دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کره بادام زمینی: ۱۳ خاصیت عالی کره بادام زمینی برای سلامت بدن
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
خواص و فواید کره بادام زمینی: بادام زمینی حاوی فیبر و اسید های چرب است ارزش غذایی کره بادام زمینی ، کاهش اشتها و افزایش انرژی کاهش خطر ابتلا به سرطان روده جلوگیری از آلزایمر

کره بادام زمینی بخش مهمی از وعده های غذایی ما از کودکی تا به امروز بوده است،زیرا منبع خوبی از پروتئین و املاح و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن می باشد.

جدول ارزش غذایی در کره بادام زمینی

خصوصیتمیزان ارزش غذایی
کالری188
کربوهیدرات6.5 گرم
رژیم غذایی فیبر2g 8٪ RDA
شکر3 گرم
کل چربی16g 25٪ RDA
پروتئین8 گرم RDA 16٪
ویتامین E2.9mg 14٪ RDA
نیاسین4.3mg 21٪ RDA
ویتامین B6-0.2 میلی گرم 9٪ RDA
فولات25 میلی گرم
اسید پانتوتنیک0.3 mg 3٪ RDA
آهن0.6 میلی گرم 3٪ RDA
منیزیم50 میلی گرم 12٪ RDA
فسفر115 میلی گرم 11٪ RDA
پتاسیم 208 میلی گرم RDA 6٪
روی0.9 میلی گرم روی RDA 6٪
مس0.2 mg 8٪ RDA
منگنز0.5 میلی گرم 23٪ RDA
سلنیوم1.8 میکروگرم 3٪

خواص و فواید کره بادام زمینی


1. اشتها را کاهش می دهد

بادام زمینی حاوی فیبر و اسید های چرب است که خوردن آن باعث کاهش اشتها می شود با این حال، مصرف غذاهای چرب مواد مغذی، مانند کره بادام زمینی، می تواند به کاهش اشتها کمک کند. دلیل آن هم محتوای چربی و پروتئین سالم آن است که هر دو قند خون را ثابت نگه داشته و از گرسنگی مکرر جلوگیری می کنند.بهترین زمان برای خوردن کره بادام زمینی هنگام صبحانه و میان وعده بین ناهار و شام است ....

2. افزایش انرژی

دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی در روز بخورید تا انرژی لازم را برای فعالیت روزانه به دست بیاورید.چربی های موجود در آن، همراه با فیبر و پروتئین، تنها چیزی است که شما نیاز دارید تا میزان انسولین را تثبیت کنید و برای مدت های مداوم انرژی خود را تامین کنید. در صورتی که به یک روش محرک برای تولید انرژی دارید آن را در اول صبح مصرف کنید...

3. جلوگیری از بیماری های قلبی

کره بادام زمینی حاوی مقادیر زیادی از چربی های دوست داشتنی سالم و بی خطر است. این مواد مغذی باعث کاهش توانایی سطح LDL و کاهش احتمال پلاکهای آترواسکلروز را در دیواره عروق خونی دارد. این به نوبه خود به کاهش خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته مغزی کمک می کند.

4. کاهش خطر ابتلا به سرطان روده

به نظر می رسد مصرف بادام زمینی و کره بادام به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، به ویژه در زنان موثر است. اگر چه علت این امر به طور کامل شناخته نشده است، می توان آن را با محتوای فیبر همراه با چربی های غیر اشباع ضد التهابی مرتبط کرد. این می تواند برای جلوگیری از رشد پولیپ در روده ، شناخته شود هرچند این پولیپ ها اغلب خوش خیم هستند و معمولا زنگ خطر نیستند.

5. جلوگیری از آلزایمر

مصرف منظم بادام زمینی یا کره بادام زمینی باعث کاهش خطر ابتلا به آلزایمر می شود و در بسیاری از موارد مانع از تاثیر گذاری منفی برای بدن است. علاوه بر مقدار بالای چربی ضد التهابی، نیاسین نیز نقش کلیدی ایفا می کند، زیرا مشخص شد افرادی که اکثر ا نیاسین مصرف می کنند تا 70 درصد احتمال کمبود شدید شناختی دارند.

