دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مصرف تخم مرغ به بیماری قلبی هیچ ربطی ندارد!
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جدیدترین مطالعات پژوهشگران دانشگاه سیدنی نشان می‌دهد که مصرف تخم مرغ باعث بیماری های قلبی نمی‌شود.

آیا مصرف تخم مرغ باعث بیماری قلبی می‌شود؟

حتماً شما هم دیده اید که بعضی افراد به محض بالا رفتن سنشان رفته رفته تخم مرغ را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند، بهانه شان هم این است که تخم مرغ باعث و بانی بسیاری از بیماری ها مثل چربی خون، دیابت و حتی بیماری های قلبی است. اگر شما هم این طور فکر می‌کنید، بهتر است با مجله دلگرم همراه باشید و این مطلب علمی را تا پایان مطالعه کنید.

محققان دانشگاه سیدنی برای کمک به روشن کردن این موضوع که مصرف تخم مرغ به بیماری های مختلف ربطی دارد یا خیر، به مطالعه تازه ای پرداختند. این مطالعه جدید نشان می‌دهد که خوردن حداکثر 12 تخم مرغ در هفته به مدت یک سال باعث افزایش خطر بیماری های قلبی و عروقی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نمی‌شود!

البته پیش از این هم مطالعه مشابهی در یک دوره 3 ماهه انجام شده بود و نتایج به دست آمده از آن در مجله آمریکایی تغذیه منتشر شده بود.
مطالعه دانشگاه سیدنی در چند مرحله انجام شد: در مرحله اول که سه ماه به طول انجامید، افراد به دو گروه تقسیم شدند و هر دو گروه موظف بودند وزنشان را حفظ کرده و گروه اول در این مدت می‌توانستند حداکثر 12 تخم مرغ در هفته و گروه دوم، کمتر از 2 تخم مرغ در هفته بخورند. در پایان این سه ماه هیچ تغییری در آزمایش های مربوط به خطر قلبی در هیچ کدام از افراد دو گروه دیده نشد.

تخم مرغ


همه شرکت کنندگان پس از سه ماه، باید سعی می‌کردند وزن خود را کاهش دهند و در عین حال، مانند 3 ماه اول آزمایش، تخم مرغ بخورند.
دکتر فولر که یکی از محققان اصلی این مطالعه بود، در این باره می‌گوید: در هر دو مرحله، تغییرات نامطلوب در عوامل خطرزای بیماری های قلبی و عروقی بررسی شدند و تفاوت معناداری در آن مشاهده نشد. این موضوع نشان می‌دهد که علی رغم توصیه هایی که در مورد میزان مصرف تخم مرغ در افراد مبتلا به دیابت نوع 2، می‌شود، آزمایشات ما نشان می‌دهند که نباید مردم را از خوردن آن منع کرد چراکه تخم مرغ یکی از عناصر اصلی رژیم غذایی سالم و طبیعی است.

دکتر فولر تأکید کرد بهتر است در یک رژیم غذایی سالم،به جای مصرف چربی های اشباع شده مانند کره، از چربی های سالم و غیر اشباع شده مانند روغن آووکادو و روغن زیتون استفاده شود. در حالی که تخم مرغ از کلسترول بالایی برخوردار است اما تأثیر منفی بر افزایش کلسترول بد خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ندارد.
دکتر فولر معتقد است تخم مرغ منبعی عالی از پروتئین ها و ریزمغذی هایی است که می‌توانند به تنظیم چربی و کربوهیدرات، سلامت چشم، قلب و عروق خونی، کمک کنند. همچنین بر خلاف تصور مردم، مصرف تخم مرغ تأثیر چندانی بر اضافه وزن ندارد.

در این رابطه همچنین بخوانید:

خاصیت زده تخم مرغ چیست؟ سفیده بهتر است یا زرده؟

فواید بی نظیر زرده تخم مرغ برای سلامت مو

فواید تخم مرغ و دلیل خوردن تخم مرغ برای صبحانه


از اینکه تا پایان با این مطلب که درباره تأثیر تخم مرغ بر بیماری قلبی بود، با ما همراه بودید، از شما متشکرم. لطفاً نظر خود را درباره آن با ما و سایر کاربران مجله دلگرم در میان بگذارید.

divider

ترجمه و گردآوری

رویانیان

بخش سلامت مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits