دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص دارویی درمانی چای هیبیسکوس

11 مزایای شگفت انگیز از چای هیبیسکوس

خواص دارویی درمانی چای هیبیسکوس
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
فواید دمنوش گیاهی هیبیسکوس: این چای همچنین به عنوان Agua de Jamaica شناخته شده است، این چای برای درمان فشار خون بالا، کلسترول بالا، دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن و همچنین مشکلات التهابی مفید است

فواید دمنوش گیاهی هیبیسکوس

این چای همچنین به عنوان Agua de Jamaica شناخته شده است، این چای برای درمان فشار خون بالا، کلسترول بالا، دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن و همچنین مشکلات التهابی مفید است. این چای به درمان بیماری های کبدی کمک می کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. همچنین می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و در کاهش وزن سالم و تدریجی کمک کند. این چای غنی از ویتامین C، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است و در درمان فشار خون بالا و اضطراب کمک می کند.

چای Hibiscus بوسیله جوشاندن گیاه هیبیسوس تهیه می شود که با نام علمی Hibiscus sabdariffa شناخته می شود، به خصوص گل این گیاه. این یک نوشیدنی بسیار محبوب در سراسر جهان است و اغلب به عنوان یک چای دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. گل های هیسبیوس دارای نام های مختلف هستند و در بعضی از نقاط به نام Roselle شناخته می شوند.
چای Hibiscus رنگ قرمزی داشته و طعم آن ترش است. طعم این چای شبیه به قره قاط است. این محصول به طور گسترده در بازار جهانی در سراسر جهان شناخته می شود و می تواند بسته به نوع اولویت شما گرم یا سرد باشد. این چای کم کالری است و بدون کافئین است.

خواص چای هبیوسکوس

فشار خون را کنترل می کند

گزارش (AHAانجمن قلب آمریکا) :

که در نوامبر 2008 منتشر شد، بیان میکند مصرف این چای باعث کاهش فشار خون در بزرگسالان مبتلا به پرفشاری شدید خون می شود. همچنین بیان می کند که 1/3 بزرگسالان در ایالات متحده از فشار خون بالا رنج می برند مطالعه که توسط Odigie IP انجام شده است نشان می دهد که این چای دارای خواص ضد فشار خون و محافظتی است که می تواند برای افراد مبتلا به فشار خون بالا و افرادی که در معرض خطر بیماری های قلبی و عروقی قرار دارند مفید باشد.

کاهش کلسترول

این چای کمک می کند تا سطح کلسترول بدن را کاهش دهد، در نتیجه به محافظت در برابر بیماری های قلبی و محافظت از آسیب عروق خونی کمک می کند. خواص هيپوليپيدمي و هيپوگليسميک چاي هبيسيک مي تواند براي بيماراني که از اختلالات قند خون ديابتي رنج مي برند سودمند باشد. یک مطالعه تحقیقاتی بر روی بیماران مبتلا به دیابت نوع II نشان می دهد که ترشح هیبیزیک باعث کاهش کلسترول، تری گلیسیرید و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم می شود که به کنترل این بیماری غیر قابل پیش بینی کمک می کند.

محافظت از کبد

خواص آنتی اکسیدانی چای هیبیسوس نیز در درمان بیماری های کبدی مفید می باشد آنتی اکسیدان های بدن، شما را از بیماری ها محافظت می کنند زیرا آنها رادیکال های آزاد موجود در بافت ها و سلول های بدن را خنثی می کنند. بنابراین، ما با اطمینان می گوییم که نوشیدن چای هبیوسکوس می تواند طول عمر خود را با حفظ سلامت کلی خوب افزایش دهد.

خواص ضد سرطان

چای Hibiscus حاوی اسید پروبیوتیک اسید است که دارای خواص ضد تومور و آنتی اکسیدانی است. مطالعه ای که توسط گروه و موسسه بیوشیمی دانشکده پزشکی و دندانپزشکی Chung Shan در Taichung تایوان انجام شده است نشان می دهد که hibiscus رشد سلول های سرطانی را با القای آپوپتوز، که معمولا به عنوان مرگ سلولی برنامه ریزی شده است، کاهش می دهد.

چای گیاهی

عامل ضد التهابی و ضد باکتریایی است

این چای غنی از اسید آسکوربیک است که همچنین به عنوان ویتامین C شناخته می شود. این ماده مغذی ضروری بدن شما است تا فعالیت سیستم ایمنی را تقویت و تحریک کند. چای Hibiscus نیز خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد. بنابراین، شما را از ابتلا به سرما و آنفولانزا محافظت می کند. همچنین برای درمان ناراحتی ناشی از تب، به دلیل اثر خنک کننده آن، مورد استفاده قرار می گیرد.

درد قاعدگی را کاهش می دهد

مزایای بهداشت چای هبیسکوس عبارتند از: املاح ناشی از گرفتگی و درد قاعدگی. این کمک می کند تا در حفظ تعادل هورمونی نیز، که می تواند علائم قاعدگی مانند تغییرات خلقی، افسردگی باشد را کاهش دهد.

اعمال به عنوان عامل ضد افسردگی

چای Hibiscus حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مانند فلاونوئیدها است که دارای خواص ضد افسردگی هستند. مصرف چای می تواند به مشکلات عصبی كمك كند و اضطراب و افسردگی را کاهش دهد.

بهبود هضم


بسیاری از مردم چای هیبیسكو را برای بهبود هضم غذا می خورند، چرا كه ادرار كردن و تحرك روده رابهبود می بخشد. از آنجاییکه دارای خواص دیورتیک است، برای درمان یبوست استفاده می شود که به شما کمک می کند که وزن خود را افزایش دهید.

رفع تشنگی

چای Hibiscus نیز به عنوان یک نوشیدنی ورزشی به منظور رفع تشنگی استفاده می شود. برای این منظور، شکل سرخ شده از چای هبیوسک معمولا مصرف می شود. بسیاری از افراد این را در رژیم غذایی خود دارند، زیرا این نوع چای توانایی خنک کردن بدن را دارد.

کاهش وزن


چای Hibiscus در کاهش وزن مفید است. عصاره هیبیسک جذب نشاسته و گلوکز را کاهش می دهد و ممکن است به کاهش وزن کمک کند. Hibiscus تولید آمیلاز را مهار می کند، که در جذب کربوهیدرات ها و نشاسته کمک می کند، به طوری که نوشیدن چای هیبیسکو از جذب آن جلوگیری می کند.

نوشیدنی تابستان و زمستان

شما می توانید این چای را به عنوان یک چای داغ یا به صورت یخ بخورید. اگر می خواهید زمستان خود را گرم نگه دارید، آن را دم کنید و آن را بلافاصله بنوشید.

نکته

بارداری و باروری: چای Hibiscus برای زنان باردار توصیه نمی شود، به ویژه به دلیل اثرات ماندگاری آن که ممکن است قاعدگی یا جریان خون را در رحم یا ناحیه لگن تحریک کند. برای افرادی که تحت درمان های هورمونی قرار می گیرند و یا قرص های ضد بارداری مصرف می کنند، توصیه می شود با متخصص بهداشت خود در مورد مصرف این چای مشورت کنید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

Morteza | ۵ سال پیش
عالي بود خيلي از انتشارتون متشكرم
0
0

hits