6. کمک به کاهش آلرژی و حساسیت

تحقیقات نشان داده است افرادی که شروع به مصرف کره بادام زمینی در سن جوانی می کنند، در معرض خطر ابتلا به آلرژی های جدی بعد از زایمان، از جمله آلرژی های بادام زمینی هستند. حتی زمانی که یک آلرژی به علت ژنتیکی بادام زمینی به وجود می آید، با وارد کردن مقدار بسیار کمی از آلرژن (در این مورد بادام زمینی) اغلب، پاسخ ایمنی به این مقدار در طول زمان به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

نتیجه واکنش های آلرژیک کاهش یافته یا در مجموع کاهش می یابد. این اثر همچنین به سایر انواع آلرژن ها منتهی می شود، زیرا اعتقاد بر این است که این فعالیت باعث تقویت فعالیت ایمنی می شود تا حساسیت نداشته باشد.

کره بادام زمینی: ۱۳ خاصیت عالی کره بادام زمینی برای سلامت بدن

7. جلوگیری از ایجاد سنگ های صفراوی

سالها اعتقاد بر این بود که سنگهای صفراوی به دلیل مصرف زیاد چربی ایجاد شده است، اما اکنون ثابت شده است که سنگهای صفراوی در افرادی که رژیم غذایی کم چربی را دنبال می کنند، بسیار رایج هستند. در اکثر موارد، اکثر سنگ ها به دلیل وجود کلسترول هستند اما اگر به میزان کافی کلسترول موجود در خون موجود باشد، می تواند به راحتی درمان شود

تحت این شرایط، کلسترول به عنوان یک حلال عمل می کند و نه تنها از تشکیل سنگ های صفراوی جلوگیری می کند، بلکه آن را حل می کند. رژیم های غذایی که دارای چربی کم هستند، توانایی انحلال این سنگها را ندارند و به همین دلیل انسداد را تشکیل می دهند. کره بادام زمینی یک راه عالی برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه است.

8. کمک سلامت و شادابی پوست

کره بادام زمینی یک منبع غنی از ویتامین E است که مواد مغذی مهم را برای کمک به حفظ سلامت پوست تامین می کند. ویتامین E به پوست کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کندو مانع از ترک خوردن پوست شود. ویتامین E همچنین یک ویتامین ضد عفونی کننده قوی است که به کاهش تاثیرات خورشید بر روی پوست ما کمک می کند و در نتیجه باعث ایجاد پوستی شفاف و مرطوب برای ما می شود.

9. کمک به حفظ تعادل PH بدن

کره بادام زمینی منبع خوبی از پتاسیم در رژیم غذایی است که مواد معدنی بسیاری از مردم در آن وجود دارد. پتاسیم به عنوان متضاد سدیم عمل می کند و کمک می کند تا از طریق ادرار سدیم بیش از حد، فشار خون، تعادل مایع و خون را در بدن حفظ کند. پتاسیم همچنین نقش مهمی در گسترش انعقاد رگ های خونی دارد که باعث کاهش فشار خون یون های قلب می شود....

10. کمک به تنظیم سطح قند خون

کره بادام زمینی یک غذای دوست داشتنی است به دلیل توانایی آن در کاهش سرعت جذب گلوکز و کم کردن انقباض انسولین می باشد. اثر کره بادام زمینی اجازه می دهد تا انسولین برای تقویت جذب قند از خون استفاده کند..

11.منبع عالی از پروتئین

گیاهخواران زمان زیادی را برای رفع نیازهای پروتئینی صرف می کنند، اما خوشبختانه کره بادام زمینی می تواند به شما کمک کند نیازهای پروتئینی خود را به راحتی با آن تامین کنید. هر دو قاشق غذاخوری حاوی حدود 8 گرم پروتئین است که برای مصرف در طول روز بسیار مفید است.

12.کمک به ساخت عضلات

پروتئین برای فرآیند ساخت عضله ضروری است، و حتی اگر کره بادام زمینی حاوی مقدار زیادی نباشد، در پایان روز به مقدار کمی باید در غذا افزوده می شود پروتئین کره بادام زمینی انرژی از دست رفته را در طول یک روز کاری برطرف می کند

13. جلوگیری از سردرد های میگرنی

کره بادام زمینی غنی از منیزیم است، مطالعاتی که انجام شده است با کاهش فراوانی و شدت میگرن همراه است. حتی بهتر از این هم، به طور مرتب مصرف می کنیم تا از ابتلا به میگرن جلوگیری کنیم.

خواص کره بادام زمینی

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits