دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خاصیت فوق العاده میوه دست بودا

خواص بی نظیر دست بودا

خاصیت فوق العاده میوه دست بودا
22
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دست بودا : دست بودا یک نوع مرکبات معطر است که میوه اش در قسمت های انگشت مانند آن قرار دارد.دست بودا، میوه ی بزرگ، سنگین با پوست ضخیم است که مانند دست بودا ظاهر می شود.

فواید معجزه آسای میوه دست بودا

دست بودا یک نوع مرکبات معطر است که میوه اش در قسمت های انگشت مانند آن قرار دارد.دست بودا، میوه ی بزرگ، سنگین با پوست ضخیم است که مانند دست بودا ظاهر می شود. جزء میوه های شیرین است.این میوه روی درختچه ها و درخت های کوچکی که شاخه های بلند و نامنظمی دارند و پوشیده از خار می باشند می روید. برگ های بزرگ و بلند مستطیل شکلش به رنگ سبز کم رنگ می باشد.

گل های سفیدش از قسمت بیرون رنگ مایه ی بنفش دارد و به صورت خوشه های خوش بو ظاهر می شود.این میوه دارای پوست ضخیمی است و قسمت خوردنی اش مقدار کمی اسید دارد. این میوه بی آب است و گه گاه دانه ای هم ندارد.این میوه بسیار خوشبوست و در چین و ژاپن از آن برای خوشبو کردن اتاق ها و وسایل شخصی مانند لباس استفاده می کنند.این درخت نسبت به خشکی و گرمای زیاد حساس است. بهترین شرایط برای رویش این درخت آب و هوای معتدل است. این درخت در ساحل کالیفرنیا و دره های داخل کشور بهتر پرورش می یابد.

ترکیبات شیمیایی میوه دست بودا

این میوه دارای ترکیبات کومارین و روغن است. مواد شیمیایی اصلی این میوه شامل برگاپتن، لیمونین، دیوسمین و اورانتا مارین می باشد.

میوه دست بودا

خواص دارویی میوه دست بودا

  • این میوه همانند سایر مرکبات دارای خواص دارویی بسیار زیادی می باشد.
  • عرق استخراج شده از این میوه باعث انسداد شراین رگ های خونی می شود و جریان خون را افزایش می دهد. اگر غلظت عرق آن زیاد باشد مانع از انقباض قلب می شود. ضربان قلب را کاهش می دهد، فشار خون را پایین می آورد.
  • بیماری آسم را تسکین می دهد و خلط را کاهش می دهد.
  • پلی ساکارید سارکولاکتریس موجود در این میوه سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد.
  • پخت 3 تا 6 گرم از این میوه بسیار برای کبد، طحال، ریه مفید است. درد شکم را تسکین می دهد و حالت تهوع را از بین می برد.
  • برای درمان سرفه ی خلط دار نیز مفید می باشد.
  • نفخ شکم را از بین می برد.
  • بیماری هپاتیت نوع A را در درمان می کند.

میوه دست بودا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (22 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits