون می شود . عصاره برگ زیتون سرماخوردگی , آنفلونزا و عفونت دستگاه تنفسی را درمان می کند . علاوه بر این عصاره برگ زیتون تیروئید شما را تحریک می کند و منتهی به لاغری و چربی سوزی می شود . شما می توانید آنرا با چای مخلوط کنید تا از منافع آن بهره مند شوید.

سرکه سیب

سرکه سیب یک ماده فوق العاده است که به بدن در جذب مینرالها کمک کرده و سیستم گوارش شما را تقویت می کند. یکی از دلایل اصلی که سرکه سیب به کاهش وزن کمک می کند این است که هضم نشاسته را متوقف می کند و نشاسته غذاها بدون تبدیل به چربی از بدن شما دفع می شوند . بهتر است برای خوردن سرکه سیب آنرا با یک فنجان آب مخلوط کنید تا طعم آن شما را اذیت نکند. برای لاغر شدن با سرکه سیب صبور باشید زیرا زمان زیادی می برد.

ویتامین B12

ویتامین B12 نقش مهمی در تولید گلبول قرمز در بدن دارد و کمبود آن در بدن منتهی به کم خونی می شود . دریافت مقدار کافی ویتامین B12 فشار خون شما را تنظیم می کند زیرا کمبود این ویتامین فشار خون را به شدت کاهش می دهد. B12 خودش باعث کاهش وزن نمی شود ولی باعث می شود بدن مواد غذایی خاصی را جذب کند و به جای تبدیل آنها به چربی B12 آنها را تبدیل به انرژی می کند. شما می توایند از طریق قرص , مکمل یا به صورت تزریقی ویتامین B12 را دریافت کنید.

خوشبختانه راههای زیادی برای ترکیب ویتامین ها و مکمل ها با رژیم غذایی وجود دارد و لازم نیست که شما دائما در حال مصرف قرص های ویتامینه باشید . بهترین راه مصرف مکملهای ویتامینه درست کردن یک اسموتی خوشمزه است که مکمل های ذکر شده به آن اضافه شده اند!

divider

ترجمه توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (7 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits